wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KOMPETENCJE ZARZĄDZAJĄCYCH W PRZEDSIĘBIORSTWACH SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNYCH


ZALEŚNA A.

wydawnictwo: DIFIN, 2019, wydanie I

cena netto: 73.15 Twoja cena  69,49 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kompetencje zarządzających w przedsiębiorstwach społecznie odpowiedzialnych


Publikacja jest o top menedżerach i właścicielach firm, a także o tym, jaką rolę odgrywają oni w tym, aby biznes był prowadzony w sposób społecznie odpowiedzialny: wobec klientów, pracowników, dostawców, środowiska naturalnego, społeczności lokalnej.

Książka przedstawia także rolę top menedżerów w zapewnieniu sukcesji, co również jest przejawem społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR).

Monografia dostarcza wiedzy na temat potrzebnych top menedżerom umiejętności w zakresie CSR. Jest to wiedza zgromadzona na podstawie literatury, wyników badań empirycznych autorki i doświadczeń top menedżerów z dwóch przedsiębiorstw (studia przypadków).

Książka adresowana jest do pracowników naukowych, a także dla kadry zarządzającej i właścicieli przedsiębiorstw produkcyjnych. Tematyka jest także bliska specjalistom i osobom zainteresowanym tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu. Może być również adresowana do osób z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi (kształtowanie kompetencji menedżerów), także do specjalistów z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem.


Wstęp

Rozdział 1. Podmioty zarządzające, ich role i kompetencje

1.1. Podmioty zarządzające w organizacji i ich zróżnicowanie
1.2. Funkcje zarządzania
1.3. Role organizacyjne zarządzających
1.4. Różne rozumienia kompetencji
1.5. Klasyfikacje kompetencji zarządzających

Rozdział 2. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne

2.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, interesariusze, zrównoważony rozwój
2.2. Ewolucja pojęć i praktyk w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju
2.3. Przesłanki za upowszechnieniem idei przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych
2.4. Korzyści przedsiębiorstw ze stosowania koncepcji CSR
2.5. Charakterystyka przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego i zrównoważonego
2.6. Postawy zarządzających wobec CSR

Rozdział 3. Kompetencje menedżerów a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa

3.1. Modele kompetencji menedżerów w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju
3.2. Przegląd literatury
3.3. Zależności między wybranymi cechami zarządzających a CSR
3.3.1. Wiek, staż i perspektywy rozwoju kariery
3.3.2. Wykształcenie prezesa
3.3.3. Doświadczenie prezesa
3.3.4. Osobowość - wybrane cechy (narcyzm, pycha, pokora)
3.3.5. Wartości menedżerów
3.3.6. Motywacje menedżera
3.4. Prezes jako przywódca. Kompetencje przywódcy w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju
3.4.1. Przywódca transformacyjny i transakcyjny
3.4.2. Przywódca etyczny
3.4.3. Przywódca odpowiedzialny
3.4.4. Przywódca służebny
3.4.5. Przywódca zrównoważony (sustainable leadership)
3.4.6. Kompetencje w zakresie zarządzania strategicznego
3.4.7. Kompetencje w zakresie współpracy i doboru menedżerów
3.4.8. Troska o rozwój następców
3.5. Wielu interesariuszy - wiele kompetencji zarządzających
3.6. Podsumowanie

Rozdział 4. Kompetencje menedżerów i CSR - wyniki badań ilościowych

4.1. Założenia badawcze
4.2. Charakterystyka próby badawczej
4.3. Wyniki badań ankietowych
4.4. Wnioski i konkluzje

Rozdział 5. Studia przypadków

5.1. Założenia badawcze
5.2. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w firmie Ochnik SA. Studium przypadku
5.2.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
5.2.2. Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwie i działania prezesa
5.2.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe
5.3. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w hucie ArcelorMittal Warszawa. Studium przypadku
5.3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
5.3.2. Działania w zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
5.3.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe
5.4. Analiza przekrojowa studiów przypadków
5.5. Wnioski i konkluzje

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Spis załączników


286 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022