|
PSYCHOLOGIA ZMIANY POSTAW I WPŁYWU SPOŁECZNEGO
ZIMBARDO P. LEIPPE M. wydawnictwo: ZYSK I S-KA, 2004, wydanie I cena netto: 58.99 Twoja cena 56,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Philip Zimbardo wpadł na
pomysł napisania książki o zasadach zmiany postawy pod koniec lat 1960. Przyszło mu to
do głowy w trakcie seminarium, jakie prowadził na Columbia University, którego część
polegała na obserwacji studentów wywierających na siebie nawzajem wpływ i ulegających
mu. We współpracy z młodymi pracownikami naukowymi Lee Ross i Judy Rodin,
skłaniających prof. Zimbardo do sformułowania koncepcji zmiany postawy i praktycznych
jej aspektów, napisał "elementarz" poświęcony temu zagadnieniu. W rok później,
na Stanford University, przekonał Ebbe'a Ebbesena, wówczas studenta psychologii, by podjął
z nim współpracę w tym zakresie. Wynik tej współpracy, książka Influencing
attitudes and Changing Behavior (Wpływanie na postawy i zmiana zachowań;
1970), zaczęła pełnić dla studentów rolę podstawowego wprowadzenia do badań nad
perswazją, zmianą postaw i modyfikacją zachowań. W drugim wydaniu (1977) poszerzono
zakres praktycznych zastosowań proponowanych w książce, korzystając ze
specjalistycznej pomocy Christiny Maslach, która obecnie jest profesorem psychologii na
University of California w Berkeley.
Michael Leippe dołączył
do drużyny na początku 1988 roku z planem, który ostatecznie doprowadził do powstania
tej książki. Uznał, że nadszedł czas by zaktualizować książkę i na nowo
określić jej przedmiot, poprzez szersze ujęcie "nowego spojrzenia
poznawczego" na postawy i wpływ społeczny, stanowiące dorobek jego współpracy z
Tonym Greenwaldem na Ohio University. Ale kiedy Zimbardo i Leippe zabrali się do pracy,
zaczęła powstawać nowa, lepsza książka. Psychologia zmiany postaw i wpływu
społecznego zachowuje podstawową wartość poprzednich wersji, mianowicie uznanie, że
procesy wpływu społecznego, perswazji i zmiany postaw mają nie tylko kluczowe znaczenie
dla psychologii społecznej, ale także dla wielu interakcji, jakie przeżywamy na co
dzień w "realnym świecie". Tak powstała książka oferująca Czytelnikom -
studentom, żyjącym w skomplikowanym świecie lat 1990. - solidne podstawy empiryczne
wiedzy na temat tego jak ludzie zmieniają się przez kontakt z innymi ludźmi i mediami,
a także obszerną przydatność pragmatyczną tej wiedzy.
503 strony
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|