W jaki sposób ocenić firmę, z którą chcielibyśmy nawiązać bliższą
współpracę? Na co zwrócić uwagę, aby uniknąć błędów? Książka wskazuje
najbardziej przydatne narzędzia, którymi można się posłużyć do oceny kontrahenta.
- Część pierwsza przedstawia finansowy cel działania i podstawowe
elementy kształtujące finansowy obraz przedsiebiorstwa kontrahenta (dlaczego nasz
kontrahent zachowuje się w określony sposób i jak takie zachowanie interpretować oraz
jakie znajdzie to odzwierciedlenie w informacjach, które od niego otrzymamy).
- Druga część to omówienie sprawozdań finansowych kontrahenta i
informacji, jakie można z nich uzyskać.
- Trzecia część poświęcona jest analizie wskaźnikowej, z
wyróżnieniem wskaźników, które najczęściej pomagają dokonać oceny kontrahenta.
- W czwartej i piątej części prezentowane są dwa modelowe przypadki
kontrahentów: odbiorców i dostawców.
- Na końcu zamieszczono wzory przydatne przy analizie wartości
pieniądza w czasie oraz tablice finansowe.
Spis treści:
Wprowadzenie
1. Finansowy cel działania i podstawowe elementy kształtujące finansowy obraz
przedsiębiorstwa kontrahenta
2. Sprawozdania finansowe kontrahenta
3. Analiza wskaźnikowa
4. Ocena kontrahenta – odbiorcy korzystającego z odroczenia płatności
5. Ocena kontrahenta – dostawcy
Dodatek
Zmienna wartość pieniądza w czasie
151 stron, B5, miękka oprawa