INTERNET PUBLIC RELATIONS
POLSKIE REALIA DZIAŁAŃ PUBLIC RELATIONS W SIECI
Monografia zawiera bogate opracowanie dotyczące działań public relations w
Internecie, zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym.
Całość rozważań uzupełniona została szeregiem rysunków i zrzutów ekranu,
które mają zilustrować prezentowaną tematykę. Bardzo istotną częścią opracowania
są badania (,,.), które dotyczą istotnego obszaru działań PR firm działających w
okresie polskiej transformacji. Jest to tym bardziej istotne, gdyż autorce udało się
uzyskać wysoki wskaźnik odpowiedzi, co .pozwala transponować uzyskane wyniki na ogół
przedsiębiorstw polskiej transformacji i na tej podstawie formułować wnioski i tworzyć
diagnozę. (.. ) Wyniki i analiza stanowią istotny wkład w naukę polskiego.public
relations. Wartość tychże badań jest tymbardziej znacząca, że są to pierwsze
badarns rynku polskiego w omawianym zakresie i jak dotąd niepowtórzone w tak szerokim
spektrum.
Spis treści:
Wstęp 9
1. Internet jako komunikacyjne narzędzie public relations 15
1.1. Podstawy teoretyczne i zakres działań public relations 15
1.2. Rola public relations w procesie przemian gospodarczych 21
1.3. Internet jako nowe medium komunikacyjne 29
2. Istota działań Internet PR w przedsiębiorstwie 33
2.1. Praktyka Internet PR 33
2.2. Instrumenty Internet PR w realizacji PR 41
2.3. Witryna internetowa w praktyce public relations 43
2.4. Błogi w działaniach public relations 69
2.5. Sponsorowanie 80
3. Powszechność wykorzystania Internet PR w przedsiębiorstwach okresu
transformacji w Polsce 83
3.1. Stan działań Internet PR przedsiębiorstw polskiej transformacji w okresie
1989-2002 83
3.2. Ekonomiczne aspekty działań Internet PR 89
3.3. Działania Internet PR przedsiębiorstw z uwzględnieniem podziału na branże 94
3.3.1. Internet PR branży przemysłowej i produkcyjnej 94
3.3.2. Internet PR w sektorze usług finansowych i pokrewnych 99
3.3.3. Internet PR w działalności handlowej i usługowej 105
4. Zastosowanie Internet PR w sytuacji kryzysowej przedsiębiorstwa
115
4.1. Problematyka sytuacji kryzysowej 115
4.2. Prewencyjna funkcja Internet PR w przedsiębiorstwach polskiej transformacji 119
4.3. Internet PR jako narzędzie komunikacji kryzysowej 126
5. Monitoring internetu elementem programu działań public relations
139
5.1. Monitoring internetu 139
5.2. Wyniki badań empirycznych 141
Zakończenie 153
Bibliografia 157
Załączniki 163
Spis tabel 163
Spis rysunków 164
Spis wykresów 167
Metodologia i cele badań empirycznych - Internet PR
przedsiębiorstw polskiej transformacji (2002) 169
Metodologia i cele badań empirycznych - Monitoring internetu
na potrzeby public relations (2006) 170
Streszczenie 171
Abstract 173
170 stron, oprawa miękka