wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

AGENCJA TOWARZYSKA (NIE)ZWYKŁE MIEJSCE PRACY


WOJCIECHOWSKA M.

wydawnictwo: NOMOS, 2012, wydanie I

cena netto: 39.59 Twoja cena  37,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce zrekonstruowany został mechanizm budowania tożsamości przez kobiety zatrudnione w agencjach towarzyskich. Autorka opowiedziała się za teorią ugruntowaną i wywiadem pogłębionym. […]„Praca” w agencji towarzyskiej jest ramą, w której badane kobiety realizują siebie. W tej ramie organizują swoje życie i doświadczają rzeczywistości. […] Wysoko oceniam uzyskany przez autorkę materiał badawczy oraz jego analizę.

Z recenzji prof. dr hab. Marii Flis

Książka może mieć duże znaczenie naukowe jako materiał źródłowy nie tylko dla socjologa, lecz również dla pracowników socjalnych i terapeutów pracujących z prostytutkami wychodzącymi z profesji. Dzięki klarownej eksplikacji terminów opisujących badane zjawisko książka jest przystępną i zajmującą lekturą także dla nie-socjologów, laików w problematyce prostytucji oraz dla samych uczestników analizowanego świata.

Z recenzji prof. dr hab. Krzysztofa Koneckiego


Magdalena Wojciechowska, absolwentka socjologii Uniwersytetu Łódzkiego, doktorantka w Instytucie Socjologii UŁ, asystent w Katedrze Socjologii Organizacji i Zarządzanie IS UŁ. Laureatka konkursu im. Jana Lutyńskiego oraz konkursu im. Floriana Znanieckiego na najlepszą pracę magisterską napisaną w 2010 roku. Współpracuje z „Przeglądem Socjologii Jakościowej” oraz „Qualitative Sociology Review”. Autorka tekstów poświeconych prostytucji kobiecej. Wśród jej zainteresowań naukowo-badawczych ważne miejsce zajmuje metodologia badań jakościowych, symboliczny interakcjonizm, socjologia dewiacji, socjologia cielesności oraz problematyka światów społecznych.


Spis treści:

Wprowadzenie

I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badania

1. Refleksja nad zjawiskiem prostytucji
1.1. Zarys historycznych uwarunkowań prostytucji kobiecej w kontekście percepcji zjawiska
1.2. Etiologia zjawiska – prostytucja w perspektywie podejścia naukowego
1.3. Klasyfikacja definicji prostytucji – implikacje teoretyczne
1.4. Między dewiacją a pracą – społeczne konstruowanie rzeczywistości

2. Założenia paradygmatyczne i orientacja teoretyczna przyjęta w badaniu
2.1. Perspektywa interpretatywna
2.2. Symboliczny interakcjonizm
2.3. Koncepcja społecznych światów – oś analizy
2.4. Opis rzeczywistości społecznej – sposób badania

3. Metodologia badania
3.1. Charakterystyka metodologii zastosowanej w badaniu
3.2. Metodologia teorii ugruntowanej – charakterystyka ogólna

4. Techniki zbierania danych i charakterystyka badanej zbiorowości
4.1. Wywiad swobodny – wiodąca technika zastosowana w badaniu
4.2. Sposób dotarcia do rozmówców i charakterystyka badanej zbiorowości
4.3. Krytyka techniki wywiadu w kontekście specyficznych zachowań rozmówców
4.4. Obserwacja
4.5. Charakterystyka przeprowadzonej obserwacji
4.6. Techniki uzupełniające

5. Etyczne aspekty badania

II. Praca w agencji towarzyskiej w kontekście pracy nad tożsamością profesjonalną

6. Proces stawania się profesjonalistką
6.1. Konstruowanie tożsamości – proces definiowania siebie
6.1.1. Negocjowanie obrazu Ja w obliczu rozpoznania piętna – wejście do agencji
6.1.2. Identyfikowanie siebie przez pryzmat zawodu. Kogo zdaniem prostytutek można nazwać profesjonalistką?
6.1.3. Wnioski
6.2. Podstawowe działanie – świadczenie pracy w agencji towarzyskiej
6.3. Motywacja – przyczyny podejmowania pracy naznaczonej społecznym piętnem
6.3.1. Znieczulanie się – sposoby radzenia sobie z podejmowaniem podstawowego działania jako bezpośrednie przyczyny kontynuowania pracy
6.3.2. Wnioski
6.4. Odkrywanie niewidzialnego wymiaru dewiacji – zmiana perspektywy
6.4.1. Wnioski
6.5. Proces konstruowania roli – prostytutka a profesjonalistka
6.5.1. Wnioski
6.6. Rola znaczących innych w procesie konstruowania tożsamości profesjonalnej
6.6.1. Wewnętrzni znaczący inni – koleżanki po fachu
6.6.2. Negocjowanie statusu w toku interakcji z nadzorującymi znaczącymi innymi – sojusze z ochroną
6.6.3. Sytuacyjni znaczący inni. Sposoby radzenia sobie z klientami
6.6.4. Wnioski
6.7. Kontekst niepokoju
6.7.1. Wnioski
6.8. Antycypacja momentu zakończenia kariery – powrót do społeczności „normalsów”

7. Temporalny wymiar procesu stawania się profesjonalistką – fazy profesjonalizacji
7.1. Faza przedwstępna – zagrożenie stygmatem
7.2. Faza depresji – próby dystansowania się od dewiacji
7.3. Faza przejmowania perspektywy poznawczej nowej grupy odniesienia – projektowanie, negocjowanie roli
7.4. Faza dojrzewania do roli zawodowej – dezawuowanie dewiacji
7.5. Faza stabilizacji
7.6. Podsumowanie

Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Indeks nazwisk
Summary: Escort agency – an extraordinary workplace


176 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022