Media masowe stanowią we współczesnej Polsce siłę trudną do przecenienia.
Czwarta władza (a w opinii niektórych obserwatorów polskiej sceny politycznej - nawet
pierwsza) wydaje się być szczególnie predestynowana do tego celu. Nieco inna jest w
sposób oczywisty pozycja środków przekazu w Rosji, gdzie nadal państwo jest głównym
ich dysponentem, co jednak ujmuje wiarygodności działaniom instytucji medialnych.
Niemniej, to środki przekazu obu państw powinny przejąć na swe barki ciężar poprawy
klimatu w polsko-rosyjskich (czy też rosyjsko-polskich) relacjach. Misja ta mieści się
bowiem dobrze w funkcjach: informacyjnej, edukacyjnej i objaśniającej, tak
charakterystycznych dla środków masowego przekazu, a zaufanie jakim jednak i Polacy, i
Rosjanie darzą instytucje medialne, stwarza dobrą po temu podstawę. Dlatego też, mimo
nadal istotnych różnic, jeśli chodzi o pozycję mediów w systemach
społeczno-politycznych Polski i Rosji, należy aktywnie zabiegać o ich włączenie się
w proces normalizacji stosunków wzajemnych.
Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu
Warszawskiego.
1.Wprowadzenie
2.Przywitanie gości
3.Panel I
Prowadzący - prof. dr hab Janusz Adamowski (Uniwersytet Warszawski)
4.Panel II
Prowadzący - prof. dr hab Janusz Adamowski (Uniwersytet Warszawski)
5.Załącznik
110 stron, Format: 14.0x20.0cm, oprawa miękka