wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 22.00 20,90   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DEHUMANIZACJA W STOSUNKACH MIĘDZYGRUPOWYCH CZY OBCY TO TEŻ CZŁOWIEK ?


BARAN T.

wydawnictwo: WYD UW, 2007, wydanie I

cena netto: 22.00 Twoja cena  20,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Monografia dotycząca psychologii stosunków międzygrupowych, której autor próbuje odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób skłonność do dehumanizowania "obcych" jest modyfikowana przez fakt, że grupa własna kooperuje bądź też rywalizuje z grupą obcą.

W serii trzech niezwykle pomysłowych, starannie zaplanowanych i zrealizowanych badań w naturalnym środowisku pracy stwierdził on występowanie nieoczekiwanej zależności: humanizowanie "rywali".
Publikacja ta jest ciekawie napisanym wprowadzeniem w tę dziedzinę psychologii społecznej, zdradzającym dużą erudycję i kompetencję Autora oraz jego dobrą znajomość metodologii badań i umiejętność formułowania istotnych pytań badawczych. Publikacja interesująca dla psychologów społecznych, a także przedstawicieli takich dyscyplin, jak socjologia, antropologia kulturowa i filozofia człowieka.


Spis treści:

Wstęp...9
Dehumanizowanie „obcych”...11
Kategoryzacja społeczna, identyfikacja z grupą własną i stosunki międzygrupowe ..18


Badanie pierwsze........25
Metoda .....26
Osoby badane ...26
Procedura badawcza.26
Pomiar zmiennych zależnych.27
Wyniki .....27
Badanie metodologiczne ....30
Reanaliza .....31
Dyskusja wyników .....34


Badanie drugie.38
Metoda ....38
Osoby badane..38
Procedura badawcza 39
Pomiar zmiennych zależnych .....40
Wyniki..43
Poziom identyfikacji z grupą własną...43
Weryfikacja zestawu emocji .....43
Atrybucja emocji..44
Atrybucja cech ....50
Analizy dodatkowe .. 53
Dyskusja wyników.53


Badanie trzecie.57
Metoda .....57
Osoby badane ....57
Procedura badawcza ....57
Pomiar zmiennych zależnych .. 60
Wyniki ......60
Poziom identyfikacji z grupą własną ...60
Weryfikacja zestawu emocji ...61
Atrybucja emocji.62
Atrybucja cech..66
Analizy dodatkowe 69
Dyskusja wyników...70
Wnioski końcowe .. 72


Bibliografia ...76
Załączniki....82
Załącznik nr 1 ...82
Załącznik nr 2 . 83
Załącznik nr 3 . 84
Załącznik nr 4 .. 85
Załącznik nr 5... 89
Załącznik nr 6 ...90
Załącznik nr 7.102
Załącznik nr 8 104
Załącznik nr 9 ....105
Załącznik nr 10 . 106


108 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022