|
PRAKTYCZNE KOMPENDIUM DLA BIUR RACHUNKOWYCH
LIŻEWSKI S. MAJKOWSKI B. PIOTROWSKI W. TWARDO D. I INNI wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA, 2010, wydanie I cena netto: 132.00 Twoja cena 125,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Praktyczne kompendium dla biur rachunkowych.
Wskazówki jak prowadzić biuro, najczęstrze problemy przy obsłudze klienta, rola biura
w czasie kontroli PIP, ZUS.
Część I. Praktyczne wskazówki dla biur rachunkowych. Umowy -
odpowiedzialność - praktyka
Sławomir Liżewski, Bogdan Majkowski, Dorota Twardo, Jarosława Warszawska
Rozdział 1. Początki działalności
1.1. Kto może dokonywać czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg
rachunkowych?
1.2. Jak założyć biuro rachunkowe?
1.3. Jaką formę opodatkowania wybrać?
Rozdział 2. Zawieranie umów z klientami
2.1. Jakie zapisy powinna zawierać umowa o świadczenie usług?
2.2. Klauzule poufności przy wykonywaniu usług
Rozdział 3. Przejęcie obsługi w trakcie roku podatkowego
3.1. Na co zwrócić uwagę, przejmując obsługę pracowników w trakcie roku
podatkowego?
3.2. Kolejność wprowadzania danych do systemu biura
Rozdział 4. Zakres odpowiedzialności biura rachunkowego
4.1. Kiedy biuro może ponieść odpowiedzialność z tytułu prowadzenia spraw
pracowniczych?
4.2. Pracodawca nie ma środków na wypłatę wynagrodzeń
4.3. Awaria systemu komputerowego biura
4.4. Nieprawidłowości w zakresie prawa pracy
4.5. Niewystawienie w terminie świadectwa pracy
4.6. Odpowiedzialność za obowiązki w zakresie ubezpieczeń społecznych
4.7. Czy biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność za opłacenie składek ZUS przez
klienta po terminie?
4.8. Odpowiedzialność za niepowiadomienie urzędu pracy o zatrudnieniu bezrobotnego
4.9. Odpowiedzialność za prawidłowy pobór zaliczek na podatek dochodowy
4.10. Jak wykazać brak winy biura rachunkowego, gdy pracodawca otrzymał mandat za
niewypłacanie dodatków za pracę w nocy?
4.11. Jak prawidłowo dokonywać potrąceń komorniczych, aby nie narazić się na
odpowiedzialność?
Rozdział 5. Zakończenie współpracy
5.1. Zachowania godzące w dobre imię biura
Część II. Biuro rachunkowe w praktyce. Najczęstsze problemy przy
obsłudze klientów
Dorota Twardo, Jarosława Warszawska, Anna Zawadzka
Rozdział 1. Dokumentacja tworzona przez biuro rachunkowe
1.1. Akta pracownicze
1.1.1. Podpisywanie dokumentów pracowniczych
1.1.2. Prowadzenie ewidencji czasu pracy na rzecz klienta
1.1.3. Przechowywanie i archiwizacja dokumentów
1.1.4. Jak reagować na żądania wystawienia niezgodnego z prawem świadectwa pracy?
1.1.5. Jak właściwie wskazać sąd pracy w świadectwie pracy?
1.2. Dokumentacja ZUS
1.2.1. Składanie korekt raportów ZUS w wyniku opóźnień w przekazywaniu dokumentacji
przez klienta
1.2.2. Wystawianie zaświadczeń ZUS Rp-7
1.3. Deklaracje podatkowe
1.3.1. Jak ustalić, do którego urzędu skarbowego wysłać PIT-1. pracownika, gdy podał
on dwa adresy?
1.4. Bezpieczny podpis elektroniczny
1.4.1. Ile certyfikatów kwalifikowanych powinno mieć biuro rachunkowe?
Rozdział 2. Co może doradzić biuro rachunkowe swojemu klientowi?
2.1. Jak zatrudniać pracowników korzystnie dla klienta?
2.1.1. Okres próbny w umowie o pracę
2.1.2. Umowy na czas określony i na czas wykonania określonej pracy
2.1.3. Czy można przekształcić umowę na czas nieokreślony w umowę na czas
określony?
2.1.4. Czy miejsce pracy w umowie o pracę może być ustalone jako "teren
województwa" albo "cały kraj"?
2.1.5. Ciągłość kolejnych umów o pracę musi być zachowana
2.1.6. Dwie umowy o pracę u jednego pracodawcy a koszty uzyskania przychodu
2.1.7. Porozumienie zmieniające - negocjacje nowych warunków zatrudnienia
2.2. Jak zgodnie z prawem rozwiązać umowę o pracę?
2.2.1. Przesłanki skutecznego wypowiedzenia
2.3. Wynagrodzenie i inne świadczenia związane z pracą
2.3.1. Uwaga na zapisy o wynagrodzeniu w umowie o pracę!
2.3.2. Pracodawca nie powinien określać wynagrodzenia w kwocie netto!
2.3.3. Tabele zaszeregowania - koniecznie w regulaminie wynagradzania
2.3.4. Aneksy do umowy o pracę zakwestionowane przez PIP
2.3.5. Niedozwolone praktyki: zastępowanie wypłaty z tytułu pracy w godzinach
nadliczbowych premią
2.3.6. Wezwanie pracownika na policję - jak rozliczyć wynagrodzenie i czas pracy za
taką nieobecność?
2.3.7. Rozliczanie podróży służbowej - po jakim kursie przelicza się koszty
poniesione w walutach obcych?
Rozdział 3. Rozliczanie składkowe i podatkowe cudzoziemców
3.1. Jakie obowiązki zgłoszeniowe mają cudzoziemcy zamieszkali w Polsce?
Część III. Rola biura rachunkowego w czasie kontroli skarbowej, PIP i ZUS
Władysław Piotrowski, Jarosława Warszawska
Rozdział 1. Jak wspólnie z pracodawcą przebrnąć przez kontrolę PIP?
Rozdział 2. Rola biura rachunkowego w razie kontroli PIP i ZUS u klienta
Rozdział 3. Dokonywanie czynności pokontrolnych
Rozdział 4. Jak się bronić, gdy inspektor pracy nie ma racji?
Rozdział 5. Kiedy ZUS nie może kontrolować płatnika?
Rozdział 6. Co trzeba wiedzieć na temat kontroli skarbowej u klienta?
112 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|