Czym jest e-PR?
Jak wykorzystać narzędzia internetowe we współczesnym public
relations?
Czy dzięki nim działania takie stają się bardziej skuteczne?
Jakie zagrożenia dla funkcjonowania przedsiębiorstw niesie ze sobą
Internet?
Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo na stronach niniejszej
książki, będącej wprowadzeniem do fascynującej problematyki e-PR. Internet zmienia
całkowicie oblicze współczesnego public relations. Umożliwia natychmiastową
publikację wiadomości, gwarantuje ciągłość procesu ich przesyłania, zapewnia
globalny zasięg informacji, a co najważniejsze - opiera się na komunikacji dwustronnej
i bezpośredniej. To przestrzeń idealnie nadająca się do prowadzenia przedsięwzięć
PR. By jednak móc właściwie z niej skorzystać, trzeba poznać specyfikę tego medium i
zupełnie nowy model komunikacji, jaka w nim obowiązuje. Public relations w Internecie
polecamy więc wszystkim tym, którzy pragną w szybki, rzeczowy sposób poznać podstawy
nowoczesnego public relations. Znajdą tu Państwo wiele zasad, reguł i wskazówek
opisujących praktyczną realizację przedsięwzięć PR, wykorzystujących metody,
narzędzia oraz technologie internetowe.
Tymon Smektała (ur. 22.01.1977) jest doktorem ekonomii, absolwentem
Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Autor wielu artykułów naukowych z zakresu public
relations i Internetu oraz książki Public relations w sytuacjach kryzysowych
przedsiębiorstw. Na co dzień pracuje w dziale pism komputerowych Wydawnictwa Bauer, na
stanowisku redaktora naczelnego.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1 Istota dziedziny public relations
Podstawowe definicje
Grupy docelowe działań public relations
Znaczenie public relations dla działalności współczesnych przedsiębiorstw
Public relations jako proces komunikacji
Rozdział 2 Przestrzeń Internetu jako platforma przedsięwzięć public
relations
Proces komercjalizacji Internetu
Charakterystyka medium
Przegląd narzędzi internetowych
Wpływ Internetu na specyfikę przedsięwzięć public relations
Modele prowadzenia przedsięwzięć public relations w przestrzeni Internetu
Analiza i planowanie internetowych przedsięwzięć public relations
Rozdział 3 Tradycyjny model komunikacji z otoczeniem przedsiębiorstwa wsparty
narzędziami internetowymi
Wykorzystanie Internetu przez przedstawicieli mediów
Narzędzia internetowe w kontaktach z przedstawicielami mediów
Rozdział 4 e-PR - nowa forma prowadzenia przedsięwzięć public relations
Czym jest e-PR?
Targeting e-PR
Narzędzia internetowe w przedsięwzięciach e-PR
Witryna WWW platformą przedsięwzięć e-PR
Jak zwiększyć liczbę odwiedzin witryny WWW przedsiębiorstwa?
Poczta elektroniczna w przedsięwzięciach e-PR
Listy i fora dyskusyjne w przedsięwzięciach e-PR
Komunikatory w przedsięwzięciach e-PR
Globalne aspekty przedsięwzięć e-PR
Jak oceniać efektywność przedsięwzięć e-PR?
e-Społeczności
Definicja e-społeczności
Tworzenie e-społeczności
Zarządzanie e-społecznością
Internet w kryzysowym public relations
Definicja i typologia sytuacji kryzysowych
Kryzysowe public relations wykorzystujące narzędzia tradycyjne
e-PR w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw
Internet przyczyną sytuacji kryzysowych
Zakończenie
Bibliografia
198 stron, B5, miękka oprawa