wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CELE I TREŚCI KSZTAŁCENIA W ZWIĄZKU Z INTEGRACJĄ EUROPEJSKĄ NA PRZYKŁADZIE EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ WE WŁOSZECH I W POLSCE


MACH E.M.

wydawnictwo: WYD UJ, 2019, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cele i treści kształcenia w związku z integracją europejską na przykładzie edukacji wczesnoszkolnej we Włoszech i w Polsce


„Monografia autorstwa Elżbiety M. Mach dotyczy niezwykle interesującego i słabo zbadanego w polskiej literaturze zagadnienia edukacyjnych konsekwencji integracji europejskiej na przykładzie edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i we Włoszech. Autorka analizuje zmiany treści programowych w obu krajach w szerszym kontekście przemian historyczno-społeczno-gospodarczych w tak zwanym okresie przemian, to znaczy w latach 1945–2004 w przypadku Polski i 1922–2004 dla Włoch.
Książka jest owocem szeroko zakrojonych prac Autorki, prowadzonych w latach 1996–2004, obejmujących zarówno badania archiwalne, jak i analizę programów nauczania, podręczników szkolnych, ministerialnych zapisów prawnych, wytycznych zawartych w poradnikach metodycznych dla nauczycieli, a także wywiadów, rozmów i ankiet przeprowadzanych z nauczycielami. Elżbieta M. Mach wykorzystała także własne doświadczenia z pracy nauczycielskiej w klasach młodszych w latach 1984–1996 oraz w charakterze eksperta Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie opiniowania programów i podręczników szkolnych dla klas I–III oraz do nauczania edukacji europejskiej, przede wszystkim w odniesieniu do edukacyjnych priorytetów Unii Europejskiej.
Cele i treści kształcenia w związku z integracją europejską na przykładzie edukacji wczesnoszkolnej we Włoszech i w Polsce wypełniają istotną lukę w polskiej literaturze przedmiotu”.

Z recenzji dr hab. Joanny Sondel-Cedarmas


Elżbieta M. Mach, dr nauk społecznych w zakresie pedagogiki, europeistka, pracownik Instytutu Europeistyki UJ, rzeczoznawca MEN w zakresie podręczników dla klas I–III, ekspert FRSE oraz EACEA ds. europejskich programów edukacyjnych; pozazawodowo
– hodowca kotów rasy turecki van, miłośnik muzyki klasycznej i górskich wędrówek. Zainteresowania badawcze: edukacja europejska, polityka edukacyjna UE, socjologia edukacji, edukacja i tożsamość, obywatelstwo europejskie, aktualne procesy
społeczno-kulturowe widziane w perspektywie zmiany edukacyjnej.


Podziękowania
Wstęp

EDUKACYJNE KONSEKWENCJE INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ

Ogólny zarys rozwoju polityki oświatowej Unii Europejskiej i Polski w latach 1945-2004

Europejskie priorytety edukacyjne w szkołach Unii Europejskiej i w Polsce
Kreowanie i wzmacnianie europejskiego wymiaru w nauczaniu oraz kształtowanie europejskiej tożsamości i aktywnego obywatelstwa europejskiego
Wspomaganie przystosowania się do nowych warunków społecznych i ekonomicznych, kształtowanie oraz wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych
Podnoszenie poziomu i jakości kształcenia
Decentralizacja, demokratyzacja pracy szkoły i wzmocnienie współpracy ze środowiskiem lokalnym
Promowanie hasła równości szans i przeciwdziałanie marginalizacji w edukacji
Ochrona życia i zdrowia uczniów poprzez przeciwdziałanie patologiom i uzależnieniom
Promowanie edukacji wielokulturowej i międzykulturowej oraz wspieranie walki z rasizmem i ksenofobią
Promowanie edukacji permanentnej i wdrażanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) do edukacji i kształcenia otwartego
Kształtowanie nowego wizerunku nauczyciela oraz nowego ideału wychowawczego
Edukacja wczesnoszkolna w systemie kształcenia szkolnego

EDUKACJA WE WŁOSZECH W PROCESIE PRZEMIAN

Przemiany w organizacji systemu edukacyjnego Włoch na tle przemian społeczno-politycznych ze szczególnym uwzględnieniem miejsca edukacji wczesnoszkolnej

Rozwój zmian programowych we włoskich programach i podręcznikach szkolnych ze szczególnym uwzględnieniem nauczania wczesnoszkolnego

Treści nauczania we współczesnych włoskich podręcznikach przeznaczonych do edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji europejskiej
Wizerunek własnego kraju, jego miejsca w Europie i świecie, występowanie treści etnocentrycznych
Wizerunek innych państw i społeczeństw Europy i świata oraz treści edukacji międzykulturowej
Kształtowanie kompetencji obywatelskich, włączanie uczniów w życie kraju i Europy
Wizerunek "innych" z uwagi na kolor skóry, wyznanie i grupę społeczną
Obraz rodziny, jej miejsce w środowisku lokalnym, role społeczne jej członków w tym wizerunek i role społeczne chłopców/dziewcząt, mężczyzn/kobiet
Wizerunek i miejsce w społeczeństwie osób niepełnosprawnych
Występowanie treści religijnych w podręcznikach do kształcenia ogólnego jako element kształtowania światopoglądu
Kształtowanie kompetencji technicznych (w tym informatycznych) oraz nauczanie elementów przedsiębiorczości
Występowanie elementów kultury wysokiej (literatura, muzyka, sztuka) jako składowych europejskich kompetencji kulturowych

EDUKACJA W POLSCE W PROCESIE PRZEMIAN

Przemiany w organizacji polskiego systemu edukacyjnego na tle przemian społeczno-politycznych, ze szczególnym uwzględnieniem miejsca edukacji wczesnoszkolnej

Rozwój zmian w polskich programach i podręcznikach szkolnych ze szczególnym uwzględnieniem nauczania wczesnoszkolnego

Treści nauczania we współczesnych polskich podręcznikach przeznaczonych do edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji europejskiej
Wizerunek własnego kraju i jego miejsca w Europie i świecie, występowanie treści etnocentrycznych
Wizerunek innych państw i społeczeństw Europy i świata oraz treści edukacji międzykulturowej
Kształtowanie kompetencji obywatelskich, włączanie uczniów w życie kraju i Europy
Wizerunek "innych" z uwagi na kolor skóry, wyznanie i grupę społeczną
Obraz rodziny, jej miejsce w środowisku lokalnym, role społeczne jej członków, w tym wizerunek i role społeczne chłopców/dziewcząt, mężczyzn/kobiet
Wizerunek i miejsce w społeczeństwie osób niepełnosprawnych
Występowanie treści religijnych w podręcznikach do kształcenia ogólnego jako element kształtowania światopoglądu
Kształtowanie kompetencji technicznych (w tym informatycznych) oraz elementów nauczania przedsiębiorczości
Występowanie elementów kultury wysokiej (literatura, muzyka, sztuka) jako składowych europejskich kompetencji kulturowych

Zakończenie

Objaśnienia terminologiczne

Zestawienie dokumentów, podręczników i literatury przedmiotu
Dokumenty podstawowe
Dokumenty urzędowe zamieszczone w opracowaniach i pracach zbiorowych
Podręczniki
Programy nauczania i przewodniki metodyczne
Publikacje książkowe
Artykuły w pracach zbiorowych i czasopismach
Źródła internetowe

Spis ilustracji
Spis tabel


320 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022