Książka ta stanowi najszerszą jak dotąd na rynku polskim prezentację
aspektów prawnych reklamy i promocji.
Przedstawiono w niej prawne uregulowania reklamy i przybliżono regulacje odnoszące
się do programów lojalnościowych, konkursów i sprzedaży premiowej oraz związanej z
tym problematyki ochrony danych osobowych w działalności marketingowej. Praca omawia
czyny nieuczciwej konkurencji w reklamie oraz ocenia działania promocyjne z punktu
widzenia zakazu praktyk ograniczających konkurencję. Na problematykę tej publikacji
składają się również takie zagadnienia, jak wykorzystanie cudzego wizerunku w
reklamie, wykorzystywanie cudzych znaków towarowych w reklamie, międzynarodowe aspekty
działań reklamowych i promocyjnych. Publikacja uwzględnia poglądy doktryny i w
szerokim zakresie orzecznictwo - także Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Praca adresowana jest w szczególności do prawników praktyków zajmujących się
problematyką reklamy w przedsiębiorstwach, agencjach reklamowych, środkach masowego
przekazu.
Redaktorem naukowym książki jest dr hab. Elżbieta Traple, profesor
w Katedrze Prawa Cywilnego UJ w Krakowie, od wielu lat wykonująca jednocześnie praktykę
adwokacką. Autorzy poszczególnych rozdziałów są prawnikami prowadzącymi zarówno
działalność naukową, jak i świadczącymi pomoc prawną w dziedzinach objętych tą
publikacją. Prezentowana praca uwzględnia zatem zarówno doświadczenie naukowe, jak i
problemy, z którymi zetknięto się w praktyce kancelarii prawnej.
1007 stron, B5, twarda oprawa