wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ANALIZA KOSZTÓW FIRMY


SAWICKI K.

wydawnictwo: PWE, 2000, wydanie I

cena netto: 37.00 Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Każda firma prowadząca działalność gospodarczą ponosi koszty, których wielkość, porównana z przychodami, decyduje o osiągniętym wyniku finansowym. Najnowsza praca prof. Kazimierza Sawickiego poświęcona jest analizie kosztów w różnych układach i przedziałach czasowych, w trybach ex post i ex ante, w stosunku do takich wielkości, jak zatrudnienie, sprzedaż, zaangażowane kapitały itp.

Intencją autora było dostarczenie czytelnikowi pracy o charakterze poradnika z niezbędnymi elementami teorii. Przedstawiono zatem zarówno metody przeprowadzania analizy w zależności od funkcjonującego rachunku kosztów, jak i sposoby wykorzystania wyników badań w procesie zarządzania firmą.

Książka adresowana jest do studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych (specjalności: zarządzanie i rachunkowość), menedżerów, głównych księgowych.


Spis treści:

 

Wstęp

1. Istota, zadania i zakres analizy kosztów
1.1. Pojęcie analizy ekonomicznej i analizy kosztów
1.2. Zadania analizy kosztów
1.3. Rodzaje i zakres analizy kosztów
1.4. Podstawowe cechy analizy kosztów

2. Metody analizy kosztów
2.1. Ogólna charakterystyka metod badań analitycznych
2.2. Metoda indukcyjna i dedukcyjna
2.3. Metody statystyczne
2.4. Metoda porównań
2.5. Metody badania związku między czynnikami a kosztami
2.6. Metody ekonometryczne
2.7. Inne metody stosowane w analizie kosztów

3. Organizacja i technika badań analitycznych
3.1. Źródła analizy kosztów
3.2. Prace przygotowawcze do badań analitycznych
3.3. Przeprowadzanie analizy kosztów
3.4. Prezentacja wyników analizy kosztów

4. Koszty firmy jako przedmiot badań analitycznych
4.1. Istota i klasyfikacja kosztów
4.2. Podstawowe czynniki wpływające na kształtowanie się kosztów firmy
4.3. Zasady rachunku kosztów
4.4. Systemy i odmiany rachunku kosztów

5. Analiza kosztów w układzie rodzajowym
5.1. Ogólna ocena kosztów według rodzajów
5.2. Analiza kosztów osobowych
5.3. Analiza kosztów materiałowych
5.4. Badanie kosztów amortyzacji
5.5. Analiza pozostałych pozycji kosztów rodzajowych

6. Analiza kosztów w układzie podmiotowym, kalkulacyjnym i kosztów jednostkowych
6.1. Klasyfikacja i ogólna ocena kosztów według typów działalności i podmiotów wewnętrznych
6.2. Analiza kosztów bezpośrednich produkcji
6.3. Analiza kosztów pośrednich produkcji
6.4. Analiza kosztów ogólnych
6.5  Badanie kosztu jednostkowego produktu

7. Wybrane problemy stosowania analizy kosztów firmy
7.1. Operatywna analiza kosztów
7.2. Badanie współzależności zjawisk wpływających na koszty
7.3. Ustalenie i ocena spodziewanego skutku oddziaływania niektórych czynników na koszty
7.4. Analiza relacji: koszty - przychody - zysk
7.5. Badanie i ocena relacji: koszty - wynik finansowy firmy

Litaratura 

 


194 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022