wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 60.40 57,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

O WARTOŚCI ZAUFANIA KOMUNIKACJA I BUDOWA ZAUFANIA A RYNKOWA WARTOŚĆ...


ŻĄDŁO K.

wydawnictwo: POLTEXT, 2014, wydanie I

cena netto: 60.40 Twoja cena  57,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

O wartości zaufania

Komunikacja i budowa zaufania a rynkowa wartość przedsiębiorstwa


Czy wzajemne zaufanie między uczestnikami rynków finansowych wpływa na wycenę wartości firm?

Czy używanie słowa „zaufanie” ma w ogóle sens w odniesieniu do „finansowych graczy”?

Książka w zaskakujący dla wielu sposób udowadnia, że tak, zaufanie ma znaczenie na rynkach finansowych.

Autorka wspiera to stwierdzenie wynikami badań, przeprowadzonych na polskim rynku kapitałowym.

Książka ukazuje się serii wydawanej wspólnie przez Poltext oraz Instytut Zarządzania Wartością SGH.


Wprowadzenie

Rozdział 1
Komunikacja i budowa zaufania. Teoretyczne ujęcie komunikacji społecznej
1.1. Problematyka komunikacji w ujęciu wybranych nauk
1.2. Komunikacja jako element konstytuujący zaufanie
1.3. Komunikacja między spółką a uczestnikami rynku kapitałowego - założenia teoretyczne
1.3.1. Informacja na rynku kapitałowym. Wpływ informacji na ceny akcji
1.3.2. Znaczenie komunikacji na rynku kapitałowym. Komunikacja a efektywność rynku
1.3.3. Komunikacja w koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Management)
1.3.4. Komunikacja a zarządzanie oczekiwaniami inwestorów

Rozdział 2
Zaufanie - z perspektywy socjologii, prakseologii, nauk o zarządzaniu i rynku kapitałowego
2.1. Istota kapitału społecznego
2.2. Kapitał społeczny jako kapitał optymalizujący
2.3. Zaufanie - strategia radzenia sobie z niepewnością i niemożnością kontrolowania przyszłości
2.4. Rosnąca rola zaufania. Spojrzenie z perspektywy nowego społeczeństwa i współczesnej ekonomii
2.5. Zaufanie w działalności gospodarczej - z perspektywy prakseologii i nauk o zarządzaniu
2.6. Istota zaufania na rynku papierów wartościowych
2.6.1. Etyczne uwarunkowania funkcjonowania rynku kapitałowego
2.6.2. Zaufanie na rynku papierów wartościowych
2.7. Metodyka pomiaru zaufania

Rozdział 3
Zaufanie na współczesnych rynkach kapitałowych
3.1. Doświadczenia kryzysu zaufania z lat 2007-2013
3.1.1. Nowy paradygmat funkcjonowania rynków kapitałowych według G. Sorosa
3.1.2. Przejawy deficytu zaufania na podstawie analizy wydarzeń na rynkach kapitałowych z lat 2007-2013
3.2. Utrata zaufania w problematyce bankructw przedsiębiorstw
3.2.1. Spekulacje rynkowe a bankructwo Bear Stearns
3.2.2. Run w Northern Rock
3.2.3. Rozpad grupy bankowo-ubezpieczeniowej Fortis
3.2.4. Upadek General Motors
3.3. Migracja wartości i migracja zaufania

Rozdział 4
Komunikacja i budowa zaufania na rynku papierów wartościowych
4.1. Etyka komunikacji
4.2. Najwięksi i najlepsi oszukiwali - przykłady ze współczesnego rynku kapitałowego
4.2.1. Błędy w sprawozdaniach finansowych General Electric
4.2.2. Kłamstwa Citigroup w sprawie zaangażowania w papiery subprime
4.2.3. Oskarżenia o oszukiwanie inwestorów przez Goldman Sachs
4.3. Utrata zaufania do agencji ratingowych - przyczyny i konsekwencje
4.3.1. Rozbieżności w ocenach ratingowych - agencje amerykańskie a Dagong Global
4.3.2. Kryzys zadłużeniowy w strefie euro a decyzje S&P
4.3.3. Poznawczy wymiar kryzysu w Europie - w kierunku wspólnej światowej waluty
4.4. Wyzwania komunikacyjne na rynku kapitałowym
4.4.1. Rzetelność i transparentność
4.4.2. Dwustronna komunikacja i dialog
4.4.3. Komunikacja zintegrowana i strategiczna
4.4.4. Maksymalizacja wartości rynkowej
4.5. Wpływ komunikacji na wycenę walorów spółki - dotychczasowe ujęcia

Rozdział 5
Konstrukcja indeksu zaufania oraz wyniki badań empirycznych
5.1. Wnioski z analizy desk research
5.1.1. RESPECT lndex
5.1.2. Ranking spółek z najlepszymi relacjami inwestorskimi według "Pulsu Biznesu"
5.2. Wnioski z analizy jakościowej - na podstawie wywiadów z ekspertami
5.2.1. Atrybuty spółki godnej zaufania - aspekty biznesowe
5.2.2. Cechy modelowe spółki godnej zaufania - komunikacja
5.2.3. Powody utraty zaufania
5.2.4. Zaufanie a wyższa wycena rynkowa
5.2.5. Brak zaufania jako potencjalna przyczyna upadku spółki
5.2.6. Migracja zaufania
5.3. Konstrukcja indeksu zaufania do spółki
5.3.1. Indeks zaufania uczestników rynku do spółki - wskaźniki indeksu
5.3.2. Przykłady wybranych indeksów
5.3.3. Indeksy CSR
5.4. Pomiar indeksu zaufania
5.4.1. Metoda badania oraz uzasadnienie próby badawczej
5.4.2. Prezentacja wyników badania
5.5. Podsumowanie badań empirycznych

Załącznik nr 1

Zakończenie

Bibliografia


274 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022