We współczesnych przedsiębiorstwach ukierunkowanych na rozwój, przewagę i wysoką
rentowność, istnieje silne poparcie dla wszelkich innowacji, mogących polepszyć
rezultaty realizowanych w firmie przedsięwzięć. Ważnym narzędziem budowania przewagi
konkurencyjnej jest działalność public relations (PR). Profesjonalny PR przyczynia się
bowiem do sukcesów firm, poprzez tworzenie wiarygodnego wizerunku i zyskiwanie zaufania
określonych publiczności, np.: dziennikarzy czy klientów. Okazuje się jednak, że nie
wszyscy przedsiębiorcy rozumieją istotę PR i sposób działania PR-owców. Niektórzy z
nich zarządzanie informacją wypaczają tak bardzo, że dla osiągnięcia własnych
celów reklamowych, marketingowych i handlowych, czynią z niego groźne narzędzie
służące do manipulacji otoczeniem. Weronika Madryas Kowalska - autorka książki pt.
"Manipulacja informacją", będącej Jej pracą doktorską, podstawowym celem
swoich rozważań czyni organizacje szczególnego ryzyka.
Termin organizacje szczególnego ryzyka został stworzony na potrzeby pracy i służy
przede wszystkim odseparowaniu omawianych instytucji od tych, w których działalność
public relations przebiega zgodnie z jej pierwotnymi założeniami i przyjętymi
standardami rzetelnego PR. Lektura tej książki zapozna Czytelnika z podstawowymi
definicjami public relations oraz dwoma modelami organizacji szczególnego ryzyka.
Najistotniejszą cechą organizacji szczególnego ryzyka pierwszego typu jest naruszenie
norm etycznych w obszarze public relations. Natomiast do organizacji szczególnego ryzyka
drugiego typu zaliczyć można przede wszystkim te instytucje, które poprzez swoją
działalność budzą kontrowersje bądź też poruszają problematykę tabu, wobec czego
specjalista PR staje przed trudnym zadaniem. Wprowadzona klasyfikacja jest ważna,
ponieważ wskazane typy różnią się zasadniczo od siebie. Oznacza to, że o ile
przedstawiciele pierwszego rodzaju organizacji świadomie łamią normy etyczne, o tyle
przedstawiciele drugiego nie poszukują łatwych rozwiązań, ale pomimo tego często
rozważać muszą istotne dylematy etyczne.
Książkę tę powinien poznać każdy szanujący się przedsiębiorca, jak i
pracownicy działów public relations nastawieni na uczciwy i długoterminowy sukces.
176 stron, B5, miękka oprawa