|
CZŁOWIEK W PRACY OD STRESU DO SUKCESU W ORGANIZACJI
BARTKOWIAK G. wydawnictwo: PWE, 2009, wydanie I cena netto: 63.50 Twoja cena 60,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W książce skoncentrowano się na zagadnieniach związanych z
funkcjonowaniem człowieka w organizacji. Zmaga się on z różnymi problemami zarówno w
samej organizacji, jak i poza nią. Z jednej strony napotyka trudności wywołujące
stres, z drugiej zaś odczuwa zadowolenie z pracy, osiąga sukces zawodowy. Wszystko to
wpływa na zachowanie człowieka i podejmowane przez niego działania. Dużą zaletą
książki jest prezentacja sposobów radzenia sobie ze stresem i jednocześnie
wykorzystywanie tego doświadczenia do osiągania większej satysfakcji z pracy czy
poprawy jakości życia.
Książka jest przeznaczona dla studentów psychologii, socjologii i zarządzania.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Stres w pracy zawodowej
1.1. Pojęcie stresu
1.2. Stres w aspekcie psychologicznym
1.3. Stres w pracy zawodowej - poziom jednostki
1.3.1. Praca zawodowa jako szansa rozwoju człowieka czy źródło poczucia dyskomfortu
1.3.2. Źródła poczucia dyskomfortu w pracy - wybrane koncepcje
1.4. Radzenie sobie ze stresem
1.4.1. Ocena stresu
1.4.2. Procesy i funkcje radzenia sobie ze stresem
1.4.3. Strategie radzenia sobie ze stresem
1.4.4. Rola zasobów osobistych, środowiskowych, w tym wsparcia społecznego w
przeciwdziałaniu negatywnym skutkom stresu
1.4.5. Istota wzrostu potraumatycznego
1.5. Audyt stresu w środowisku pracy - poziom organizacyjny
1.5.1. Wymagania związane z pracą
1.5.2. Przeprowadzanie audytu stresu w praktyce
1.6. Z badań nad sytuacją człowieka doświadczającego stresu w organizacji
1.6.1. Psychologiczne i społeczne konsekwencje zmian w kontrakcie psychologicznym między
pracodawcą a pracownikiem
1.6.2. Wzorce zachowania a preferowana strategia radzenia sobie z mobbingiem w polskich
przedsiębiorstwach
Rozdział 2. Wypalenie zawodowe jako następstwo stresu w pracy zawodowej
2.1. Pojęcie wypalenia zawodowego
2.2. Wypalenie zawodowe jako proces
2.3. Przyczyny wypalenia zawodowego
2.4. Czynniki sprzyjające zespołowi wypalenia zawodowego
2.5. Wypalenie w kontekście zaangażowania zawodowego
2.6. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym
2.7. Z badań nad zaangażowaniem w pracę - wysiłek wkładany w pracę a stan zdrowia
2.7.1. Wysiłek wkładany w pracę, otrzymywana nagroda a nadmierne zaangażowanie w
pracę i stan zdrowia
Rozdział 3. Jakość życia, satysfakcja zawodowa, sukces zawodowy
3.1. Jakość życia jako motyw aktywności w życiu człowieka
3.1.1. Pojęcie jakości życia
3.1.2. Historia badań nad jakością życia
3.1.3. Sfery jakości życia
3.1.4. Znaczenie jakości życia dla gospodarki
3.1.5. Związek między zarządzaniem czasem a jakością życia
3.2. Rola satysfakcji zawodowej w życiu człowieka
3.3. Sukces zawodowy jako cel działania człowieka w warunkach pracy
3.3.1. Kultura i kultura organizacyjna oraz ich rola w kształtowaniu pojęcia sukcesu
zawodowego
3.3.2. Przystosowanie do roli zawodowej i zaangażowanie w rolę zawodową jako czynniki
współwystępujące z sukcesem zawodowym
3.4. Z badań nad jakością życia i satysfakcją zawodową osób zatrudnionych w
organizacji
3.4.1. Czynniki determinujące jakość życia i poziom satysfakcji zawodowej u kobiet
zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach w przedsiębiorstwach w Polsce, we Francji, w
Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych
3.4.2. Subiektywne i obiektywne wyznaczniki sukcesu zawodowego u przedstawicieli wybranych
wolnych zawodów w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych
(studium porównawcze)
Rozdział 4. Działania zwiększające dobrostan człowieka w organizacji
4.1. Praca jako sposób na zwiększenie dobrostanu człowieka
4.2. Możliwości zwiększania efektywności pracy
4.2.1. Poziom indywidualny: zadowolenie z pracy
4.2.2. Poziom indywidualny: rozwój osobisty
4.2.3. Poziom grupowy: zwiększanie dobrostanu pracowników
4.2.4. Poziom organizacyjny: struktura
4.2.5. Poziom organizacyjny: kultura
4.3. Mody w zarządzaniu
4.3.1. Otwarta kultura organizacyjna
4.3.2. Kierunki przekształceń systemów motywowania
4.3.3. Znaczenie przekazywania władzy
4.3.4. Organizacja kreatywna
4.4. Z badań nad możliwościami zapewnienia wysokiego poziomu motywacji pracowników:
postrzeganie systemu motywacji
Rozdział 5. Znaczenie i realizacja idei społecznej odpowiedzialności biznesu
5.1. Istota idei społecznej odpowiedzialności biznesu
5.2. Pomiar i ocena społecznej odpowiedzialności firm
5.3. Z badań nad społeczną odpowiedzialnością firm i skutecznością dobrych praktyk
w obszarze zatrudnienia
Podsumowanie
Zamiast zakończenia - postmodernistyczne idee w zarządzaniu. W kierunku "do"
czy "od" paradygmatu etycznego
Bibliografia
236 stron, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|