wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

UNIWERSYTET W PERSPEKTYWIE SPOŁECZEŃSTWA WIEDZY NAUKA I EDUKACJA


DENEK K. / W UNIWERSYTECIE XXI WIEKU

wydawnictwo: WSPIA, 2011, wydanie I

cena netto: 57.40 Twoja cena  54,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wśród zawartych w niniejszej publikacji opracowań, Czytelnik natrafić może na powtarzające się wątki dotyczące poszukiwania odpowiedzi na pytanie: co robić, żeby kształcić w uniwersytecie mądrzej, nowocześniej, pełniej, jaśniej, lepiej, skuteczniej, efektywniej - na miarę zmiennego rynku pracy i wyzwań społeczeństwa wiedzy?

Są one w tego typu opracowaniach trudne do uniknięcia, a jednocześnie stanowią konieczne nawiązania, stanowiące fragmenty pewnej całości. Zostały one w niniejszej publikacji zachowane świadomie, jako że spełniają kluczowe znaczenie w holistycznych rozważaniach o dydaktyce uniwersyteckiej. Jest z nią tak, jak z naszą piłką nożną. Mamy stadiony, piłkarzy i trenerów, ale nie mamy sukcesów. Czy nie wpadliśmy w koleiny abstrakcyjnego, hermetycznego, żyjącego własnym życiem kształcenia i wychowania uniwersyteckiego? Trudno na polskim gruncie doszukać się istnienia szkoły dydaktycznego myślenia o kształceniu akademickim. Stąd postanowienie poprawy, poza zwalczaniem zaniedbań, wymaga intensywnej i twórczej pracy nad różnymi aspektami dydaktyki szkoły wyższej.

Ze wstępu Autora 


Przedmowa
Wstęp
Introduction

I.Uniwersytety w społeczeństwie wiedzy
Wstęp
Jedność badań i dydaktyki w uniwersytetach
Czy ewolucja uniwersytetów w stronę rynku?
Próba ogólnego zarysu kształtu uniwersytetów w pierwszym ćwierćwieczu XXI stulecia

II.Nauka i edukacja w uniwersytecie
Wstęp
Społeczeństwo oparte na wiedzy
Uwarunkowania studiów uniwersyteckich
Etos uniwersytecki
Kryzys uniwersytetu?

III.Wartości a edukacja w szkole wyższej
Wstęp
Istota wartości i ich funkcje
Przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami w edukacji na poziomie szkoły wyższej
Wartości jako kategoria badań
Miejsce wartości w edukacji szkoły wyższej
Kryzys wartości czy ich przeżywania?

IV.Przede wszystkim jakość
Wstęp
Ranga jakości pracy uniwersytetu
Czy uniwersytet sprosta wyzwaniom?

V.Podmiotowość, partnerstwo, etos
Wstęp
Społeczeństwo wiedzy
Równorzędne podmioty
Etos uniwersytecki
Dobra akademickie
Kto jest mistrzem?
Źródła zagrożenia

VI.Procesy innowacji w szkole wyższej
Wstęp
Kierunki i treści przedsięwzięć innowacyjnych w szkole wyższej
Przeszkody innowacji w procesie edukacyjnym szkoły wyższej i próby ich przezwyciężania
Konkluzje

VII.Potrzeba transformacji szkolnictwa
Wstęp
Konieczność zmian
Pozytywne strony szkolnictwa wyższego w Polsce
Słabości naszego szkolnictwa wyższego
Dydaktyka
Finansowanie szkolnictwa wyższego
Czy nie warto skorzystać z tych doświadczeń?
Konkluzje

VIII.O nowe oblicze szkolnictwa ekonomicznego
Wstęp
Uzdrowienie szkolnictwa ekonomicznego
Propozycje zmian

IX.Ku modernizacji uniwersytetu
Wstęp
Po co uniwersytet?
Niebezpieczeństwo rozdrobnienia uniwersyteckich kierunków i specjalności
Uniwersytet i jego urynkowienie
Uniwersytet potrzebuje innowacji
O lepsze wykorzystanie uniwersyteckiego potencjału naukowo-dydaktycznego
Zmierzanie od jakości uniwersytetu do jego doskonałości

X.Ku uniwersytetowi przyszłości
Wstęp
Strategie rozwoju uniwersytetu
Ramy kwalifikacji
Konkluzje

XI.Uniwersytecka edukacja i ekonomika
Wstęp
Neoliberalne konteksty edukacji
Kształcenie pod testy
Edukacja z pozycji jej ekonomiki
Edukacja w kontekście kapitału ludzkiego i demografii
Edukacja dla przedsiębiorczości
W stronę rynku pracy
Opłacalność edukacji
Perspektywy kapitału ludzkiego
Uniwersytet, którego oczekuje społeczeństwo wiedzy

XII.Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia
Wstęp
Czy uniwersytet przechodzi kryzys tożsamości?
O istocie uniwersytetu zadecydują respektowane przez niego cechy konstytutywne i pełnione funkcje
Oddalanie się badań od kształcenia
Ucieczka przed universitas i lęk przed dociekaniem prawdy?
Załamywanie się linii rozwojowej uniwersytetu?
Drogi prowadzące na uniwersytet
Próby przywracania logosu i etosu kształcenia uniwersyteckiego
Kształtowanie kompetencji
Akcentowanie wartości w treściach studiów
Miejsce dydaktyki ogólnej w pedagogicznym
kształceniu nauczycieli w formie studiów uniwersyteckich
Jaki będzie uniwersytet?

Zakończenie
Bibliografia
Nota o autorze
About the Author


296 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022