wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.80 50,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PUBLICZNE MEDIA ELEKTRONICZNE W EUROPIE


JASKIERNIA A.

wydawnictwo: ASPRA JR, 2006, wydanie I

cena netto: 52.80 Twoja cena  50,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nie ulega wątpliwości, że media publiczne stanęły przed największym wyzwaniem od czasu ich stworzenia. Zarazem jednak nie ustają wysiłki, by znaleźć dla nich godne miejsce na zmieniającym się rynku komunikacyjnym. Generalny kierunek poszukiwań wiąże się z ochroną publicznej działalności emisyjnej w sytuacji, gdy musi ona konkurować z mediami prywatnymi w zasadniczo zmieniającym się krajobrazie medialnym. Uległy w związku z tym dwie zasadnicze cechy publicznego komunikowania: monopol na prezentowanie programów misyjnych oraz opieranie się na abonamencie jako podstawowym źródle finansowania. W sytuacji, gdy programy o charakterze misyjnym emitują również, choć w skromniejszym zakresie, nadawcy prywatni, a media publiczne muszą sięgać do dochodu z reklam, dawne rozgraniczenia mediów publicznych i prywatnych nie są już tak ostre. Nie oznacza to jednak zatarcia tych granic w ogóle i zrównania charakteru mediów publicznych i prywatnych. Jeśli nawet pojawiają się postulaty likwidacji mediów publicznych, to jednak są one w mniejszości do przeważającego poglądu, że media publiczne mają swe uzasadnienie na rynku medialnym współczesnych państw.

We współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.


Spis treści:

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ I
Pojęcie, geneza i modele publicznej działalności emisyjnej
Pojęcie publicznej działalności emisyjnej
Geneza publicznych mediów elektronicznych
Modele publicznych mediów elektronicznych
Modele związane z sytuowaniem publicznych mediów elektronicznych na tle innych
nadawców
Modele związane z charakterystyką faz rozwojowych publicznych mediów
elektronicznych
Modele związane ze sposobem określenia zadań publicznych mediów elektronicznych
Modele związane z charakterystyką funkcji publicznych mediów elektronicznych
Czynniki oddziałujące na współczesną pozycję publicznych mediów elektronicznych
Wpływ rewolucji informatycznej
Zmiany na rynku mediów
Internacjonalizacja i globalizacja
Koncentracja
Pojawienie się nowych mediów
Zmniejszenie się oddziaływania parlamentów i rządów na media publiczne
Zmiana charakteru odbiorców

ROZDZIAŁ II
Regulacja publiczne działalności emisyjnej
Standardy międzynarodowe
Pojęcie standardów międzynarodowych
Charakter prawny standardów międzynarodowych
Źródła standardów międzynarodowych w odniesieniu do publicznych mediów
elektronicznych w Europie
Rada Europy
Unia Europejska
Międzynarodowy model publicznej działalności emisyjnej
Regulacje wewnętrzne
Podstawy konstytucyjne
Ustawodawstwo
Decyzje ciał regulacyjnych

ROZDZIAŁ III
Wybrane systemy publicznej działalności emisyjnej
Wielka Brytania
Niemcy
Francja
Holandia
Belgia
Austria
Włochy
Hiszpania
Szwajcaria
Węgry
Polska

ROZDZIAŁ IV
Misja i zadania publicznej działalności emisyjnej
Misja publicznych mediów elektronicznych
Zadania publicznych mediów elektronicznych
Dylematy wyboru strategii programowej: między "szczególną wartością" a "szczególnym bogactwem"
Sprzyjanie społecznej, politycznej i kulturalnej spójności
Umacnianie kultury narodowej
Umacnianie społeczeństwa demokratycznego.
Służenie grupom mniejszościowym i indywidualnym obywatelom

ROZDZIAŁ V
Zarządzanie systemem publicznej działalności emisyjnej
Formalnoprawny status publicznych mediów elektronicznych
Organy zarządzające i nadzorcze
Regulacja a zakres autonomii publicznych mediów elektronicznych
Niezależność redakcyjna publicznych mediów elektronicznych
Kontrola publicznych mediów elektronicznych
Zasady finansowania publicznej działalności emisyjnej
Metody finansowania publicznych mediów elektronicznych
Finansowanie mediów publicznych a nowe technologie odbiorcze
Specyfika finansowania mediów elektronicznych
Dopuszczalność finansowania publicznych mediów elektronicznych za pomocą dochodu z reklam a problem niezależności tych mediów
Problemy finansowania polskich publicznych mediów elektronicznych

ROZDZIAŁ VI
Dylematy rozwojowe publicznej działalności emisyjnej
Czy publiczne media elektroniczne są potrzebne?
Współczesny zakres zadań publicznej działalności emisyjnej a jej koncepcje rozwojowe
Dostosowywanie publicznych mediów elektronicznych do wyzwań technologicznych
Poszukiwanie nowej wartości w organizacji publicznych mediów elektronicznych
Zakończenie
Bibliografia (wybrane pozycje)
Indeks rzeczowy


366 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022