wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 75.90 72,11   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ELEKTRONICZNE ŚWIADCZENIE W OBROCIE PROFESJONALNYM


BAR G.

wydawnictwo: GASKOR, 2012, wydanie I

cena netto: 75.90 Twoja cena  72,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja przedstawia prawne aspekty spełnienia szczególnego rodzaju świadczenia, które ma postać zbioru danych cyfrowych i jest w całości przekazywane za pomocą środków komunikacji elektronicznej (tzw. świadczenie elektroniczne). Autorka skupiła się na świadczeniach wynikających z umów zawieranych w obrocie profesjonalnym (ang. Business-to-Business, B2B).

W publikacji omówiono m.in.:

- elektroniczną postać świadczenia,
- reguły ustalania czasu i miejsca spełnienia elektronicznego świadczenia,
- umowy elektroniczne,
- świadczenia pieniężne spełniane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym zagadnienia związane z pieniądzem elektronicznym,
- dokumenty w postaci elektronicznej (e-faktura, e-pokwitowanie).

Wzrastająca popularność handlu elektronicznego, w tym dotyczącego wyłącznie obrotu dobrami w postaci zdematerializowanej, a także coraz częstsze pojawianie się w praktyce prawniczej zagadnień, związanych z wykonywaniem umów elektronicznych, sprawiają, że publikacja jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla prawników, jak i przedsiębiorców kontraktujących w sieci.

Stan prawny: marzec 2012


Spis treści:

 

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1.Umowy w handlu elektronicznym
1.1.Handel elektroniczny we współczesnym obrocie gospodarczym
1.1.1.Rozwój nowych technologii
1.1.2.Handel elektroniczny - definicje
1.2.Umowy elektroniczne
1.2.1.Źródła prawa
1.2.2.Umowy elektroniczne - definicja, rodzaje, charakterystyka

Rozdział 2. Świadczenie w postaci elektronicznej
2.1.Pojęcie i cel świadczenia
2.1.1.Świadczenie jako podstawowy element zobowiązania
2.1.2.Spełnienie świadczenia jako zaspokojenie interesu wierzyciela
2.1.3.Elektroniczna postać świadczenia
2.1.4.Przedmiot świadczenia
2.1.5.Niemożliwość świadczenia
2.2.Rodzaje świadczeń elektronicznych
2.3.Świadczenia w transakcjach typu direct e-commerce
2.3.1.Uwagi ogólne
2.3.2.Charakterystyka wybranych świadczeń w transakcjach typu direct e-commerce
2.3.2.1.Usługi prawnicze
2.3.2.2.Serwisy księgowe i podatkowe
2.3.2.3.Elektroniczna giełda wierzytelności
2.3.2.4.Internetowe rejestry dłużników
2.3.2.5.E-learning
2.3.2.6.Elektroniczne usługi finansowe
2.3.2.7.Usługi internetowe
2.3.2.8.Telefonia internetowa

Rozdział 3. Spełnienie świadczenia w transakcjach typu direct e-commerce
3.1.Należyte spełnienie elektronicznego świadczenia
3.1.1.Podstawowe kryteria oceny
3.1.2.Zaofiarowanie świadczenia przez dłużnika
3.1.3.Należyta staranność dłużnika
3.1.4.Współdziałanie wierzyciela
3.1.5.Osobiste świadczenie przez dłużnika
3.1.6.Jakość przedmiotu świadczenia, świadczenie częściowe
3.1.7.Świadczenie do rąk nieuprawnionego
3.2.Obowiązki dłużnika w świetle ustaw szczególnych
3.2.1.Świadczenie usług drogą elektroniczną - uwagi ogólne
3.2.2.Obowiązki usługodawcy jako element świadczenia
3.2.3.Ochrona danych osobowych, korzystanie z usług w sposób anonimowy lub przy użyciu pseudonimu
3.2.4.Usługi bazujące lub polegające na dostępie warunkowym
3.3.Złożenie przedmiotu świadczenia do depozytu sądowego

Rozdział 4.Spełnienie świadczenia pieniężnego z użyciem elektronicznych instrumentów płatniczych
4.1.Pieniądz i świadczenie pieniężne
4.2.Elektroniczne instrumenty płatnicze
4.2.1.Charakterystyka ogólna
4.2.2.Karty płatnicze - kredytowe, obciążeniowe i debetowe
4.2.3.Pieniądz elektroniczny
4.2.4.E-przelewy
4.2.5.Inne sposoby spełniania świadczeń pieniężnych w bezpośrednim handlu elektronicznym
4.3.Spełnienie świadczenia pieniężnego z użyciem elektronicznych instrumentów płatniczych
4.3.1.Sposób dokonania zapłaty
4.3.2.Umorzenie zobowiązania pieniężnego jako skutek dokonania zapłaty

Rozdział 5.Miejsce i termin spełnienia elektronicznego świadczenia
5.1.Miejsce spełnienia świadczenia w transakcjach direct e-commerce
5.1.1.Zasady ogólne
5.1.2.Miejsce wykonania zobowiązania a miejsce świadczenia
5.1.3 Zagadnienia związane z oddawczym charakterem świadczenia pieniężnego
5.2.Termin spełnienia elektronicznego świadczenia
5.2.1.Zasady ogólne
5.2.2.Obowiązek "niezwłocznego" spełnienia świadczenia
5.2.3.Jednoczesność świadczeń
5.2.4.Zastrzeżenie terminu

Rozdział 6.Dokumenty w postaci elektronicznej związane ze spełnieniem świadczenia
6.1.Uwagi wstępne
6.2.Elektroniczna faktura
6.3.Pokwitowanie w postaci elektronicznej
Podsumowanie
Bibliografia


330 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022