wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

FIRMA WE WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI EKONOMICZNEJ


BOEHLKE JERZY / STUDIUM TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE /

wydawnictwo: UMK, 2011, wydanie I

cena netto: 92.50 Twoja cena  87,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Teoria firmy jest, obok teorii rynków i konkurencji, najważniejszą częścią współczesnej mikroekonomii. Jej osiągnięcia mają istotne znaczenie dla opisu i wyjaśniania decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie w kwestiach rozmiarów i struktury produkcji, cen oferowanych do sprzedaży dóbr i usług oraz wielkości i struktury ponoszonych dla ich wykonania nakładów.

Praktycznie nie ma podręcznika do mikroekonomii, w którym nie poruszano by zagadnień związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Problematyka ta jest również przedmiotem ciągłych zainteresowań nauk o zarządzaniu. Pojęcia firmy i przedsiębiorstwa używane są zwykle zamiennie, chociaż z punktu widzenia mikroekonomii nie są one tożsame. Tylko w przypadku przedsiębiorstwa wytwarzającego na wymianę jeden produkt można je traktować jako synonimy. współczesny świat firm (przedsiębiorstw) jest niezwykle bogaty i zróżnicowany. Wiedza potoczna i teoretyczna jest w tym zakresie ogromna.

Jednakże, pomimo dynamicznego rozwoju badań teoretycznych i empirycznych dotyczących problematyki przedsiębiorstwa, ciągle nie ma jednomyślności i precyzji co do tak fundamentalnych kwestii, jak: status ontologiczny firmy, czynniki determinujące jej wielkość i wewnętrzną strukturę, cele działalności przedsiębiorstw, sposób ich zachowania się na rynku, wpływ otoczenia na efekty działalności firmy, ocena warunków sukcesu i przyczyn porażek, powody zróżnicowania populacji przedsiębiorstw w branży czy wreszcie tak podstawowa sprawa, jak przyczyny powstawania firm. Listę tę można by bez problemu jeszcze wydłużyć, ale i bez tego łatwo docenić teoretyczną i praktyczną doniosłość wspomnianych wyżej problemów.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Neoklasyczna teoria firmy
1.1.Charakterystyka neoklasycznego modelu przedsiębiorstwa
1.2.Krytyka i obrona modelu neoklasycznego
1.3.Wnioski

Rozdział 2. Menedżerska teoria firmy
2.1.Prekursorzy i głowni reprezentanci
2.2.Własność i kontrola
2.3.Wnioski

Rozdział 3. Behawioralna teoria firmy
3.1.Firma jako koalicja grup interesów
3.2.Struktura organizacyjna a sposób i efektywność funkcjonowania firmy
3.3.Koncepcja X-efektywności
3.4.Relacje firmy z otoczeniem
3.5.Ocena behawioralnej teorii firmy
3.6.Wnioski

Rozdział 4. Firma w nowej ekonomii instytucjonalnej
4.1.Relacje kontraktowe jako podstawa ekonomicznej teorii firmy
4.2.Teoria kosztów transakcyjnych
4.3.Teoria agencji
4.4.Ewolucyjna teoria firmy
4.5.Wnioski

Rozdział 5. Przedsiębiorstwo w teorii gospodarki socjalistycznej
5.1.Istota i pozycja przedsiębiorstwa w gospodarce socjalistycznej
5.2.Behawioralne aspekty przedsiębiorstwa socjalistycznego
5.3.Ocena dokonań teorii przedsiębiorstwa socjalistycznego
5.4.Wnioski

Rozdział 6. Ekonomiczna teoria firmy a procesy zmian systemowych w gospodarkach postsocjalistycznych
6.1.Propozycje kierunków badań
6.2.Znaczenie modelu przedsiębiorstwa państwowego
6.3.Przekształcenia własnościowe
6.4.Ścieżki wejścia do biznesu
6.5.Przedsiębiorstwo i przedsiębiorczość w modelach transformacji
6.6.Problemy metodologiczne
6.7.Wnioski

Rozdział 7. Ontologia i epistemologia firmy
7.1.Podstawowe pytania filozofii nauki
7.2.Ontologia firmy
7.3.Epistemologia firmy
7.4.Wnioski

Uwagi końcowe

Wykaz literatury


616 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022