wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.70 49,12   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

TRENING PAMIĘCI PROJEKTOWANIE REALIZACJA TECHNIKI I ĆWICZENIA


BĄBEL P. BARAN A.

wydawnictwo: DIFIN, 2011, wydanie I

cena netto: 51.70 Twoja cena  49,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Książka jest jednocześnie poradnikiem metodologicznym i metodycznym. Z jednej bowiem strony Autorzy piszą o tym, jakie działania należy podjąć, żeby zaprojektować i przeprowadzić trening pamięci (metodologia), a z drugiej pokazują, jak to zrobić – jakie postawić sobie cele, jakie przekazać treści, jakimi metodami się posłużyć, jakie techniki i ćwiczenia wykorzystać (metodyka).

Oryginalność książki wyraża się w możliwości wykorzystania zawartych w niej treści w pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i osobami dorosłymi i starszymi; zarówno w ramach placówek oświatowych (szkół, uczelni), instytucji kulturalnych i edukacyjnych (domy kultury, kluby, świetlice), jak i organizacji pozarządowych i firm szkoleniowych, realizujących projekty edukacyjne. Możliwe jest także samodzielne korzystanie z proponowanych ćwiczeń w celu podniesienia własnych możliwości pamięciowych.

Książka skierowana jest przede wszystkim do osób projektujących szkolenia – warsztaty pamięci i koncentracji uwagi dla różnych grup odbiorców. Prezentuje nie tylko różne ćwiczenia i techniki, ale sposoby ich wykorzystania podczas przygotowywania tego typu warsztatów.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Pamięć i jej trening

1.1. Pamięć: natura i działanie
1.1.1. Różne rozumienia pamięci
1.1.2. Fazy i rodzaje pamięci
1.2. Metody wspomagania pamięci
1.2.1. Trening pamięci jako specyficzna forma wspomagania pamięci

Rozdział 2. Zasady wspomagania pamięci

Zasada 1. Koncentracja uwagi
Zasada 2. Porcjowanie informacji
Zasada 3. Powtarzanie
Zasada 4. Schodzenie na poziom semantyczny
Zasada 5. Uwzględnianie kolejności informacji
Zasada 6. Wykorzystywanie wyobraźni
Zasada 7. Odnoszenie do Ja
Zasada 8. Wzbudzanie emocji
Zasada 9. Robienie przerw
Zasada 10. Wykorzystywanie wskazówek

Rozdział 3. Projektowanie i realizacja trening u pamięci

3.1. Identyfikacja i analiza potrzeb treningowych
3.1.1. Identyfikacja potrzeb treningowych w zależności od rodzaju treningu
3.1.1.1. Zamknięty trening pamięci
3.1.1.2. Otwarty trening pamięci oraz trening pamięci realizowany w ramach projektu społecznego
3.1.2. Analiza potrzeb treningowych
3.2. Określanie celów treningu
3.3. Dobór treści i metod treningu
3.3.1. Dobór i selekcja treści
3.3.2. Układ treści treningowych
3.3.3. Dobór metod treningowych
3.4. Tworzenie scenariusza treningu
3.5. Organizacja treningu
3.5.1. Czas trwania treningu
3.5.2. Miejsce treningu
3.5.3. Pomoce i materiały szkoleniowe
3.6. Realizacja treningu
3.6.1 Prowadzący i uczestnicy treningu
3.6.2 Przebieg treningu pamięci
3.7. Ocena treningu
3.7.1. Poziom reakcji
3.7.2. Poziom uczenia się
3.7.3. Poziom zachowania

Rozdział 4. Katalog technik i ćwiczeń treningowych

4.1. Ćwiczenia integracyjne oraz przygotowujące do udziału w treningu pamięci
4.1.1. Pamięciowe ćwiczenia integracyjne
4.1.2. Ćwiczenia zwiększające motywację uczestników do udziału w treningu pamięci
4.1.3. Ćwiczenia aktywizujące
4.2. Ćwiczenia dotyczące prezentacji informacji o pamięci
4.3. Ćwiczenia koncentracji uwagi i innych jej aspektów
4.4. Techniki wspomagania pamięci
4.4.1. Ćwiczenia przygotowujące do prezentacji technik wspomagania pamięci
4.4.1.1. Ćwiczenia budowania skojarzeń
4.4.1.2. Ćwiczenia posługiwania się wyobrażeniami
4.4.1.3. Ćwiczenia posługiwania się piktogramami
4.4.2. Mnemotechniki
4.4.2.1. Rymowanka
4.4.2.2. Akronimy i akrostychy
4.4.2.3. Łańcuszek skojarzeń
4.4.2.4. Rzymski pokój
4.4.2.5. Systemy zakładkowe
4.4.3. Mapa myśli
4.4.4. Techniki opanowywania informacji z tekstów
4.4.5. Techniki zapamiętywania informacji o nowo poznanych osobach

Rozdział 5. Przykładowe scenariusze zajęć

5.1. Scenariusz zajęć wprowadzająco-integracyjnych
5.2. Scenariusz zajęć poświęconych technikom ułatwiającym uczenie się obcojęzycznych słówek
5.3. Scenariusz zajęć poświęconych mnemotechnice Łańcuszka skojarzeń
5.4. Scenariusz zajęć poświęconych mnemotechnice Rzymskiego pokoju
5.5. Scenariusz zajęć dotyczących tworzenia Map myśli

Bibliografia


302 strony, C5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022