wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EWALUACJA PODRĘCZNIKÓW ZINTEGROWANYCH DO EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ PERSPEKTYWA DZIECI


SZYLLER A.

wydawnictwo: WYD UW, 2018, wydanie I

cena netto: 38.19 Twoja cena  36,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ewaluacja podręczników zintegrowanych do edukacji wczesnoszkolnej

Perspektywa dzieci


Autorka odważnie i z pełnym przekonaniem sięga do wypowiedzi dzieci na temat podręczników – najpopularniejszych środków dydaktycznych.
Traktuje uczniów – bezpośrednich uczestników, najważniejsze ogniwo procesu nauczania oraz odbiorców oferty podręcznikowej – jako bezcenne źródło informacji.

Opinie dzieci na temat merytorycznej zawartości podręczników oraz wykorzystania ich w procesie nauczania i uczenia się są krytyczne, dojrzałe i refleksyjne – mało tego, zgodne z opiniami pedagogów i psychologów zajmujących się wczesną edukacją. Zdanie uczniów nie jest jednak uwzględniane ani przez twórców podręczników szkolnych, ani przez nauczycieli, co wydaje się jedną z głównych przeszkód w podnoszeniu jakości polskiej edukacji.

Książka jest dopełnieniem publikacji Ewaluacja podręczników zintegrowanych do edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych. Umożliwia zestawienie dwóch dyskursów: osób dorosłych – autorów, wydawców i nauczycieli, oraz dzieci – codziennych użytkowników podręczników i materiałów edukacyjnych i ich najlepszych recenzentów.


Wstęp                                        . 7

ROZDZIAŁ 1. Uczniowie XXI wieku jako adresaci i odbiorcy podręcznikowych treści       . 9
1.1. Kim jest odbiorca współczesnego podręcznika, czyli kilka słów o „globalnych dzieciakach”  . 10
1.2. Jak uczyć „globalnego dzieciaka”, czyli psychologiczne podstawy nauczania, uczenia się i rozwoju najmłodszych                              . 14

ROZDZIAŁ 2. Metodologia badań                           25
2.1. Uzasadnienie, cele i problematyka podjętych badań                   . 25
2.2. Metoda i organizacja badań                             26

ROZDZIAŁ 3. Podręczniki zintegrowane z perspektywy trzecioklasistów            29
3.1.Przydatność podręcznika w edukacji szkolnej                      . 29
3.1.1. Zwolennicy podręczników w edukacji                      . 29
3.1.2. Przeciwnicy podręczników w edukacji                      31
3.2. Szkolna codzienność pracy z podręcznikiem                      . 51
3.2.1. Wykorzystanie podręcznika na zajęciach                     . 51
3.2.2. Konsekwencje nadmiernej pracy z podręcznikiem                 . 53
3.3. Uczniowska ocena podręczników                           57
3.3.1. Co uczniowie akceptują w podręcznikach?                    . 57
3.3.2. Czego uczniowie nie akceptują w podręcznikach?                 . 68
3.3.3. Jakiej tematyki uczniowie oczekują w podręcznikach?                78

Zakończenie                                     95
Bibliografia                                     . 99
Spis rysunków                                    103
Załączniki                                      105


108 stron, Format: 21.0x29.7cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022