wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 55.80 53,01   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MAINTREAM CO PODOBA SIĘ WSZĘDZIE NA ŚWIECIE


MARTEL FR.

wydawnictwo: CZARNA OWCA, 2011, wydanie I

cena netto: 55.80 Twoja cena  53,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Fascynująca podróż po świecie popkultury.

Mainstream to pierwsza w Polsce książka w tak wyczerpujący sposób zgłębiająca zjawisko kultury masowej.

Autor pokazuje ścieżki światowego przepływu informacji i ciekawe zjawiska, takie jak przeniesienie centrów kulturotwórczych na Daleki Wschód, czy do Indii. Stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Europa przegrywa walkę w tej dziedzinie z resztą świata.
Opisuje centra informacyjne i rozrywkowe kształtujące mentalność współczesnego człowieka. Wyjaśnia działania ekonomiczne, mające wpływ na masowy sukces produktu i tłumaczy, jak powstaje bestseller, hit czy przebój filmowy.

Mainstream nie jest ani krytyką, ani obroną kultury popularnej, lecz rzetelną, a zarazem przystępną analizą kultury pojmowanej jako przemysł.

Frédéric Martel stawia pytania niezwykle istotne z punktu widzenia każdego europejskiego kraju: W jaki sposób produkty amerykańskiej kultury masowej zdołały rozprzestrzenić się na tak szeroką skalę? Czego może nas nauczyć przemysł filmowy i muzyczny Ameryki Południowej, Indii, Chin, Korei czy krajów arabskich? Co możemy wynieść z obserwacji prób zdominowania tych rynków kulturalnych przez amerykańskie korporacje i centra rozrywkowe? A co najważniejsze: Jakie są możliwe drogi przywrócenia głosu Europie w tym światowym dialogu kultur?

Publikacja jest rezultatem obszernych badań dotyczących kultury głównego nurtu, które autor prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Rozmawiał z ponad 1200 osobami we wszystkich stolicach sztuki rozrywkowej.


Frédéric Martel jest socjologiem, dziennikarzem i pisarzem. Jego poprzednia książka Polityka kulturalna Stanów Zjednoczonych została przetłumaczona na wiele języków, w tym również na polski, i była przedmiotem szerokiej dyskusji na świecie.


488 stron, Format: 15.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022