wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DYSFUNKCJONALNOŚĆ UCZNIÓW GIMNAZJUM


IŁENDO-MILEWSKA A.

wydawnictwo: DIFIN, 2009, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dlaczego nauczyciele i rodzice mają problem z młodzieżą w wieku gimnazjalnym? Jakie jest podłoże tych problemów i jakie czynniki wpływają najczęściej na dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum?

Autorka stworzyła swoisty przewodnik dla nauczycieli i rodziców dzieci w trudnym wieku gimnazjalnym. W niezwykle obrazowy sposób wyjaśnia zachowania nastolatków w środowisku szkolnym, roli ucznia oraz w relacjach z rówieśnikami. Swoje spostrzeżenia opiera na badaniach, zarówno swoich jak i odwołuje się do badań przeprowadzonych przez specjalistów z tej dziedziny.

Wnioski z przeprowadzonych badań pozwalają opracować autorce  wskazówki do działań dydaktyczno-wychowawczych oraz profilaktycznych w szkole, dlatego publikacja jest znakomitą pomocą dydaktyczną dla nauczycieli, rodziców, pedagogów, a także psychologów.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Rozwój osobowy w świetle koncepcji psychologicznych

1.1. Rozwój osobowy według koncepcji behawiorystycznej

1.2. Rozwój osobowy według koncepcji psychodynamicznej

1.3. Rozwój osobowy według koncepcji poznawczej

1.4. Rozwój osobowy według koncepcji humanistycznej

Rozdział 2. Rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania

2.1. Uwarunkowania zachowań dysfunkcjonalnych

2.2. Istota zachowań konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych

2.3. Zachowania dysfunkcjonalne jako efekt utrudnień w rozwoju osobowym

Rozdział 3. Funkcjonowanie szkolne nastolatka

3.1. Funkcjonowanie nastolatka w środowisku szkolnym

3.2. Funkcjonowanie nastolatka w roli ucznia

3.3. Funkcjonowanie nastolatka w relacjach z rówieśnikami

Rozdział 4. Badania uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności

4.1. Problem badawczy i hipotezy

4.2. Charakterystyka badanej populacji

4.3. Zastosowane techniki diagnostyczne

4.4. Procedura badawcza

Rozdział 5. Analiza sytuacji szkolnej uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności

5.1. Analiza obrazu środowiska szkolnego

5.2. Analiza jakości funkcjonowania w roli ucznia

5.3. Analiza jakości funkcjonowania w relacjach rówieśniczych

Rozdział 6. Analiza oraz dyskusja wyników badań

6.1. Związek pomiędzy jakością funkcjonowania w roli ucznia a poziomem dysfunkcjonalności

Zakończenie

 
Bibliografia

Aneksy

200 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022