Strategicznym zamiarem przyświecającym pisaniu tej książki było
pogodzenie wiedzy teoretycznej, dotyczącej terminologii i pewnych wątków
teoretyczno-poznawczych z oczekiwaniami praktyków, którzy w jednym opracowaniu mogliby
poznać całą stronę pragmatyczną PR, aplikacje wiedzy teoretycznej, czyli konkretne
wzorce dotyczące możliwie wszystkich narzędzi i technik PR, a także zalecenia i
ostrzeżenia przed błędami.
Książka próbuje odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące
podstawowej sfery pojęciowej, śledzi historyczne wykształcenie się współczesnego PR,
umiejscawia PR wśród innych działalności komunikacyjnych organizacji, wskazuje na
uniwersalne, ponadczasowe cele PR oraz cele realizowane w konkretnej działalności
(głównie przedsiębiorstw), uwypukla motywy współczesnych przedsiębiorstw do
szczególnego zainteresowania się PR, a nawet przesuwania zainteresowań z reklamy ku PR,
a także inspiracje wynikające z narastającej złożoności i dynamiki otoczenia
organizacji.
Z książki dowiecie się:
· Co to
jest I do czego służy public relations i public affairs
· Jakimi
technikami posługuje się PR
· Jak
wykorzystać PR do kształtowania wizerunku i komunikacji z otoczeniem
· Czy
etyka w prowadzeniu PR jest potrzebna
· Jak
zorganizować działalność PR
· Jakie
kwalifikacje powinna mieć kadra PR
· Jak
współpracować z agencjami PR
· Jak
tworzyć programy PR i jak je realizować
· Jak
współpracować z mediami i organizować akcje informacyjne
· Jak
oddziaływać na ważniejsze części otoczenia
· Jak
kontrolować efekty działalności PR
Spis treści:
Wstęp
Przedmowa
Część I. ISTOTA, FUNKCJE, ORGANIZOWANIE DZIAŁALNOŚCI PR
Rozdział 1. Istota public relations
Rozdział 2. Motywy prowadzenia działalności publi relations dawniej i dziś
Rozdział 3. Organizowanie działalności public relations - rozwiązania, kadry
Część II. FAZY PRZEDREALIZACYJNE W PROCESIE PUBLIC RELATIONS
Rozdział 4.Analiza stanu wyjściowego
Rozdział 5. Programowanie, planowanie
Część III. REALIZACJA PROGRAMÓW PUBLIC RELATIONS
Rozdział 6. Skuteczne komunikowanie warunkiem realizacji programów
public relations
Rozdział 7. Kształtowanie ważniejszych instrumentów PR. Wykorzystanie prostych
rezerw tworzenia wizerunku
Rozdział 8. Oddziaływanie na ważniejsze części otoczenia
Rozdział 9. Public relations organizacji rożnego typu
Rozdział 10. Kontrola powykonawcza w procesie public relations
Część IV PUBLIC RELATIONS WŚRÓD NAUKOWYCH DYSCYPLIN I BADAŃ ZA GRANICĄ
I W POLSCE
ANEKS
960 stron, oprawa twarda