Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt
Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć,
ćwiczyć ją i wykorzystywać.
Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna. Są to rzeczy bardzo
wartościowe i stanowią znaczącą część naszego zachowania – ale to kreatywność
potrzebna jest do umożliwienia zmian, rozwoju i wytyczania nowych kierunków.
W swojej książce Edward de Bono – czołowy autorytet w dziedzinie
myślenia kreatywnego – przedstawia 62 ćwiczenia i gry wykorzystujące przypadkowe
słowa do pobudzenia kreatywności i nieschematycznego myślenia.
Celem „Umysłu kreatywnego” jest stworzenie okazji do ćwiczenia
kreatywności jako umiejętności umysłu i rozwinięcie przyzwyczajeń, które
umożliwiają kreatywność.
Prosta, praktyczna i zabawna książka dla każdego, kto chce mieć wspaniałe pomysły.
Wstęp
Jak korzystać z tej książki
Jak korzystać z przypadkowych wyrazów
Gry
Gra 1. Przypadkowe wejście
Gra 2. Podwójny efekt
Gra 3. Jeden nie pasuje
Gra 4. Grupowanie
Gra 5. Dobieranie w pary
Gra 6. Związki
Gra 7. Łączenie
Gra 8. Postęp
Gra 9. Wartość
Gra 10. Wielokrotne połączenia
Gra 11. Most
Gra 12. Sznurek
Gra 13. Historia
Gra 14. Wymuszona historyjka
Gra 15. Rozwiązywanie problemów
Gra 16. Pomysły na rozwiązanie problemu
Gra 17. Listy
Gra 18. Ulepszenie
Gra 19. Wskazówki
Gra 20. Wsparcie dla pomysłu
Gra 21. Pisanie powieści
Gra 22. Centrum
Gra 23. Inny
Gra 24. Pożyteczne
Gra 25. Przeciwieństwa
Gra 26. Połączenie wstecz
Gra 27. Potrzeby
Gra 28. Skojarzenia
Gra 29. Baw się dobrze!
Gra 30. Wchłanianie
Gra 31. Osiąganie celu
Gra 32. Nowy sport
Gra 33. Silne koneksje
Gra 34. Wiem!
Gra 35. Twórz i niszcz
Gra 36. Wartości
Gra 37. Prezentacja
Gra 38. Opis
Gra 39. Polityczna siła
Gra 40. Historia
Gra 41. Różne kierunki
Gra 42. Pojęcia operacyjne
Gra 43. Poezja
Gra 44. Bliźniaki
Gra 45. Upraszczaj
Gra 46. Podobieństwo
Gra 47. Dewaluacja
Gra 48. Reklama
Gra 49. Atrakcyjne
Gra 50. Wzrost
Gra 51. Wpływ
Gra 52. Przydatne
Gra 53. Pośrodku
Gra 54. Trójkąt
Gra 55. Oczywistość
Gra 56. Ratunek
Gra 57. Mnóż
Gra 58. Graj dalej
Gra 59. Automat
Gra 60. Bajeczka
Gra 61. Część
Gra 62. Nagłówki
Wnioski
Tabele przypadkowych wyrazów
Mapy liczbowe
Tabele z przypadkowymi liczbami
Wcześniej ustawione tabele
O Autorze
208 stron, oprawa miękka