|
ARCHITEKTURA BIZNESU PRZEDSIĘBIORSTWA
CHUDZIŃSKI P. wydawnictwo: PWE, 2019, wydanie Icena netto: 61.35 Twoja cena 58,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Architektura biznesu przedsiębiorstwa
Monografia jest dziełem ciekawym i oryginalnym. Jest
opracowaniem naukowym osadzonym w teorii zarządzania. Ma również istotne walory
empiryczne. Przedstawione ujęcie architektury biznesu jest podejściem nie tylko
nowatorskim, ale też kompleksowym, integruje bowiem w jeden konstrukt elementy, które
dotychczas były rozpatrywane i badane oddzielnie.
dr hab. inż. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, prof. Politechniki Łódzkiej
Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe. Omawiana w monografii
problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu
strategicznym, jest ważna i aktualna, Zaproponowane przez Autora zintegrowanie elementów
modelu biznesu, strategii organizacyjnej i systemu zarządzania w postaci konstruktu „architektura
biznesu przedsiębiorstwa” i odniesienie go do efektywności organizacyjnej z
uwzględnieniem temporalności stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy.
dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Wprowadzenie
Zdefiniowanie problemu badawczego
Źródła i metoda badawcza
Struktura pracy
1. Architektura biznesu w strukturze przedsięwzięcia biznesowego
1.1. Struktura przedsięwzięcia biznesowego
1.2. Przedsiębiorczość i przedsiębiorstwo
1.3. Architektura biznesu. Próba konceptualizacji
1.3.1. Perspektywa zewnętrzna przedsiębiorstwa
1.3.2. Perspektywa wnętrza przedsiębiorstwa
1.3.3. Perspektywa nowych funkcji i przedsięwzięć biznesowych
2. Statyczny i dynamiczny wymiar komponentów architektury biznesu
2.1. Model biznesu
2.1.1. Istota modelu biznesu
2.1.2. Elementy i składowe modelu biznesu
2.2. Strategia przedsiębiorstwa
2.2.1. Istota strategii
2.2.2. Elementy i składowe strategii
2.3. System zarządzania
2.3.1. Definicje systemu zarządzania
2.3.2. Elementy i składowe systemu zarządzania
2.4. Komponenty architektury biznesu
3. Efektywność organizacyjna. Kontekst architektury biznesu
3.1. Istota efektywności organizacyjnej
3.2. Wymiary efektywności organizacyjnej
3.3. Koncepcja pomiaru efektywności organizacyjnej
4. Metodyka postępowania badawczego
4.1. Mapy poznawcze i dominująca logika
4.2. Etapy rozwoju architektury biznesu
4.3. Procedura badawcza
4.3.1. Główny problem badawczy
4.3.2. Studia literaturowe
4.3.3. Badanie eksperckie
4.3.4. Badania ankietowe
4.3.5. Studia przypadków
5. Mapy poznawcze architektury biznesu. Empiryczne badania nad składowymi
komponentów architektury biznesu
5.1. Mapy poznawcze architektury biznesu w etapach rozwoju architektury biznesu
5.1.1. Nowy model architektury biznesu
5.1.2. Wyniki postępowania badawczego w ujęciu grup przedsiębiorstw według wielkości
5.1.3. Wyniki postępowania badawczego w ujęciu grup przedsiębiorstw według wieku
5.2. Istotność relacji składowych architektury biznesu
5.2.1. Siła wpływu relacji pomiędzy składowymi w zależności od wielkości przedsiębiorstwa
5.2.2. Siła wpływu relacji pomiędzy składowymi w zależności od wieku przedsiębiorstwa
5.2.3. Siła wpływu relacji pomiędzy składowymi na efektywność organizacyjną przedsiębiorstwa
w zależności od wielkości przedsiębiorstwa
5.2.4. Siła wpływu relacji pomiędzy składowymi na efektywność organizacyjną przedsiębiorstwa
w zależności od wieku przedsiębiorstwa
5.3. Efektywność organizacyjna przedsiębiorstw w opinii respondentów postępowania
badawczego
5.3.1. Kryterium wielkości zatrudnienia
5.3.2. Kryterium roku założenia
5.4. Studium przypadków — wyniki badań
Zakończenie
Załączniki
Bibliografa
Spis rysunków
Spis tablic
184 strony, oprawa kartonowa foliowana
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|