wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DYLEMATY ORGANIZACJI GOSPODARCZYCH TEORIA I PRAKTYKA POCZĄTKU XXI W.


MATWIEJCZUK W.

wydawnictwo: DIFIN, 2011, wydanie I

cena netto: 45.20 Twoja cena  42,94 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wielkie tempo i wielopłaszczyznowość zmian dokonujących się we współczesnym otoczeniu społeczno-gospodarczym organizacji rodzi wiele bieżących problemów oraz stwarza ogromne zagrożenia dla ich dalszego funkcjonowania. Książka prezentuje wybrane problemy, którymi żyją dziś przedsiębiorstwa, a rozwiązanie których będzie decydowało o ich pozycji rynkowej i przyszłości.

Problemy poruszane przez autorów opracowania dotyczą różnych aspektów zarządzania kapitałem ludzkim współczesnych organizacji oraz metod podnoszenia ich konkurencyjności.

Skoncentrowano się na tak ważnych problemach, jak m.in.: doskonalenie systemu doboru menedżerów w sytuacjach kryzysowych, prognozowanie zawodów przyszłości, utrzymanie kluczowych pracowników w przedsiębiorstwie, motywowanie kadry menedżerskiej, kształtowanie nowej rzeczywistości organizacyjnej w szpitalach, czy zastosowanie outsourcingu w praktyce gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw.

Książka jest skierowana nie tylko do środowisk naukowych i studentów kierunków ekonomicznych, ale także do kadry zarządzającej różnego typu organizacji, którzy mogą znaleźć w niej cenne wskazówki oznaczeniu praktycznym. Należy wyrazić przekonanie, że publikacja będzie stanowić źródło wiedzy i praktycznych inspiracji przy rozwiązywaniu dylematów przedsiębiorstw.


Spis treści:

Wprowadzenie
Wiesław Matwiejczuk

Część I. KAPITAŁ LUDZKI WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJI

1. Metodologiczne aspekty prognozowania zawodów przyszłości
Wiesław Matwiejczuk, Tomasz Matwiejczuk

Wstęp
1.1. Wyznaczniki tendencji panujących na współczesnym rynku pracy
1.2. Stosowane podejścia do opracowania prognoz dla rynku pracy
1.3. Prognozowanie oparte na analizie trendów na „wyprzedzających” rynkach pracy
Podsumowanie
Bibliografia

2. Kierunki zmian w systemie doboru i doskonalenia menedżerów w sytuacjach kryzysowych
Stefan Lachiewicz

Wstęp
2.1. Podstawowe kierunki zmian w sferze kształtowania kadry menedżerskiej
2.2. Przekształcenia w sferze relacji organy nadzorcze – zarząd spółki oraz w doskonaleniu kadry kierowniczej
Podsumowanie
Bibliografia

3. Współczesne role i umiejętności menedżerskie – aspekt teoretyczny
Anna Tomaszuk

Wstęp
3.1. Współczesny menedżer
3.2. Menedżer czy przywódca?
3.3. Współczesne role menedżerskie
3.4. Sylwetka współczesnego menedżera
3.5. Rola inteligencji emocjonalnej i społecznej
Podsumowanie
Bibliografia

4. Sposoby utrzymywania kluczowych pracowników w przedsiębiorstwie budowlanym – studium przypadku
Joanna Samul

Wstęp
4.1. Identyfikacja kluczowych pracowników w przedsiębiorstwie
4.2. Istota utrzymywania pracowników oraz wzmacniania ich zaangażowania
4.3. Czynniki utrzymywania kluczowych pracowników w badanej firmie
Podsumowanie
Bibliografia

5. Znaczenie kapitału ludzkiego przedsiębiorstw w strukturach klastrowych
Alina Szepelska

Wstęp
5.1. Kapitał ludzki firmy
5.2. Koncepcja klastra
5.3. Kapitał ludzki w klastrach
Podsumowanie
Bibliografia

Część II. METODY PODNOSZENIA KONKURENCYJNOŚCI ORGANIZACJI

1. Innowacyjność i konkurencyjność mikroprzedsiębiorstw w XXI w.
Anna Walaszczyk

Wstęp
1.1. O trendach w zarządzaniu w XXI w.
1.2. O mikroprzedsiębiorstwach
1.3. O konkurencyjności i innowacjach
1.4. O wynikach badania
Podsumowanie
Bibliografia

2. Proces outsourcingu w praktyce gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw
Marek Matejun

Wstęp
2.1. Proces outsourcingu w teorii zarządzania
2.2. Metodyka badań empirycznych i charakterystyka respondentów
2.3. Przebieg procesu outsourcingu w badanych firmach sektora MSP
Podsumowanie
Bibliografia

3. Rola przedsiębiorstw z sektora MSP w gospodarce północno-wschodniego regionu kraju
Sławomir Ignatiuk

Wstęp
3.1. Funkcjonowanie i stan przedsiębiorstw z sektora MSP w Polsce
3.2. Czynniki konkurencyjności sektora MSP
3.3. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce regionu
Podsumowanie
Bibliografia

4. Bezpieczeństwo i ochrona zdrowia jako istotny element zarządzania organizacjami
Jerzy Obolewicz

Wstęp
4.1. Podstawy prawne bezpieczeństwa i higieny pracy
4.2. Bezpieczeństwo i higiena pracy w ujęciu historycznym
4.3. Ochrona pracy w Polsce
Podsumowanie
Bibliografia

5. Kształtowanie relacji interpersonalnych w szpitalach
Marcin Kęsy

Wstęp
5.1. Charakter zmian w szpitalach
5.2. Charakterystyka badań własnych
5.3. Analiza wyników uzupełniających – kryteriów badawczych
5.4. Analiza wyników badań
Podsumowanie
Bibliografia

Autorzy


199 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022