Jeżeli jesteś handlowcem i prezentujesz oferty klientom, dobrze znasz wyraz
znudzenia na ich twarzach, nieobecne spojrzenia, postawę obronną, podejrzliwość,
wahanie się i podchwytliwe pytania…
Ale bywa też inaczej.
Zdarzyło mi się kilka razy wysłuchać takiej prezentacji, że do dziś
pamiętam uczucie fascynacji, narastającą ekscytację, przemykające przez moją głowę
marzenia o posiadaniu proponowanego przedmiotu lub korzystaniu z oferowanej usługi.
Towarzyszyło temu coraz intensywniejsze pragnienie, żeby to mieć. W moich myślach
uruchamiał się kalkulator, wyliczający różne opcje i sposoby zdobycia pieniędzy na
zakup. Cena traciła na znaczeniu, bo najważniejsze było pragnienie, aby to mieć! Stan,
w jakim się znajdowałem, można podsumować jednym zdaniem: "Wyżebrzę, pożyczę
albo ukradnę, ale będę to mieć!".
Jeżeli myślisz sobie teraz, że owszem, ale nie z Twoimi klientami, nie przy tym
produkcie, nie w tej sytuacji, nie na tym rynku, nie w tym kraju lub mieście, ta
książka może okazać się najważniejszą zwrotnicą w Twoim życiu zawodowym.
Zwrotnicą, która przekieruje Cię na nowy tor — łatwiejszej pracy, wielokrotnie
większych pieniędzy, dostatku i zrealizowanych marzeń!
Zacznij przyprawiać swoje handlowe relacje szczyptą hipnozy. Wywołuj u
rozmówcy stan, w którym nie może i nie chce oderwać uwagi od Ciebie i Twojej oferty.
Stan, kiedy wpływasz na percepcję, emocje i zachowanie drugiego człowieka. Stan
kupowania!
Spis treści:
Wstęp (9)
Dlaczego tylko w czasie niektórych handlowych klienci słuchają i
oglądają z wypiekami na twarzy, czują się podekscytowani, z przekonaniem kupują,
nigdy nie zwracają towaru i polecają produkt swoim znajomym? Dlaczego coraz rzadziej tak
się dzieje na Twoich prezentacjach?
1. Ale czasem bywa inaczej... (11) Niektóre prezentacje handlowe mają
działanie wręcz hipnotyczne. Przykuwają uwagę, rozpalają wyobraźnię i wywołują
niepohamowaną chęć i potrzebę działania. Co w nich jest takiego?
2. Co hipnoza może mieć wspólnego z prezentowaniem oferty handlowej? (15)
Które elementy warsztatu hipnotyzera zwiększają "hipnotyczne" działanie
prezentacji? Przecież nie wahadełko i okrzyk "Śpijjjj!". Jest w hipnozie
coś, czego widz nie zauważa, i co działa najsilniej. W skutecznej prezentacji handlowej
jest podobnie.
3. Najważniejsze narzędzie, czyli Ty (19) Wyobraź sobie, że za
chwilę weźmiesz udział w spotkaniu, od którego zależy, czy będziesz klepał biedę,
czy raczej staniesz się szczęśliwym bogaczem. Czy tak jak większość rozsądnych
ludzi zamierzasz się ładnie i elegancko ubrać? Wbrew pozorom, ten rozdział nie będzie
poświęcony modzie, kostiumom, garniturom, krawatom czy też butom.
4. Co jeszcze możesz zrobić, żeby zadbać o swój stan emocjonalny? (27)
Wpływ wyobraźni na Twój stan emocjonalny i sposoby kontrolowania tego wpływu. Od
małego drobiazgu w Twojej głowie zależą Twoje zarobki.
5. Dwa mózgi, a tylko jeden kupuje... (31) Jeśli myślisz, że
dokonujesz rozsądnych i racjonalnych wyborów, to się mylisz. Podobnie jak Twoi klienci.
Czy na pewno przemawiasz do właściwej półkuli?
6. Etapy prezentacji - który jest najważniejszy? (37) Podstępne
pytanie i zaskakująca odpowiedź. Jeśli wydaje Ci się, że odpowiedź brzmi
"wszystkie etapy są najważniejsze", to znowu się mylisz!
7. Musisz to wiedzieć, zanim zaczniesz stosować strategie hipnotycznej
prezentacji! (41) Jak handlowcy zainstalowali klientom "antysprzedażowy
firewall", który obezwładnia i rozbraja Twoją prezentację handlową.
8. W jaki sposób zawalczyć o uwagę klienta, czyli hipnotyczne otwarcie (45)
Jak przy użyciu hipnozy upolować uwagę klienta?
9. "Boję się, że się wygłupię" (51) Dlaczego lepiej się
"wygłupić" i wzbogacić, niż z powagą ledwie wiązać koniec z końcem?
Pułapka "pseudoprofesjonalizmu".
10. "Szuflada z przywilejami" (53) Jak uchronić się przed
zamknięciem w niewłaściwej szufladzie? Która szuflada jest właściwa i jak do niej
wskoczyć?
11. Hipnotyczne otwarcie, czyli Ty ich g... obchodzisz, tak samo jak Twoja oferta,
Twój produkt i Twoje idee (57) Co naprawdę obchodzi klienta i kto jest dla
niego oraz dla Ciebie najważniejszy?
12. Język żywych obrazów i gorących uczuć, czyli dwa umysły i dwa języki
(61) Tu zaczyna się prawdziwa hipnoza! Zgadza się, hipnoza. Czy można się
nauczyć języka podświadomości i co Ci to da? Jak "hipnoza bez hipnozy" i
komunikacja "poniżej poziomu radaru" pomaga w sprzedawaniu rzeczy, usług i
idei?
13. Celem prezentacji nie jest dostarczanie informacji. Przynajmniej nie
hipnotycznej prezentacji handlowej! (71) Jak handlowcy przeceniają znaczenie
informacji i dlaczego wierzą, że klient dokona na jej podstawie rozsądnego wyboru? Jak
w ten sposób tracą pieniądze na rzecz konkurencji?
14. Maskowanie, czyli jazda poniżej progu radaru! (75) Iluzjonista
pomagał wygrywać wojskowym bitwy - pomyśl, jak to, co jest ukryte, może pomóc
zwyciężyć podczas prezentacji i sprzedaży!
15. Poznaj jego ból, rozdrap ranę, pokaż, że jesteś autorytetem, i zaproponuj
balsam i lekarstwo, a następnie nakarm rozsądek (81) Zasady psychologii
perswazji i brukowego copywritingu razem tworzą potężne narzędzie sprzedażowe.
Dowiedz się, w jaki sposób możesz tego użyć w swojej prezentacji handlowej.
16. Nakarm "rozsądek", czyli świadomą, racjonalną część umysłu
klienta (85) A co on lubi jeść? Jaka "dieta" uspokoi głodnego
"cenzora"? Praktyczne wskazówki działające jak płynny azot na zapalnik
bomby!
17. Szczepionka przeciw "Wujowi Karolowi" (91) Podobno
rozsądek jest słabszy od pożądania, co zostało uwiecznione w wielu porzekadłach na
temat przepływu krwi z jednej części ciała do drugiej. Coś w tym jest, również w
kontekście sprzedaży. Jak zabezpieczyć się przed znienawidzonym "stornem" w
sprzedaży bezpośredniej?
18. Umysł grupowy (97) Ludzi łatwiej przekonać, gdy są w grupie, niż
każdego z nich osobno. Dlaczego tak jest?
19. Prawa psychologii tłumu i ich wykorzystanie w prezentacji grupowej (101)
Coś więcej niż zasada konformizmu.
20. Organizacja otoczenia, które możesz najwygodniej dla siebie ukształtować,
i to zanim goście przyjdą na prezentację (105) W sytuacji sprzedaży grupowej
to wszystko pracuje dla Ciebie. I tylko Ty możesz to spieprzyć! Jak się przed tym
uchronić?
21. Zadbaj o miejsce pracy, czyli światło, dźwięk, powietrze (107)
Dlaczego nie wystarczy wręczyć klientowi lub klientom kartki z wydrukowaną informacją
i czekać, by któryś z nich pod wpływem tych informacji dokonał zakupu?
22. Czy nadal pamiętasz, co jest Twoim celem? (115) Najkrótszy
rozdział, ale bardzo istotny!
23. Na koniec, czyli na nowy początek (117) Możesz prezentować swój
produkt, swoją usługę lub ideę milionom ludzi jednocześnie, gdy wyjdziesz z sali lub
pokoju w biurze i wejdziesz do...
120 stron, oprawa miękka