Książka przedstawia proces integracji dokumentów i danych, z którymi
każde przedsiębiorstwo ma do czynienia, zarówno w formie tradycyjnej, jak i w
postaci elektronicznej. Autorzy przedstawili wymagania prawne dotyczące zasad
przetwarzania danych i sposobu prowadzenia dokumentacji przez przedsiębiorców.
Autorzy kompleksowo i logicznie omówili za pomocą instrukcji ramy organizacyjne
umożliwiające zaprojektowanie i wdrożenie zasad obiegu i ochrony dokumentów. W różnych
formach opisali:
- obieg dokumentów księgowych,
- kontrolę wewnętrzną,
- użytkowane programy informatyczne,
- uprawnienia i obowiązki użytkowników,
co z pewnością zainteresuje pracowników merytorycznych z różnych obszarów działalności
przedsiębiorstwa, księgowych, głównych księgowych, dyrektorów finansowych. Autorzy
całościowo traktują sprawy bezpieczeństwa; przedstawiają procedury: kto, z jakimi
uprawnieniami, i w jaki sposób może posiadać dostęp do systemu. Wskazują, jak
ewidencjonować sprzęt, oprogramowanie, użytkowników i dlatego publikacja ta będzie
pomocna również dla informatyków, szefa IT czy szefa bezpieczeństwa. Natomiast
kierownicy i menedżerowie różnego szczebla znajdą tu wiedzę, jak zarządzać
informacją i jak zapewnić firmie bezpieczeństwo prawne, aby spełnić wymagania
branżowe w tym zakresie.
254 strony, A5, miękka oprawa