Autorzy podjęli się trudnego zadania prezentacji
aktualnej polskiej praktyki i teorii public relations w komunikowaniu społecznym i
marketingu.
Porządkują istniejące definicje i idee we wszystkich
aspektach działalności tej dyscypliny tj. refleksywnym, kierowniczym, operacyjnym i
edukacyjnym.
W publikacji uznano słusznie, iż public relations powinno
się traktować jako samodzielną dziedzinę, niezależną od marketingu. W PR trzeba tyle
samo mówić i pisać co słuchać, gdyż istotą tej działalności jest sztuka
prowadzenia dialogu z otoczeniem, dialogu prowadzonego wszystkimi dostępnymi narzędziami
i środkami.
We współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Spis treści:
CZĘŚĆ PIERWSZA PUBLIC RELATIONS I MARKETING - GDZIE JESTEŚMY?
Olędzki Jerzy
O społecznym znaczeniu public relations w demokracji
Wprowadzenie
Wójcik Krystyna
Public relations a marketing
Barlik Jacek
O synergię PR i marketingu
Chmielewski Zbigniew
Uwagi w sprawie źródeł kłopotów wizerunkowych public relations
Drożdż Michał
Etyczne szansę kształtowania pozytywnego wizerunku public relations
Kołak Przemysław
Między manipulacją a public relations. Współczesny charakter komunikacji
społecznej
Misiecka Eliza
PR a marketing - razem czy osobno?
Świątecki Andrzej
Zależności między public relations a marketingiem
CZĘSC DRUGA ROLA PR W KOMUNIKOWANIU SPOŁECZNYM - PRAKTYKA
Adamus-Matuszyńska Anna
Społeczności internetowe etycznym wyzwaniem public relations
Basiak Magda
Rola PR w kształtowaniu ról społecznych związanych z płcią
Gogołek-Śmigulska Urszula
Internetowe witryny firm public relations - próba diagnozy
Hope Ewa
Nowe media w działaniach public relations uczelni
Kaczmarek-Śliwińska Monika
Praktyka public relations w internecie. O zasadach etycznych, normach branżowych
i rozdźwięku pomiędzy nimi a działaniami PR
Koman Marcin
Prawo autorskie w działalności monitoringu mediów- przyczynek do dyskusji
Korzeniewska Katarzyna
Społeczna rola organizacji jako kreatora kultury
Krynicki Olaf
2.0 - czyli nowoczesne formy komunikowania w reagowaniu na kryzys
Miotk Anna
Rola badań naukowych na temat public relations
Madryas-Kowalska Weronika
Wykorzystanie Internetu do rozpowszechniania koncepcji CSR i PR we współczesnych
organizacjach
Reut Leonarda
Brytyjskie public relations w kryzysie bankowym
Swiątkiewicz-Mośny Maria, Wagner Aleksandra
Fabryka newsów. Luhmannowska koncepcja mediów a PR
Waszkiewicz Alicja
Jak teoria kategoryzacji społecznych pomaga zrozumieć zmagania specjalistów
public relations z różnorodnymi interesariuszami?
CZĘŚĆ TRZECIA OBSZARY KONFLIKTU I POROZUMIENIA
Buglewicz Ksenia
Politycy jako produkt. Czy polityczny PR to jeszcze dialog z otoczeniem czy już
czysty marketing czyli sprzedaż wizerunku?
Lipska Ewa
Nowy wymiar marketingu społecznego i jego rola w kształtowaniu zmian
społecznych
Kożdoń-Dębecka Monika
Kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego - społeczny dialog czy marketing
polityczny?
Kuraszko Iwona
Najlepszy wariant powiązania PR z modelami CSR na poziomie strategii komunikacji
Furman Wojciech
Przenikanie wzorów działania public relations i reklamy do dziennikarstwa w
czasopismach poradnikowych
Madryas-Kowalska Weronika
Public relations w organizacjach szczególnego ryzyka - zarządzanie informacją
czy manipulacja?
Zaborska-Skorupa Magdalena
Reklama a public relations w instytucji edukacyjnej
Noty o Autorach
418 stron, B5, oprawa miękka