Czy uczelnia powinna zarządzać relacjami?
Czy mogą być one źródłem zdobywania przewagi konkurencyjnej?
Co jest ważne, aby osiągnąć sukces na rynku usług edukacyjnych
szkół wyższych?
Zmiany zachodzące w otoczeniu szkół wyższych, a zwłaszcza pojawienie się
mechanizmów rynkowych, zmuszają uczelnie do poszukiwania odpowiednich działań,
pozwalających na budowanie przewagi konkurencyjnej.
Nowe podejście do zarządzania staje się koniecznością.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Istota usługi edukacyjnej i szkoły wyższej oraz jej modele
1.1.Rola edukacji we współczesnym świecie
1.2.Edukacja - dobro publiczne czy prywatne
1.3.Usługa edukacyjna i jej specyfika
1.4.Pojęcie szkoły wyższej, jej cele i zadania
1.5.Szkoła wyższa jako organizacja
1.5.1.Model tradycyjny
1.5.2.Model rynkowy
1.5.3.Model obywatelski (Citizen Model oj University)
Rozdział 2. Rynek usług edukacyjnych szkół wyższych
2.1.Istota rynku usług edukacyjnych
2.2.Rynek usług edukacyjnych w Polsce
2.3.Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych
2.3.1.Proces podejmowania decyzji (university choiceprocess)
2.3.2.Determinanty procesu podejmowania decyzji
2.4.Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku usług edukacyjnych poprzez zarządzanie
relacjami
Rozdział 3. Relacje rynkowe - podstawy teoretyczne
3.1.Przesłanki tworzenia relacji rynkowych
3.2.Relacje jako obiekt badań
3.3.Istota relacji
3.4.Rodzaje relacji
3.5.Korzyści z budowania relacji
Rozdział 4. Relacje szkoły wyższej z wybranymi podmiotami rynku usług
edukacyjnych
4.1.Rodzaje podmiotów w otoczeniu szkoły wyższej
4.2.Państwo
4.3.Przedsiębiorstwa
4.3.1.Charakterystyka sytuacji na rynku pracy
4.3.2.Proces przejścia absolwentów na rynek pracy - wymagania pracodawców
4.3.3.Oferta dydaktyczna a rynek pracy
4.4.Studenci
4.4.1.Rola studentów w szkole wyższej
4.4.2.Korzyści z budowania relacji ze studentami
Rozdział 5. Teoretyczne problemy zarządzania relacjami w ustugach edukacyjnych.
5.1.Zarządzanie relacjami w świetle marketingu relacji
5.2.Strategiczne zarządzanie relacjami
5.3.Proces zarządzania relacjami
5.4.Czynniki sukcesu zarządzania relacjami
Rozdział 6. Elementy zarządzania relacjami w usługach edukacyjnych
6.1.Satysfakcja
6.2.Wartość
6.3.Jakość
6.4.Komunikacja
6.5.Zaufanie
6.6.Zaangażowanie (relationship commitment)
6.7.Reputacja
Rozdział 7. Zarządzanie relacjami ze studentami
7.1.Lojalność jako cel zarządzania relacjami ze studentami
7.2.Wybrane modele lojalności studentów
7.3.Analiza i ocena kluczowych elementów zarządzania relacjami
7.3.1.Metoda, hipotezy i model badawczy
7.3.2.Charakterystyka próby badawczej
7.3.3.Relacje z kandydatami na studia
7.3.4.Relacje ze studentami
7.4.Wnioski z przeprowadzonych badań
7.5.Koncepcja modelu zarządzania relacjami na rynku usług edukacyjnych
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tablic
312 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda