wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

GRY WOKÓ£ NAS SOCJOLOGIA I TEORIA GIER


HAMAN J.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2014, wydanie I

cena netto: 34.80 Twoja cena  33,06 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Gry wokó³ nas

Socjolog i toeria gier


Od czasu wydania Theory of Games and Economic Behavior Johna von Neumanna i Oskara Morgensterna w 1944 roku teoria gier jest jednym z najwa¿niejszych paradygmatów w ekonomii oraz w naukach politycznych.

W socjologii, mimo pocz±tkowych nadziei, rola teorii gier jest wci±¿ marginalna.

A szkoda, ma ona bowiem socjologii naprawdê du¿o do zaoferowania. Teoria gier opisuje dzia³anie racjonalnych jednostek w warunkach interakcji z innymi racjonalnymi jednostkami. Umo¿liwia budowanie modeli wyja¶niaj±cych, dlaczego jednostki w warunkach spo³ecznych dzia³aj± w okre¶lony sposób i dlaczego dzia³ania te przynosz± okre¶lone rezultaty – czêsto rozmijaj±ce siê z interesami jednostek, które swoimi dzia³aniami do nich doprowadzi³y. To z kolei rodzi pytania o instytucje s³u¿±ce ochronie spo³eczeñstwa i jednostek przed negatywnymi skutkami funkcjonowania „pu³apek spo³ecznych”.

Pierwsza czê¶æ ksi±¿ki po¶wiêcona jest percepcji teorii gier w socjologii oraz mo¿liwo¶ciom i ograniczeniom jej wykorzystania przez socjologów. W czê¶ci drugiej zademonstrowany zosta³ potencja³ omawianej teorii jako narzêdzia badawczego na przyk³adzie analizy stosowania „taktycznej s³abo¶ci” w sytuacjach, w których osi±gniêcie sukcesu w interakcji spo³ecznej wymaga od jej uczestników celowego pogorszenia swojej pozycji.

Ksi±¿ka zawiera tak¿e ogólne wprowadzenie do teorii gier, skierowane zarówno do Czytelnika nieznaj±cego teorii gier, jak i chc±cego jej znajomo¶æ od¶wie¿yæ.


Wstêp

Czê¶æ I. Niespe³niona obietnica

1. Niespe³niona obietnica
1.1. Teoria gier i socjologia: flirt na marginesie
1.2. Obietnica, czyli co teoria gier ma do zaoferowania socjologom?
1.3. ...i dlaczego socjologia tak ma³o z tej oferty korzysta?

A. Umiarkowanie formalne wprowadzenie do teorii gier
A.1. Dylemat wiê¼nia, postaæ strategiczna gry, kryterium dominacji
A.2. Teoria gier: trochê ¶ci¶lej

B. Równowaga
B.1. Dominacja iterowana
B.2. Równowaga Nasha w strategiach czystych
B.3. Strategie mieszane i równowaga Nasha w strategiach mieszanych
B.4. Chicken i problem wielo¶ci równowag
B.5. Strategie i poziomy bezpieczeñstwa
B.6. Czy s± lepsze i gorsze równowagi Nasha?

C. Gry o sumie zerowej

D. Teoria u¿yteczno¶ci oczekiwanej
D.1. Aksjomatyzacja u¿yteczno¶ci oczekiwanej
D.2. Przypisywanie u¿yteczno¶ci wynikom gry
D.3. Stosunek do ryzyka
D.4. Czy zawsze musimy oczekiwaæ od graczy u¿yteczno¶ci kardynalnych i wiedzy wspólnej?

E. Gry w postaci ekstensywnej
E.1. Drzewko gry
E.2. Gry o niedoskona³ej informacji: zbiory informacyjne i ruchy losu
E.3. Indukcja wsteczna

2. Dwa kamienie obrazy
2.1. Problemy z racjonalno¶ci±
2.2. Paradoksy wiedzy wspólnej

3. Miêdzy modelem a rzeczywisto¶ci±
3.1. Laboratorium a spo³eczna rzeczywisto¶æ
3.2. Racjonalno¶æ dla nie w pe³ni racjonalnych
3.3. Co dalej?

Czê¶æ II. Kiedy "gorzej" znaczy "lepiej"

4. Przysiêga - kiedy "mniej" znaczy "wiêcej"
4.1. Nieszczê¶cie wysokiej wyp³aty
4.2. Przysiêga jako mechanizm obni¿enia wyp³aty

F. Cztery gry kooperacji
F.1. Ogólny model "gry kooperacji"
F.2. Gry kooperacji jako gry o wytworzenie dobra publicznego
F.3. Gry kooperacji jako model konfliktu
F.4. Kooperacja, konkurencja i koordynacja w innych symetrycznych grach 2 x 2

5. Czasami lepiej nie wiedzieæ
5.1. Stonoga i iterowany dylemat wiê¼nia jeszcze raz
5.2. Stonoga i skorelowana równowaga
5.3. Kaskady informacyjne

G. Asymetryczne gry kooperacji
G.1. Gry asymetryczne: ró¿ne uporz±dkowania wyp³at
G.2. Gry asymetryczne: ró¿ne wielko¶ci wyp³at a równowagi w strategiach mieszanych

6. M±dry g³upiemu ustêpuje
6.1. Przywilej pierwszego ruchu
6.2. Modyfikacja macierzy wyp³at
6.3. Szaleñstwo jako metoda
6.4. Szaleñstwo: czy rzeczywi¶cie "gorzej" znaczy "lepiej"?

7. Zaskoczyæ samego siebie: praktyka strategii mieszanych
7.1. Perturbacje i puryfikacja
7.2. Wró¿by, magia i "nieistotne" przes³anki
7.3. Idziemy na ¿ywio³, czyli stwarzanie sytuacji ryzykownych
7.4. Istota rzeczy: rezygnacja z kontroli

Zamiast zakoñczenia: gorzej, czyli lepiej, mniej, czyli wiêcej, g³upiej, czyli m±drzej

Bibliografia


204 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022