Psychomanipulacja rozumiana jako włamanie do nieświadomego umysłu innej
osoby po to, aby nakłonić ją do zmiany postaw czy zachowań jest tematem
łączącym artykuły kilkunastu autorów zamieszczonych w tym tomie. Pozycja adresowana
do tych wszystkich, którzy z racji wykonywanego zawodu interesują się naukową analizą
zjawiska wpływu (reklama, promocja, PR, consulting, marketing polityczny i medialny etc.)
oraz do tych, którzy dzięki wiedzy chcą stać się odporniejsi - a przynajmniej
bardziej świadomi - wobec stosowanych przez specjalistów technik.
Spis treści
Wstęp
Manipulacja przekazem. Analiza wybranych konsekwencji w funkcjonowaniu społecznym
jednostki
Elżbieta Zdankiewicz- Ścigała
Poczucie winy i odczuwanie wstydu jako stany zwiększające podatność na manipulację
Dariusz Doliński
O wszczepianiu dzieciom pseudopamięci, czyli o manipulacji w dobrej wierze
Szymon Emilia Draheim
Czciciele "naukowej" fikcji. Przypadek manipulacji intelektualnej
Zbigniew Drozdowicz
Perswazja podprogowa- mit czy rzeczywistość
Dobrosława Bartkowska- Nowak
Osobista historia i stereotyp jako dwa konteksty poznawania osoby
Jerzy Trzebiński, Ewa Antczak
"Każdy z nas jest supermanem". Psychologia na usługach polityki
Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski
Skala Sugestybilności Sensorycznej - narzędzie do badania podatności na sugestie
Romuald Polczyk
Zmniejszenie absencji wyborczej przy użyciu technik dobrowolnego podporządkowania
Barbara Rembiszewska
178 stron, B5, miękka oprawa