wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE UWARUNKOWAŃ WSPÓŁCZESNEJ


ADAMKIEWICZ-DRWIŁŁO H. / GOSPODARKI

wydawnictwo: TNOIK, 2010, wydanie I

cena netto: 101.00 Twoja cena  95,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Opracowanie monograficzne jest owocem wieloletnich studiów autorki nad współczesną gospodarką rynkową oraz nad zagadnieniami konkurencyjności przedsiębiorstw w różnych systemach społeczno-gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.


Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło – doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor nadzwyczajny Politechniki Gdańskiej. Autorka dwóch monografii: Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002) i Współczesna metodologia nauk ekonomicznych (Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2008), kilku opracowań podręcznikowych oraz wielu publikacji z zakresu teorii przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem determinantów ich funkcjonowania w wymiarze krajowym, europejskim oraz globalnym.


Spis treści:

Wstęp.

ROZDZIAŁ I.
KONKURENCJA RYNKOWA I KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW
1.1. Ewolucja poglądów na temat konkurencji
1.2. Rodzaje konkurencji
1.3. Ekonomiczno-społeczne skutki konkurencji
1.4. Wyniki badań nad konkurencyjnością
1.5. Konkurencyjność czynnikowa i wynikowa a konkurencyjność przedsiębiorstw
1.6. Propozycje klasyfikacji konkurencyjności w świetle badań nad konkurencyjnością przedsiębiorstw
1.7. Definicja i uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw

ROZDZIAŁ 2.
PRZEDSIĘBIORSTWO JAKO PRZEDMIOT BADAŃ KONKURENCYJNOŚCI Z UWZGLĘDNIENIEM PODEJŚCIA RYNKOWEGO
2.1. Przedmiotowe i podmiotowe pojęcie przedsiębiorstwa
2.2. Cechy przedsiębiorstw
2.3. Klasyfikacje przedsiębiorstw
2.4. Cele działalności przedsiębiorstw
2.5. Czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstw
2.6. Rynkowe i pozarynkowe czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw .
2.7. Współzależność rynkowych i pozarynkowych czynników konkurencyjności przedsiębiorstw

ROZDZIAŁ 3.
UWARUNKOWANIA ZEWNĘTRZNE KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
3.1. Normy ekonomiczne i pozaekonomiczne a konkurencyjność przedsiębiorstw
3.2. Uwarunkowania techniczne konkurencyjności przedsiębiorstw
3.3. Uwarunkowania ekologiczne konkurencyjności przedsiębiorstw
Uwarunkowania prawne konkurencyjności przedsiębiorstw

ROZDZIAŁ 4.
UWARUNKOWANIA WEWNĘTRZNE KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
4.1. Ogólne ujęcie uwarunkowań wewnętrznych konkurencyjności przedsiębiorstw
4.2. Wpływ charakteru własności na konkurencyjność przedsiębiorstw
4.3. Wpływ organizacji i zarządzania na konkurencyjność przedsiębiorstw
4.4. Wpływ public relations na konkurencyjność przedsiębiorstw
4.5. Wpływ pracowników na konkurencyjność przedsiębiorstw
4.6. Wpływ decyzji produkcyjnych na konkurencyjność przedsiębiorstw

ROZDZIAŁ 5.
KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW NA TLE PROCESÓW GLOBALIZACJI KONKURENCJI
5.1. Globalizacja przedsiębiorstw i konkurencji jako procesy współistniejące
5.2. Globalne strategie konkurencji w kontekście badań konkurencyjności przedsiębiorstw
5.3. Wpływ globalnych strategii konkurencji na konkurencyjność przedsiębiorstw

Wnioski
Bibliografia i wykaz aktów prawnych
Spis rysunków
Spis tabel
Spis haseł marginaliów


487 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022