|

DETERMINANTY ROZWOJU TRANSAKCJI LEASINGOWYCH W POLSCE
CICIRKO T. KARMAŃSKA A. RUSSEL P. wydawnictwo: SGH, 2014, wydanie Icena netto: 47.50 Twoja cena 45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka DETERMINANTY ROZWOJU TRANSAKCJI LEASINGOWYCH W POLSCE
Rynek usług leasingowych w Polsce jest jednym z najbardziej dynamicznie
rozwijających się rynków w Europie.
Szeroko rozpoznawany w praktyce staje się ważnym instrumentem rozwijania
działalności gospodarczej i jednocześnie obszarem tworzenia norm prawnych adekwatnych
do jego ekonomicznej specyfiki.
Podstawowym celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie głównych
czynników determinujących rozwój transakcji leasingowych w Polsce, ze szczególnym
uwzględnieniem cywilnoprawnych, podatkowych oraz bilansowych uregulowań dotyczących
umowy leasingu.
Wstęp
Tomasz Cicirko
Rozdział I. Ogólna charakterystyka transakcji leasingowych
1.1. Geneza i rozwój leasingu
1.2. Ogólna charakterystyka leasingu i jego rodzaje
1.3. Formy i odmiany leasingu
1.4. Uczestnicy transakcji leasingu
1.5. Zalety i wady leasingu
Tomasz Cicirko, Piotr Russel
Rozdział II. Cywilnoprawna charakterystyka umowy leasingu
2.1. Regulacje cywilnoprawne umowy leasingu na świecie
2.2. Regulacja leasingu w polskim prawie cywilnym
2.2.1. Historia unormowania leasingu w prawie polskim
2.2.2. Umowa leasingu w kodeksie cywilnym 45
2.2.3. Leasing konsumencki a ustawa o kredycie konsumenckim
2.3. Elementy umowy leasingowej - praktyka polska
2.3.1. Warunki wydania przedmiotu umowy leasingu
2.3.2. Warunki korzystania z przedmiotu umowy leasingu
2.3.3. Koszty odbioru i utrzymania przedmiotu leasingu
2.3.4. Ubezpieczenie przedmiotu leasingu i likwidacja szkód
2.3.5. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji i rękojmi za wady przedmiotu leasingu
2.3.6. Konstrukcja opłaty leasingowej
Piotr Russel
Rozdział III. Uregulowanie leasingu w polskim prawie podatkowym
3.1. Leasing a podatek dochodowy
3.2. Leasing a podatek od towarów i usług (VAT)
3.2.1. Opodatkowanie umów leasingu zawartych przed 26 marca 2002 r.
3.2.2. Opodatkowanie umów leasingu zawartych od 26 marca 2002 r. do 30 kwietnia 2004 r.
3.2.3. Opodatkowanie umów leasingu od 1 maja 2004 r.
3.3. Szczególne zasady opodatkowania leasingu samochodów osobowych
3.4. Opodatkowanie leasingu konsumenckiego
3.4.1. Opodatkowanie leasingu konsumenckiego w przepisach o podatku dochodowym
3.4.2. Opodatkowanie leasingu konsumenckiego w przepisach o podatku od towarów i usług
3.5. Leasing a podatek od środków transportowych
Anna Karmańska
Rozdział IV. Wielowymiarowa polityka rachunkowości i jej znaczenie dla rozwoju
praktyki leasingu - przegląd czynników
4.1. Wymiary polityki rachunkowości i ich wrażliwość na nowe rozwiązania w praktyce
gospodarczej
4.2. Globalna polityka rachunkowości - standaryzacja rachunkowości w zakresie leasingu i
jej doskonalenie
4.3. Makroekonomiczna polityka rachunkowości - rozpoznawanie leasingu jako obszaru
koniecznych uregulowań
4.4. Mikroekonomiczna polityka rachunkowości - płaszczyzny czynników ważne dla rozwoju
praktyki leasingu
Piotr Russel
Rozdział V. Charakterystyka polskiego rynku usług leasingowych
5.1. Uwarunkowania rozwoju rynku usług leasingowych w Polsce
5.2. Charakterystyka przedsiębiorstw występujących na polskim rynku usług leasingowych
i ich udział w rynku
5.3. Bariery rozwoju rynku usług leasingowych w Polsce
5.4. Rozwój rożnych segmentów rynku usług leasingowych w Polsce
5.5. Perspektywy rozwoju rynku usług leasingowych w Polsce
Zakończenie
Bibliografia
155 stron, B%, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|