Edukacja obywatelska w działaniu
Autorzy omawiają doświadczenia klasycznej edukacji obywatelskiej, partycypacji
uczniowskiej w szkole i samorządzie lokalnym, doświadczenia w animowaniu społeczności
lokalnych i partycypacyjne podejście do pracy z młodzieżą.
Adresatami publikacji są kręgi akademickie zajmujące się edukacją obywatelską i
partycypacją, a także "refleksyjni praktycy" - organizacje pozarządowe i
urzędnicy - pracujący z młodzieżą oraz tworzący dokumenty strategiczne i programy.
Przemysław Sadura, Anna Kordasiewicz
Wprowadzenie
Szkoła demokracji - okiem refleksyjnych praktyków
I. Instytucjonalizacja edukacji i partycypacji obywatelskiej
Maja Brzozowska-Brywczyńska
(Poza) artykuł 12: partycypacja dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach
Dziecka
oraz wybranych ujęć teoretycznych
Krzysztof Koseła
Nauka szkolna i działania obywatelskie
Olga Napiontek
Szkoła - przestrzeń obywatelskiego uczestnictwa
Jason Wood
Edukacja na rzecz efektywnego obywatelstwa
Henry Tam
Demokracja: lekcje kooperatywnego rozwiązywania
problemów
II. Kryzys demokracji i krytyka edukacji obywatelskiej
Benjamin Barber
Edukacja obywatelska w świecie radykalnej nierówności, technologii cyfrowych i
globalnej współzależności
Jochen Butt-Pośnik, Milena Butt-Pośnik, Benedikt Widmaier
Uczestnictwo obywatelskie i polityczne - czy mamy do czynienia z "efektem
przenikania" (spill-over effeci) lony laylor
Młodzi, polityka i partycypacja z perspektywy pracy z młodzieżą
Katarzyna Murawska
Budżet partycypacyjny jako narzędzie pracy z młodzieżą
III. Poszerzanie pola walki
Jagdish Chouhan
Praktyka antyopresyjna
Carol Packham
Działania włączające oparte na zasadzie reprezentacji
Kalbir Shukra, Malcolrn Bali, Kąty Brown
Partycypacja i aktywizm: młodzi ludzie kształtują swój świat
Kalbir Shukra, Malcolm Bali, Kąty Brown
Posłowie
Bibliografia
Źródła tekstów uprzednio publikowanych
Noty o autorach
Noty o partnerach projektu "Młodzież ma wpływ"
376 stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka