W polskiej literaturze naukowej zarówno tematyka komunikowania politycznego, jak i
komunikowania publicznego jest bardzo rzadko podejmowana. Teoria komunikowania
publicznego i politycznego. Wprowadzenie jest pierwszą, a zarazem pionierską na
polskim rynku publikacją dotyczącą tej dziedziny.
W części pierwszej, poświęconej komunikowaniu publicznemu, zawarta
jest definicja pojęcia, analiza podstawowych elementów tego procesu, jego organizacja i
formy oraz społeczne kampanie komunikacyjne. Część druga natomiast
dotyczy komunikowania politycznego. Autorzy omawiają m.in. istotę komunikowania
politycznego, rolę komunikowania masowego i mediów masowych w polityce, zjawisko
widoczności medialnej i mediatyzacji życia politycznego, organizację kampanii
politycznych i wyborczych. Wiadomości zawarte w niniejszym podręczniku przydadzą się
przede wszystkim studentom nauk społecznych, praktykom życia publicznego i politycznego,
dziennikarzom oraz każdemu, kto interesuje sie zagadnieniami komunikologii.
243 strony, miękka oprawa