cena netto + 5% vat.
Publikację można nazwać przewodnikiem po tematyce otwartych źródeł
informacji.
Zawiera przegląd pewnej grupy informacji, ale formy i metody pracy z
informacją w dużej mierze charakteryzują się uniwersalizmem, co sprawia, że można je
stosować również na innych polach aktywności człowieka.
Treść książki jest ściśle związana ze zmianami społecznymi, które
pozwalają mówić dziś o społeczeństwie informacyjnym. Ostatnia dekada to dynamiczne
zmiany społeczne, technologiczne i mentalne. Wciąż zwiększają się możliwości
przetwarzania informacji, zwiększa się także ich dostępność i powstają coraz
bardziej nowoczesne narzędzia wspomagające pozyskiwanie, selekcję, gromadzenie,
przetwarzanie i dystrybucję informacji.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Działalność wywiadowcza
1.1. Pojęcie wywiadu
1.2. Działalność wywiadowcza
1.3. Wywiad jako organizacja
1.4. Produkt wywiadowczy
1.5. Klasyczny cykl wywiadowczy
1.6. Dyscypliny wywiadowcze
Rozdział 2. Wywiad jawnoźródłowy w zarządzaniu bezpieczeństwem
2.1. Informacja w procesie komunikacji
2.2. Funkcje informacji
2.3. Wartość i użyteczność informacji
2.3.1. Jakość informacji
2.3.2. Użyteczność informacji
2.3.3. Wartość informacji
2.4. Wywiad jawnoźródłowy (open source intelligence)
2.5. Przykłady otwartych źródeł informacji
2.5.1. Pierwotne i wtórne źródła informacji
2.5.2. Prasa
2.5.3. Radio i telewizja
2.5.4. Internet
2.5.5. Geoinformacja
2.5.6. System ekspercki w procesie decyzyjnym
2.6. Proces opracowania jawnoźródłowego materiału wywiadowczego
2.7. Wartościowanie źródła i wiarygodność informacji
2.8. Zagrożenie dla wiarygodności wywiadu jawnoźródłowego – propaganda i
dezinformacja
Rozdział 3. Geneza wyodrębnienia samodzielnej dyscypliny wywiadowczej opartej na
źródłach jawnych
3.1. Początki działalności wywiadowczej
3.2. Pierwsze jawne źródła informacji
3.3. Technologie informacyjne
3.4. Tworzenie struktur wywiadu jawnoźródłowego na przykładzie Stanów Zjednoczonych
Rozdział 4. Wywiad jawnoźródłowy w polskich służbach specjalnych
4.1. Historyczne przykłady stosowania wywiadu jawnoźródłowego w Polsce
4.2. Organizacja i ustawowe zadania polskich służb specjalnych
4.2.1. Wywiad wojskowy
4.2.2. Wywiad cywilny
4.2.3. Kontrwywiad wojskowy
4.2.4. Kontrwywiad cywilny
4.2.5. Centralne Biuro Antykorupcyjne
4.2.6. Podstawy prawne stosowania wywiadu jawnoźródłowego przez służby specjalne
4.2.7. Koordynacja i współpraca służb specjalnych
4.2.8. Wymiana informacji
Rozdział 5. Wywiad gospodarczy
5.1. Przedmiot i cel wywiadu gospodarczego
5.2. Potrzeby informacyjne podmiotu gospodarczego
5.3. Źródła informacji w wywiadzie gospodarczym
5.4. Wsparcie informatyczne wywiadu gospodarczego
5.4.1. Internet jako narzędzie wywiadu gospodarczego
5.4.2. Ogólne narzędzia wsparcia informatycznego dla wywiadu gospodarczego
5.4.3. Kryteria oceny narzędzi wsparcia analitycznego
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
152 strony, B5, oprawa miękka