Kolejny tom publikacji uczestników Kongresu jest dowodem na rosnącą rangę i
znaczenie problemu komunikacji.
Tematyka artykułów publikowanych w książce odzwierciedla aktualne
zainteresowania badawcze środowiska naukowego zajmującego się komunikacją społeczną
i pokrewnymi dziedzinami, a także wskazuje na najważniejsze problemy nurtujące ludzi
PR-u w ich codziennej praktyce.
Możemy tu znaleźć doniesienia z badań, analizy przypadków, kwestie
związane z public relations w samorządzie, przedsiębiorstwie, polityce czy służbie
zdrowia. Autorzy podejmują również tematy związane z mediami, zmianami towarzyszącymi
uregulowaniom ich funkcjonowania, a także misją mediów publicznych.
Spis treści:
Słowo wstępne
Magdalena Bsoul
Zasady dobrego public relations w polityce
Maria Buszman-Witańska
Marka miejsca w promocji regionu
Aneta Czarniecka
Marketing internetowy w służbie zdrowia
Sławomir Gawroński
Identyfikacja wizualna jako narzędzie public relations w jednostkach samorządu
terytorialnego. Wyniki badań empirycznych
Agata Gemzik-Salwach
Strategie public relations w bankach w dobie kryzysu finansowego
Grzegorz Hajduk
Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji
marketingowej
Barbara Iwankiewicz-Rak
Public relations w administracji publicznej - główne obszary decyzji
Monika Kaczmarek-Śliwińska
Etyka public relations. Standardy zawodu specjalisty ds. PR w świetle kodeksów
branżowych
Monika Kantowicz-Gdańska
Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy - wpływ oferty zatrudnienia na
atrakcyjność pracodawcy
Małgorzata Koszembar-Wiklik
Prosument- szansa czy zagrożenie dla wizerunku firmy?
Olga Kurek
Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów -
raport z badań
Wioletta Kwak
Wykorzystanie public relations w komunikacji organizacji non profit z
interesariuszami
Paweł Łabuz
Uwarunkowania prawne w przekazie informacji jako narzędzie public relations
Katarzyna Łazorko
Znaczenie strategii sponsoringu sportowego w kształtowaniu wizerunku podmiotu
sponsorującego
Wojciech Małuszyński
Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii public relations
Jadwiga Mazur
Public relations w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem publicznym -
obszary zaniedbane
Tomasz Nykiel
Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu
Lucyna Orenkiewicz, Karolina Pado
Wizerunek państwa jako element międzynarodowego public relations
Piotr Para
Zmiana w rozumieniu socjotechnik w Polsce
Gerard Parzelski
PR-owskie wykorzystanie oficjalnych stron internetowych w polskich bankach
Małgorzata Paszkowska
E-public relations zakładu opieki zdrowotnej
Paweł Przywara
PR współczesnych dziennikarzy polskich
Ewelina Radion
Znaczenie promocji projektu współfinansowanego z funduszy unijnych dla jego
realizacji na przykładzie wsi Chmielnik
Jacek Rodzinka, Joanna Hady, Elżbieta Hospod
Działalność charytatywna wybranych zakładów ubezpieczeń
Jacek Rodzinka, Joanna Hady
Wpływ kryzysu finansowego na sprzedaż ubezpieczeń w świetle badań
Andrzej Rozmus
Problem kształtowania wizerunku - ujęcie interdyscyplinarne
Marek Rutkowski
Komunikacja formalna i nieformalna w kształtowaniu relacji B2B - wyniki badań
Maciej Soin
Etyka dziennikarska a praktyka PR
Karina Stasiuk-Krajewska
Etyka w działaniach public relations - ujęcie teoretyczne
Stanisław Ślusarczyk, Julita Ślusarczyk, Radosław Ślusarczyk
Rozwój marketingowej komunikacji internetowej w społeczeństwie informacyjnym
Grzegorz Wróbel
Znaczenie kultury regionu w kształtowaniu tożsamości organizacji na
przykładzie korporacji i administracji rządowej w Japonii
Ansgar Zerfass, Pięt Verhoeven, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki
Polski PR w perspektywie europejskiej
Marek Zimnak
PR wyższych uczelni a społeczna odpowiedzialność. Eksperyment: model promocji
gminy
CASESTUDY
Piotr Bielawski
Znaczenie mediów publicznych dla wizerunku regionów, tożsamości regionalnej i
lokalnej
Elżbieta Bukowiec
Prawo PR do wątpliwości i emocji
Paweł J. Dąbrowski
PR i negocjacje: o PR czynów
Wiesław Gałązka
Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach
wizerunkowych polskich polityków
Krzysztof Janiczek
Proces zarządzania public relations w organizacjach sektora kultury na
przykładzie Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak w Krakowie.
Renata Młynarczuk
Wizerunek miasta - od pomysłu do realizacji
Maciej Ulita
Słowo o słowach
Maciej Zaremba
Bez zbędnego napięcia. Portale branży energetycznej w dobie kryzysu
gospodarczego
496 stron, oprawa miękka