wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.60 43,32   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

OSWOIĆ ADHD PRZEWODNIK DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI


CHRZANOWSK B. ŚWIĘCICKA J.

wydawnictwo: DIFIN, 2023, wydanie I

cena netto: 45.60 Twoja cena  43,32 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przeciętnie w każdym społeczeństwie od 2% do 5% dzieci cierpi na nadpobudliwość i chroniczny brak koncentracji oraz gonitwę myśli.
Dzieci te są uciążliwe dla nauczycieli, rówieśników, rodziców.

Jak pomóc dzieciom, rodzicom i wychowawcą?

To jedna z pierwszych na rynku książek o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Książka powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które "wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają", w sytuacjach życia codziennego.

"Książka według anonsu Autorek kierowana jest do rodziców, ale uważam, że powinna być w biblioteczce każdego wychowawcy przedszkolaka i nauczyciela nauczania początkowego. Może być ona również przydatna rodzicom, których dzieci rozwijają się prawidłowo. Szereg propozycji wychowawczych podanych przez Autorki pomoże rodzicom lepiej zrozumieć własne dziecko i podnieść swoje kompetencje wychowawcze"
Z recenzji dr Ireny Kornatowskiej (Fundacja Dzieci Niczyje)


Fragment książki:

"W rodzinie wszyscy na siebie wpływają i są powiązani siatką wzajemnych oddziaływań. Nadpobudliwość dziecka ma negatywny wpływ na relacje między rodzicami. Zdarza się, że rodzice bardzo często się kłócą i wzajemnie oskarżają o brak umiejętności wychowawczych. Jeśli ojciec dłużej pracuje i rzadko ma czas dla dziecka, obarcza matkę winą za złe zachowania dziecka. Nie może zrozumieć, dlaczego dziecko nie chce się podporządkować. Matka czuje się samotna ze swoimi problemami i coraz mniej pewna wychowawczo. Dopóki się rodzice nie dowiedzą, jaki kłopot ma ich dziecko i nie postarają się zrozumieć, na czym trudności te polegają, są przygnębieni i pełni pretensji do siebie nawzajem. Często rodzice dzieci z ADHD nie są wstanie w ogóle odpoczywać, nie mogą cieszyć się z bycia razem. Ponieważ złe zachowania dziecka wymagają natychmiastowej interwencji, cały czas są w stanie gotowości.

Atmosfera w domu jest napięta, nie ma czasu na relaks, nigdy nie wiadomo, czego można się spodziewać. Rodzice nie są w stanie zająć się własnymi sprawami, mniej energii poświęcają na pielęgnowanie związku i relacji między sobą (...)

Choć dziecko stara się zachować dobre relacje z rodzicami, często jego zachowanie jest powodem nieprzyjemnych sytuacji w rodzinie. Rodzice muszą sobie radzić z trudnymi zachowaniami, z nagłymi wybuchami agresji i impulsywności, kłamstwami i oszustwami oraz uwagami ze strony sąsiadów, nauczycieli, innych rodziców i znajomych. Matka zajmująca się cały dzień dzieckiem wita męża rewelacjami dotyczącymi synka czy córki. Często mówi, że nie wytrzymuje nerwowo. Skarży się na swoje samopoczucie, nie może spać, reaguje gwałtownie na zachowania dziecka. Mąż po powrocie do domu dostaje cały pakiet złych wiadomości.

Chciałby się witać i miło spędzić czas z rodziną, a tu musi syna skarcić za przewinienia, których nie był świadkiem. Rodzice zamieniają się w osoby karzące, wzajemnie opowiadają sobie tylko o trudnościach dziecka. Koncentrują się na tych zachowaniach, które sprawiają największe kłopoty; w takiej rodzinie występuje nieustannie ryzyko wszczęcia kłótni. Czasem z powodu codziennych konfrontacji ojciec woli wracać później do domu. Matka zaś czuje się samotna ze swoim problemami i problemami dziecka, sfrustrowana i nieszczęśliwa.

Udowodniono, że w rodzinach, w których jest nadpobudliwe dziecko trzykrotnie częściej dochodzi do kłótni i rozpadu małżeństwa".


Przeciętnie w każdym społeczeństwie od 2% do 5% dzieci cierpi na nadpobudliwość i chroniczny brak koncentracji oraz gonitwę myśli.
Edukacja i wychowanie takich dzieci stanowi nie lada wyzwanie dla nauczycieli i rodziców.

Jak pomóc dzieciom, rodzicom i wychowawcą?

To jedna z pierwszych na rynku książek o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Książka powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które "wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają", w sytuacjach życia codziennego.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Czym jest ADHD?

1.1. Czym jest, a czym nie jest nadpobudliwość psychoruchowa?
1.2. Skąd się to bierze?
1.3. Jak pracuje układ nerwowy dziecka z ADHD?
1.4. Trzy rodzaje nadpobudliwości zamknięte w jednym ciele
1.5. Podtypy ADHD
1.6. Co nie działa jak należy? Koncepcja psychologiczna

Rozdział 2. Dziecko z ADHD

2.1. Trzy obszary nadpobudliwości
2.2. Jak dziecko z ADHD widzi świat, czyli życie na karuzeli
2.3. Potrzeby
2.4. Emocje
2.5. Pierwotne i wtórne skutki ADHD
2.6. Dyscyplina i Samodyscyplina
2.7. Dodatkowe problemy

Rozdział 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD

3.1. W przedszkolu
3.2. W szkole
3.3. W okresie dorastania
3.4. ADHD a relacje e rodzinie
3.5. Jeśli rodzice mają ADHD
3.6. Uwaga pułapka: zwracanie uwagi tylko na złe zachowanie
3.7. Uczucia rodziców
3.8. Co zrobić, gdy już nie można wytrzymać?

Rozdział 4. Jak radzić sobie z trudnym zachowaniem dziecka

4.1. Metody, które się sprawdzają
4.2. Co zrobić, aby spowodować sytuację, w której dziecko będzie miało szansę dobrze się zachować
4.3. Dzień jak co dzień

Rozdział 5. Dorosły z ADHD

5.1. Rodzice z ADHD
5.2. Partner z ADHD
5.3. Jak poradzić sobie z trudnością w związku?
5.4. Jak sobie radzić, gdy masz ADHD?

Rozdział 6. Diagnoza ADHD

6.1. Postępowanie w celu wykrycia ADHD
6.2. Leczenie farmakologiczne
6.3. Problemy z diagnozą
6.4. Diagnoza ADHD u dzieci
6.5. Diagnoza ADHD u osób dorosłych
6.6. Diagnoza i co dalej?

Rozdział 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych

7.1. Metody skierowane na dziecko
7.2. Metody wspomagające
7.3. Metody skierowane do i na rodziców

Aneks 1. Kryteria diagnostyczne zespołu zaburzeń uwagi i nadruchliwości u dzieci zgodne z klasyfikacją DSM-IV

Aneks 2. Kryteria diagnostyczne zespołu zaburzeń uwagi i nadruchliwości u dzieci zgodne z klasyfikacją ICD-10

120 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022