|
KOMPETENCJE ZARZĄDZAJĄCYCH W PRZEDSIĘBIORSTWACH SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNYCH
ZALEŚNA A. wydawnictwo: DIFIN, 2019, wydanie Icena netto: 73.15 Twoja cena 69,49 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kompetencje zarządzających w przedsiębiorstwach społecznie odpowiedzialnych
Publikacja jest o top menedżerach i właścicielach firm, a także o tym, jaką rolę
odgrywają oni w tym, aby biznes był prowadzony w sposób społecznie odpowiedzialny:
wobec klientów, pracowników, dostawców, środowiska naturalnego, społeczności
lokalnej.
Książka przedstawia także rolę top menedżerów w zapewnieniu sukcesji, co
również jest przejawem społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social
responsibility, CSR).
Monografia dostarcza wiedzy na temat potrzebnych top menedżerom umiejętności w
zakresie CSR. Jest to wiedza zgromadzona na podstawie literatury, wyników badań
empirycznych autorki i doświadczeń top menedżerów z dwóch przedsiębiorstw (studia
przypadków).
Książka adresowana jest do pracowników naukowych, a także dla kadry zarządzającej
i właścicieli przedsiębiorstw produkcyjnych. Tematyka jest także bliska specjalistom i
osobom zainteresowanym tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu. Może być
również adresowana do osób z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi (kształtowanie
kompetencji menedżerów), także do specjalistów z zakresu zarządzania
przedsiębiorstwem.
Wstęp
Rozdział 1. Podmioty zarządzające, ich role i kompetencje
1.1. Podmioty zarządzające w organizacji i ich zróżnicowanie
1.2. Funkcje zarządzania
1.3. Role organizacyjne zarządzających
1.4. Różne rozumienia kompetencji
1.5. Klasyfikacje kompetencji zarządzających
Rozdział 2. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne
2.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, interesariusze, zrównoważony
rozwój
2.2. Ewolucja pojęć i praktyk w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju
2.3. Przesłanki za upowszechnieniem idei przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych
2.4. Korzyści przedsiębiorstw ze stosowania koncepcji CSR
2.5. Charakterystyka przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego i zrównoważonego
2.6. Postawy zarządzających wobec CSR
Rozdział 3. Kompetencje menedżerów a społeczna odpowiedzialność
przedsiębiorstwa
3.1. Modele kompetencji menedżerów w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju
3.2. Przegląd literatury
3.3. Zależności między wybranymi cechami zarządzających a CSR
3.3.1. Wiek, staż i perspektywy rozwoju kariery
3.3.2. Wykształcenie prezesa
3.3.3. Doświadczenie prezesa
3.3.4. Osobowość - wybrane cechy (narcyzm, pycha, pokora)
3.3.5. Wartości menedżerów
3.3.6. Motywacje menedżera
3.4. Prezes jako przywódca. Kompetencje przywódcy w kontekście CSR i zrównoważonego
rozwoju
3.4.1. Przywódca transformacyjny i transakcyjny
3.4.2. Przywódca etyczny
3.4.3. Przywódca odpowiedzialny
3.4.4. Przywódca służebny
3.4.5. Przywódca zrównoważony (sustainable leadership)
3.4.6. Kompetencje w zakresie zarządzania strategicznego
3.4.7. Kompetencje w zakresie współpracy i doboru menedżerów
3.4.8. Troska o rozwój następców
3.5. Wielu interesariuszy - wiele kompetencji zarządzających
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4. Kompetencje menedżerów i CSR - wyniki badań ilościowych
4.1. Założenia badawcze
4.2. Charakterystyka próby badawczej
4.3. Wyniki badań ankietowych
4.4. Wnioski i konkluzje
Rozdział 5. Studia przypadków
5.1. Założenia badawcze
5.2. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w firmie Ochnik SA. Studium przypadku
5.2.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
5.2.2. Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwie i działania prezesa
5.2.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe
5.3. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w hucie ArcelorMittal Warszawa. Studium
przypadku
5.3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
5.3.2. Działania w zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
5.3.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe
5.4. Analiza przekrojowa studiów przypadków
5.5. Wnioski i konkluzje
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Spis załączników
286 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|