Wizerunek firmy to całokształt odczuć, wrażeń i przekonań
posiadanych o niej - o jej pozycji i ofercie przez otoczenie.
Jednoczy on pracowników w dążeniu do osiągania celów i realizacji zadań
firmy. Uzasadnia to potrzebę przekazywania wiedzy i doskonalenia się w umiejętności
jego kształtowania przez media masowe - czytane, słuchane i oglądane przez miliony
osób. Niniejszy podręcznik systematyzuje wiedzę o wizerunku firmy w mediach. Może
służyć jako pomoc dydaktyczna nie tylko studentom kierunków zarządzania i marketingu,
ale także pracownikom public relations.
Dodatkową zaletą publikacji jest zaprezentowanie wiedzy o mediach jako
instytucjach i jako sztuce, o ich walorach przydatnych do kształtowania wizerunku firmy,
o reklamie upowszechnianej za ich pośrednictwem. Może być przez to pomocna w studiach
dziennikarskich i pracy agencji reklamowych, szczególnie media plannerów i media
buyerów
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział I
Wizerunek firmy - pojęcie i miejsce w jej strategii marketingowej
I Kultura organizacyjna i tożsamość firmy oraz istota i wartość jej
wizerunku
1. Wyróżniki tożsamości firmy jako wyróżniki jej wizerunku
3. Pojęcie wizerunku marki. Relacje między wizerunkiem firmy a wizerunkiem marki
4. Znaczenie wizerunku firmy. Procesy globalizacyjne
5 Wizerunek firmy w jej strategii marketingowej i systemie wynikających z niej celów
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana
Rozdział II
Wizerunek firmy w teorii zachowań
1. Adresaci wizerunku firmy
2. Oddziaływanie wizerunku firmy na zachowania nabywców
3. Kształtowanie postawy klienta
I. Adresaci wizerunku firmy jako odbiorcy mediów
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana
Rozdział III
Zarządzanie wizerunkiem firmy
1 Ważniejsze teorie zarządzania
2 Zarządzanie firmą i jej wizerunkiem
3 Oddziaływanie procedur zarządzania firmą i marketingiem na jej wizerunek
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana
Rozdział IV
Działanie public relations za pomocą mediów (media relations)
Charakterystyka public relations
2 Public relations a inne formy promocji firmy
3. Public relations jako działanie. Pojęcie metody public relations
4. Perswazyjny charakter gatunków dziennikarskich
5. Język mediów i jego rola perswazyjna
6. Sugestia, manipulacja i działanie na podświadomość człowieka jako metody public
relations
7. Typowe działania public relations
8. Wykorzystanie siły mediów w działaniu public relations
9. Mediatyzacja polityki jako public relations aktorów politycznych
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana
Rozdział V
Prasa w procesie wizualizacji firmy
1. Prasa: pojęcie i przedmiot nauki
2. Pojęcia i typologia gazet i czasopism
3. Redakcja, redaktor i redagowanie
4. Agencje prasowe
5. Kolportaż prasy i jej czytelnictwo
6. Rynek prasowy jako rynkowy wizerunek firmy
7. Zalety prasy z punktu widzenia reklamy
8. Reklama prasowa
9. Wizualizacja firmy jako efekt reklamy prasowej
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana
Rozdział VI
Radio w procesie fonetyzacji firmy
1. Radio i jego dzieje
2. Radio jako sztuka
3. Rynek radiowy
4. Reklama radiowa
5. Fonetyzacja firmy przez radio
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana
Rozdział VII
Wykorzystanie telewizji i filmu do unaoczniania i nagłaśniania firmy
1. Charakterystyka telewizji
2. Charakterystyka filmu
3. Telewizja i film jako sztuki
4. Rynek telewizyjny
5. Reklama telewizyjna i kinowa
6. Audiowizualizacja firmy przez reklamę telewizyjną i kinową
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana
Rozdział VIII
Internet i Multimedia w procesie zapisywania i przesyłania tekstów, obrazów i
dźwięków dotyczących firmy
1 Charakterystyka Internetu
2. Multimedia i ich funkcjonowanie. Konwergencja mediów. Rynek multimediów
3 Konstrukcja przekazu w Internecie i multimediach
i. Reklama firm w Internecie i multimediach
5. Zapisywanie i przesyłanie tekstów, obrazów i dźwięków dotyczących firm
Zadania
Literatura wykorzystana i zalecana
181 stron, A5, oprawa miękka