|
KAPITAŁ INTELEKTUALNY I COMPLIANCE W PROCESACH KONSTYTUOWANIA DOSKONAŁOŚCI SYSTEMÓW SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ORGANIZACJI
BARCIK A. wydawnictwo: PWE, 2019, wydanie Icena netto: 61.35 Twoja cena 58,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kapitał intelektualny i compliance w procesach konstytuowania doskonałości
systemów społecznej odpowiedzialności organizacji
Głównym celem pracy jest poznanie, zrozumienie i opis oraz wyjaśnienie specyfiki i
znaczenia kapitału intelektualnego oraz integrującej roli instrumentu compliance w
procesie dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa,
przez pryzmat wagi — doniosłości w tym procesie liderów charakteryzujących się
szczególnymi kompetencjami moralnymi, nadającymi racjonalny kierunek postępowaniu
liderów, a tym samym rozwojowi organizacji jako społecznie odpowiedzialnej.
W rozdziale pierwszym zidentyfikowano trendy i tendencje determinujące zarządzanie
przedsiębiorstwami w kierunku osiągania przez nie wizji społecznie odpowiedzialnych
organizacji. Punkt odniesienia w tym zakresie stanowiły konstatacje związane z etycznymi
i społecznymi uwarunkowaniami zarządzania współczesnymi organizacjami. Rozdział drugi
został ukierunkowany przede wszystkim na prezentację zagadnień związanych z
problematyką kapitału intelektualnego w aspekcie jego roli w konstytuowaniu społecznej
odpowiedzialności organizacji. W rozdziale trzecim skupiono się na mechanizmie
compliance z perspektywy jego integrujących funkcji w systemach społecznej
odpowiedzialności organizacji. Rozważania podjęte w rozdziale czwartym, stanowią
wprowadzenie do części empirycznej pracy. Autorka konstruuje metodykę badań własnych
wraz z procedurą procesu badawczego. W rozdziale piątym skupiono się na prezentacji
wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez autorkę. Sprecyzowano w nim metodę
badawczą zastosowaną w badaniu case study i w badaniu ilościowym. Opisane rozdziały
pracy stanowią kanwę opracowania w rozdziale ostatnim, szóstym, koncepcji Modelu
Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności. Charakterystyka
autorskiego modelu poprzedzona została przedstawieniem głównych założeń
teoretycznych, stanowiących podbudowę modelu. W rozdziale przedstawiono także
rekomendacje wynikające z modelu, W zakończeniu zamieszczono wnioski będące wynikiem
przeprowadzonych rozważań teoretyczno-empirycznych w zakresie podjętego tematu, a
także przesłanki dla przyszłych poszukiwań badawczych związanych z konstytuowaniem
procesów dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności.
Wprowadzenie
1. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne wzorem współczesnych organizacji
1.1. Etyczny i społeczny wymiar zarządzania współczesnymi organizacjami
1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w ujęciu teoretycznym
1.3. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw - w kierunku doskonałości
systemów społecznej odpowiedzialności
1.4. Instrumenty doskonalenia systemów społecznej odpowiedzialności w kontekście ich
integracji
2. Lider procesu społecznej odpowiedzialności kluczowym podmiotem sprawczym
tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego w organizacji
2.1. Kapitał intelektualny determinantą konstytuowania procesu doskonałości
społecznej odpowiedzialności
2.2. Rola i atrybuty lidera w organizacjach społecznie odpowiedzialnych
2.3. Zaufanie jako kluczowy element procesu dochodzenia do doskonałości społecznej
odpowiedzialności
3. Compliance instrumentem integrującym systemy społecznej odpowiedzialności w
organizacji
3.1. Compliance - pojęcie, znaczenie i aktualny stan rozwoju
3.2. System zarządzania compliance w organizacjach społecznie odpowiedzialnych
3.3. Kultura i wartości compliance w organizacji
3.4. Compliance w organizacji bankowej
4. Metodologia badań
4.1. Aktualne problemy metodologiczne nauk o zarządzaniu w kontekście potrzeb badawczych
podejmowanych w opracowaniu
4.2. Metodyka badań własnych
5. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności w świetle badań
empirycznych
5.1. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności - studium przypadku
5.1.1. Przesłanki doboru przypadków do analizy i etapy badań jakościowych
5.1.2. Charakterystyka/przebieg i wyniki I etapu badań jakościowych
5.1.3. Charakterystyka/przebieg i wyniki II etapu badań jakościowych
5.1.4. Podsumowanie analizowanych przypadków. Dyskusja na temat uzyskanych wyników.
Zdefiniowanie obszarów badawczych wraz z hipotezami dla badań ilościowych
5.2. Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności - badania ilościowe
5.2.1. Projekt badań i charakterystyka próby badawczej
5.2.2. Omówienie wyników badań i weryfikacja hipotez badawczych
6. Model procesu dochodzenia do doskonałości systemów społecznej
odpowiedzialności. Rekomendacje dla praktyki zarządzania
6.1. Założenia teoretyczne modelu
6.2. Koncepcja autorskiego Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej
Odpowiedzialności
6.2.1. Doskonałość strategiczna
6.2.2. Doskonałość przywództwa - lidera społecznej odpowiedzialności
6.2.3. Doskonałość postaw i zachowań członków organizacji i innych interesariuszy
oparta na wiarygodności - zaufaniu
6.2.4. Doskonałość struktur organizacyjnych i systemów/instrumentarium zarządzania
społeczną odpowiedzialnością
Zakończenie
Załącznik
Bibliografa
Spis rysunków
Spis tablic
270 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|