wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 99.00 94,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

FINANSOWANIE PRZEDSIĘBIORSTWA STRATEGIE I INSTRUMENTY


DULINIEC A.

wydawnictwo: PWE, 2011, wydanie II

cena netto: 99.00 Twoja cena  94,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Powodzenie przedsiębiorstwa w dużej mierze jest uzależnione od właściwego doboru źródeł finansowania prowadzonej działalności. Dysponowanie przez przedsiębiorstwo odpowiednimi – co do wielkości i struktury – źródłami finansowania nie tylko umożliwia prowadzenie działalności operacyjnej i inwestycyjnej, ale także zapewnia bezpieczeństwo finansowe, tj. utrzymanie płynności w krótkim i długim okresie. Dostęp do instrumentów finansowania zaspokajających potrzeby przedsiębiorstwa w tym zakresie może stanowić również źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Ważnym kryterium wyboru strategii finansowania przedsiębiorstwa są koszty pozyskania kapitału finansującego aktywa przedsiębiorstwa. Koszty te mają istotny wpływ na ostateczne wyniki jego działalności.

Autorka, Aleksandra Duliniec, za podstawowy cel tej książki postawiła sobie zaprezentowanie wszystkich istotnych czynników, wpływających na decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie w zakresie wyboru źródeł finansowania w podziale na: źródła wewnętrzne i zewnętrzne; finansowanie długoterminowe i krótkoterminowe; finansowanie ze źródeł krajowych lub pochodzące z zagranicy; finansowanie kapitałem własnym, obcym lub hybrydowym. W efekcie tych decyzji kształtowana jest strategia finansowania przedsiębiorstwa.

Książka przeznaczona jest dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i MBA, a także menedżerów podejmujących decyzje finansowe w przedsiębiorstwach.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1.  Źródła finansowania przedsiębiorstwa
1.1. Działalność przedsiębiorstwa i jej wymiar finansowy
1.2. Struktura terminowa finansowania przedsiębiorstwa
1.2.1. Ogólna zasada finansowania aktywów przedsiębiorstwa
1.2.2. Zapotrzebowanie przedsiębiorstwa na kapitał obrotowy
1.2.3. Strategie finansowania aktywów obrotowych
1.3. Wewnętrzne i zewnętrzne źródła finansowania
1.4. Źródła finansowania a źródła kapitału
1.5. Podział zysku w przedsiębiorstwie i polityka wypłat dywidend
1.6. Wprowadzanie akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym
 
Rozdział 2. Kapitał zainwestowany i jego rentowność
2.1. Proces inwestowania kapitału w przedsiębiorstwie
2.1.1. Pojęcie kapitału zainwestowanego
2.1.2. Dwa etapy inwestowania kapitału w przedsiębiorstwie
2.2. Rentowność kapitału zainwestowanego
2.2.1. Stopa zwrotu z kapitału zainwestowanego (ROIC)
2.2.2. Stopa zwrotu oczekiwana przez inwestorów a koszt kapitału
2.2.2.1. Ryzyko a oczekiwana stopa zwrotu
2.2.2.2. Koszt kapitału w przedsiębiorstwie
2.2.2.3. Średni ważony koszt kapitału (WACC)
2.2.3. Ekonomiczna wartość dodana (EVA)
2.3. Wartość kapitału zainwestowanego w przedsiębiorstwie
2.3.1. Rynkowa wartość dodana (MVA)
2.3.2. Wartość ekonomiczna kapitału zainwestowanego
2.3.3. Wzrost wartości rynkowej kapitału zainwestowanego jako cel działania przedsiębiorstwa – perspektywa finansowa
 
Rozdział 3. Struktura kapitału w przedsiębiorstwie
3.1. Optymalizacja struktury kapitału
3.2. Rola kapitału własnego
3.3. Wykorzystanie kapitału obcego
3.3.1. Charakterystyka kapitału obcego
3.3.2. Dźwignia finansowa w przedsiębiorstwie
3.4. Porównanie kapitału własnego i kapitału obcego
3.5. Czynniki wpływające na kształtowanie się struktury kapitału w przedsiębiorstwie
3.5.1. Czynniki zachęcające do zwiększania zadłużenia
3.5.2. Czynniki zniechęcające do zwiększania zadłużenia
3.6. Wykorzystanie kapitału zamiennego
3.7. Zwrot kapitału własnego inwestorom
3.7.1. Operacje wykupu przez spółkę własnych akcji w celu umorzenia
3.7.2. Wykup akcji jako metoda rekapitalizacji
3.7.3. Wykup akcji a wypłata dywidend
 
Rozdział 4. Finansowanie faz cyklu życia przedsiębiorstwa
4.1. Cykl życia przedsiębiorstwa
4.2. Źródła finansowania przedsiębiorstwa w poszczególnych fazach cyklu życia
4.2.1. Faza powstawania i początkowego rozwoju
4.2.2. Faza wzrostu
4.2.3. Faza dojrzałości
4.2.4. Faza schyłkowa
4.3. Finansowanie restrukturyzacji przedsiębiorstwa w fazie kryzysu
4.3.1. Kryzys finansowy – szczególna faza cyklu życia przedsiębiorstwa
4.3.2. Finansowanie programu restrukturyzacji naprawczej przedsiębiorstwa
4.4. Macierz lokat kapitałowych w przedsiębiorstwa
 
Rozdział 5. Strategie finansowe przedsiębiorstwa
5.1. Pojęcie strategii finansowej przedsiębiorstwa
5.2. Czynniki wyznaczające strategie finansowe
5.2.1. Tempo wzrostu zrównoważonego i tempo wzrostu sprzedaży
5.2.2. Rentowność operacyjna kapitału zainwestowanego i średni ważony koszt kapitału
5.2.3. Macierz uwarunkowań strategii finansowych
5.3. Macierz strategii finansowych w przedsiębiorstwie
5.4. Wybór wariantu strategii finansowej
 
Rozdział 6. Integracja zarządzania kapitałem i zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Rola kapitału warunkowego
6.1. Ryzyko a zapotrzebowanie na kapitał w przedsiębiorstwie
6.2. Kapitał warunkowy – alternatywna forma transferu i finansowania ryzyka w przedsiębiorstwie
6.3. Instrumenty finansowania warunkowego
6.4. Struktura kapitału w przedsiębiorstwie przy uwzględnieniu finansowania pozabilansowego
 
Rozdział 7. Finansowanie przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych
7.1. Przyczyny pozyskiwania kapitału na rynkach międzynarodowych
7.2. Koszt zadłużenia w walutach obcych a ryzyko walutowe
7.3. Źródła finansowania przedsiębiorstwa w ramach korporacji międzynarodowej
7.3.1. Powiązania kapitałowe przedsiębiorstw w korporacji międzynarodowej i dywersyfikacja źródeł finansowania
7.3.2. Charakterystyka źródeł finansowania przedsiębiorstwa wchodzącego w skład korporacji międzynarodowej
7.3.2.1. Finansowanie bezpośrednie wewnątrz korporacji
7.3.2.2. Finansowanie pośrednie
7.3.2.3. Finansowanie z zewnątrz korporacji
Bibliografia
Indeks


188 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022