wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 40.95 38,90   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BUDŻETOWANIE JAKO NARZĘDZIE RACHUNKOWOŚCI ZARZĄDCZEJ


DUDA-PIECHACZEK E.

wydawnictwo: ONE PRESS HELION, 2007, wydanie I

cena netto: 40.95 Twoja cena  38,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nie znać kosztów firmy to znaczy spisać ją na straty

  • Kalkulacja kosztów dla potrzeb budżetowania
  • Planowanie i kontrola wykonania budżetu
  • Studium przypadku: budżetowanie w firmie

Co daje dobre budżetowanie?

Prosta księgowość to za mało. Każda kluczowa decyzja w firmie ma złożone skutki finansowe. Organizacja, która nie zna swoich kosztów, wymyka się spod kontroli... aż w końcu zaskakuje ją dzień, kiedy kończą się środki na koncie. Zarządzający, którzy są tego świadomi, chcą znać obecne i przyszłe koszty firmy. Oceniają, czy planowana inwestycja wygeneruje nadwyżkę gotówki, zysk księgowy i korzyści podatkowe. Potrzebują precyzyjnych budżetów i informacji zwrotnych o ich wykonaniu. Muszą być pewni, że działalność jest rentowna i że nagle nie skończą się fundusze. Krótko mówiąc, potrzebują rachunkowości zarządczej i dobrego budżetowania.

Rachunkowość zarządcza jest źródłem wiedzy o kosztach firmy, a budżetowanie to przekuwanie tej wiedzy w działanie. Z tej książki dowiesz się, jak stworzyć i wykonać dobry budżet. Poznasz metody kalkulacji kosztów. Znajdziesz tu opis całego procesu budżetowania oraz wiedzę przydatną każdemu, kto zajmuje się rachunkowością zarządczą:

  • przyjmowanie założeń do budżetów,
  • klasyfikacja kosztów dla celów budżetowania,
  • porównywanie kosztów i przychodów,
  • obliczanie kosztów marginalnych,
  • analiza rozbieżności kosztów,
  • ocena efektywności i rentowności inwestycji,
  • ocena kondycji finansowej firmy, tworzenie elastycznych budżetów operacyjnych,
  • korygowanie budżetów.

Edyta Duda-Piechaczek jest ekspertem z zakresu zarządzania, budżetowania i controlingu. W szkoleniach dla menedżerów, które prowadzi, łączy doświadczenia przedsiębiorstw z najnowszą wiedzą teoretyczną. W najbliższym czasie planuje ukończenie doktoratu na temat zarządzania projektami.


Spis treści

Wstęp

1. Planowanie działalności przedsiębiorstwa

1.1. Istota planowania w przedsiębiorstwie
1.2. Etapy planowania
1.3. Hierarchia planów organizacyjnych
1.4. Planowanie finansowe
1.5. Budżetowanie jako metoda zarządzania
1.6. Klasyfikacja budżetów

2. Metodyka budżetowania

2.1. Pojęcie procesu budżetowania
2.2. Metody budżetowania
2.3. Funkcje i zadania budżetowania w przedsiębiorstwie
2.4. Etapy budżetowania
2.5. Kontrola budżetu

3. Techniki budżetowania kapitałowego

3.1. Rodzaje technik budżetowania kapitałowego
3.2. Statyczne techniki budżetowania kapitałowego
3.3. Techniki budżetowania kapitałowego oparte na zdyskontowanych przepływach pieniężnych

4. Rachunkowość zarządcza i jej rola w procesie kierowania przedsiębiorstwem

4.1. Rachunkowość zarządcza w procesie gospodarczym
4.2. Koszty w systemie kryteriów wyboru decyzji
4.3. Kryteria klasyfikacji kosztów
4.4. Istota i zadania rachunku kosztów

5. Ewidencja kosztów

5.1. Funkcje układu ewidencyjnego kosztów
5.2. Rodzajowy układ kosztów
5.3. Charakterystyka produkcji pomocniczej
5.4. Podstawowe metody kalkulacji
5.5. Kalkulacja podziałowo-procesowa
5.6. Koszty wydziałowe

6. Budżetowanie jako narzędzie zarządzania

6.1. Podstawowe definicje
6.2. Centra odpowiedzialności jako narzędzia zarządzania
6.3. Procedura sporządzania budżetów
6.4. Ewidencja budżetów

7. Przepływy pieniężne

7.1. Strumienie przepływów pieniężnych
7.2. Kryterium kosztu kapitału w budżetowaniu kapitałowym
7.3. Ryzyko w decyzjach budżetowania kapitałowego

8. Charakterystyka badanej firmy w sektorze budżetowania

8.1. Rys rozwoju
8.2. Przedmiot działania - struktura usług
8.3. Struktura organizacyjna
8.4. Konkurencja
8.5. Odbiorcy
8.6. Dostawcy
8.7. Analiza SWOT
8.8. Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa

9. Budżetowanie w ZPUH "ABC"

9.1. Wprowadzanie budżetowania w przedsiębiorstwie
9.2. Budżet ZPUH "ABC" na rok 2001
9.3. Kontrola budżetu
9.4. Ocena procesu budżetowania w ZPUH "ABC"

Skorowidz

201 stron, A5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022