|
O WARTOŚCI ZAUFANIA KOMUNIKACJA I BUDOWA ZAUFANIA A RYNKOWA WARTOŚĆ...
ŻĄDŁO K. wydawnictwo: POLTEXT, 2014, wydanie I cena netto: 60.40 Twoja cena 57,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka O wartości zaufania
Komunikacja i budowa zaufania a rynkowa wartość przedsiębiorstwa
Czy wzajemne zaufanie między uczestnikami rynków finansowych wpływa na wycenę
wartości firm?
Czy używanie słowa „zaufanie” ma w ogóle sens w odniesieniu do „finansowych
graczy”?
Książka w zaskakujący dla wielu sposób udowadnia, że tak, zaufanie ma
znaczenie na rynkach finansowych.
Autorka wspiera to stwierdzenie wynikami badań, przeprowadzonych na polskim
rynku kapitałowym.
Książka ukazuje się serii wydawanej wspólnie przez Poltext oraz Instytut
Zarządzania Wartością SGH.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Komunikacja i budowa zaufania. Teoretyczne ujęcie komunikacji społecznej
1.1. Problematyka komunikacji w ujęciu wybranych nauk
1.2. Komunikacja jako element konstytuujący zaufanie
1.3. Komunikacja między spółką a uczestnikami rynku kapitałowego - założenia
teoretyczne
1.3.1. Informacja na rynku kapitałowym. Wpływ informacji na ceny akcji
1.3.2. Znaczenie komunikacji na rynku kapitałowym. Komunikacja a efektywność rynku
1.3.3. Komunikacja w koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based
Management)
1.3.4. Komunikacja a zarządzanie oczekiwaniami inwestorów
Rozdział 2
Zaufanie - z perspektywy socjologii, prakseologii, nauk o zarządzaniu i rynku
kapitałowego
2.1. Istota kapitału społecznego
2.2. Kapitał społeczny jako kapitał optymalizujący
2.3. Zaufanie - strategia radzenia sobie z niepewnością i niemożnością kontrolowania
przyszłości
2.4. Rosnąca rola zaufania. Spojrzenie z perspektywy nowego społeczeństwa i
współczesnej ekonomii
2.5. Zaufanie w działalności gospodarczej - z perspektywy prakseologii i nauk o
zarządzaniu
2.6. Istota zaufania na rynku papierów wartościowych
2.6.1. Etyczne uwarunkowania funkcjonowania rynku kapitałowego
2.6.2. Zaufanie na rynku papierów wartościowych
2.7. Metodyka pomiaru zaufania
Rozdział 3
Zaufanie na współczesnych rynkach kapitałowych
3.1. Doświadczenia kryzysu zaufania z lat 2007-2013
3.1.1. Nowy paradygmat funkcjonowania rynków kapitałowych według G. Sorosa
3.1.2. Przejawy deficytu zaufania na podstawie analizy wydarzeń na rynkach kapitałowych
z lat 2007-2013
3.2. Utrata zaufania w problematyce bankructw przedsiębiorstw
3.2.1. Spekulacje rynkowe a bankructwo Bear Stearns
3.2.2. Run w Northern Rock
3.2.3. Rozpad grupy bankowo-ubezpieczeniowej Fortis
3.2.4. Upadek General Motors
3.3. Migracja wartości i migracja zaufania
Rozdział 4
Komunikacja i budowa zaufania na rynku papierów wartościowych
4.1. Etyka komunikacji
4.2. Najwięksi i najlepsi oszukiwali - przykłady ze współczesnego rynku kapitałowego
4.2.1. Błędy w sprawozdaniach finansowych General Electric
4.2.2. Kłamstwa Citigroup w sprawie zaangażowania w papiery subprime
4.2.3. Oskarżenia o oszukiwanie inwestorów przez Goldman Sachs
4.3. Utrata zaufania do agencji ratingowych - przyczyny i konsekwencje
4.3.1. Rozbieżności w ocenach ratingowych - agencje amerykańskie a Dagong Global
4.3.2. Kryzys zadłużeniowy w strefie euro a decyzje S&P
4.3.3. Poznawczy wymiar kryzysu w Europie - w kierunku wspólnej światowej waluty
4.4. Wyzwania komunikacyjne na rynku kapitałowym
4.4.1. Rzetelność i transparentność
4.4.2. Dwustronna komunikacja i dialog
4.4.3. Komunikacja zintegrowana i strategiczna
4.4.4. Maksymalizacja wartości rynkowej
4.5. Wpływ komunikacji na wycenę walorów spółki - dotychczasowe ujęcia
Rozdział 5
Konstrukcja indeksu zaufania oraz wyniki badań empirycznych
5.1. Wnioski z analizy desk research
5.1.1. RESPECT lndex
5.1.2. Ranking spółek z najlepszymi relacjami inwestorskimi według "Pulsu
Biznesu"
5.2. Wnioski z analizy jakościowej - na podstawie wywiadów z ekspertami
5.2.1. Atrybuty spółki godnej zaufania - aspekty biznesowe
5.2.2. Cechy modelowe spółki godnej zaufania - komunikacja
5.2.3. Powody utraty zaufania
5.2.4. Zaufanie a wyższa wycena rynkowa
5.2.5. Brak zaufania jako potencjalna przyczyna upadku spółki
5.2.6. Migracja zaufania
5.3. Konstrukcja indeksu zaufania do spółki
5.3.1. Indeks zaufania uczestników rynku do spółki - wskaźniki indeksu
5.3.2. Przykłady wybranych indeksów
5.3.3. Indeksy CSR
5.4. Pomiar indeksu zaufania
5.4.1. Metoda badania oraz uzasadnienie próby badawczej
5.4.2. Prezentacja wyników badania
5.5. Podsumowanie badań empirycznych
Załącznik nr 1
Zakończenie
Bibliografia
274 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|