"Dola idola i inne bajki z krainy konsumentów”" to pięć
opowieści o współczesnej Polsce i Polakach, wydanych na pastwę przemyślanej i
konsekwentnie prowadzonej wojny o klienta.
Główni bohaterowie pożądają dostępu do dóbr, są także ich twórcami.
Przed oddziaływaniem reklamy i kultury masowej nie broni ich ani wykształcenie, ani
wrażliwość, ani „zdrowy rozsądek”. Łowcy promocji, widzowie telewizyjnej papki,
pełni złudzeń i ambicji budowniczowie wolnego rynku to – skądinąd znajome –
postacie z książki Ostaszewskiego.
Do tej pory piekłem konsumeryzmu głównie straszono, przed szalbierstwami mediów
najczęściej ostrzegano, a samotność w internetowej sieci miała nas wzruszyć do łez.
Autor Doli idola rozegrał tę partię inaczej – zareagował śmiechem. Nie jest to
jednak pusty, szyderczy śmiech. Ten śmiech to dobrze zakamuflowana rozpacz.
192 strony, oprawa miękka