Termin "relations" to, z punktu widzenia psychologii społecznej,
związki, w jakie ludzie ze sobą wchodzą bądź mogą wejść. Wchodząc ze sobą w
związki, wywierają na siebie wpływ. Odpowiednio kształtując informację i
kontrolując, do kogo ona dochodzi, jesteśmy w stanie w istotnej mierze decydować, kto,
na kogo i jaki wpływ wywrze. I to, jak się wydaje, jest głównym celem działań Public
Relations.
Wywieranie wpływu zarówno zamierzonego, jak i niezamierzonego oraz
funkcjonowanie informacji to istotne obszary zainteresowań psychologii społecznej.
Ta monografia została pomyślana jako udostępnienie ustaleń psychologii
społecznej w tych głównie obszarach, które można wykorzystać na rzecz Public
Relations z nadzieją, że będzie to sprzyjało bliższej i zdecydowanie bardziej
uświadamianej współpracy obu dziedzin.
Prezentowana praca zawiera analizę czynników związaną z procesem
informowania. Zmierza do uświadomienia roli informacji w procesie wywierania wpływu i
sposobów jej kształtowania tak, by sprzyjały realizacji celów piarowca.
Spis treści:
Wstęp
I. Public Relations a wywieranie zamierzonego wpływu
II. Teoretyczne podstawy procesu porozumiewania się
III. Modele porozumiewania się
IV. Perswadowanie
V. Techniki działania i komunikaty niewerbalne sprzyjające zwiększaniu własnej
atrakcyjności
VI. Budowanie wiarygodności
Zakończenie
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks pojęć
Summary.
115 stron, B5, oprawa miękka