wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.55 42,32   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CAF W DOSKONALENIU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ USŁUG MEDYCZNYCH


STAWICKA M.

wydawnictwo: WYD PW, 2018, wydanie I

cena netto: 44.55 Twoja cena  42,32 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

CAF w doskonaleniu zarządzania jakością usług medycznych


Głównym celem badań podjętych przez autorów było opracowanie przykładowej matrycy CAF, która pozwoli zidentyfikować konieczne do przeprowadzenia udoskonalenia w szpitalu, a tym samym poprawić jego efektywność.

W książce podjęto zatem próbę: interpretacji pojęcia jakości usług medycznych i sposobów pomiaru tej jakości; identyfikacji szpitali jako organizacji świadczących usługi medyczne na rzecz pacjentów; typologii kryteriów oraz mierników pomocnych w ocenie stopnia implementacji strategii TQM w szpitalach; przedstawienia sposobu implementacji TQM i oceny stopnia jej dojrzałości w szpitalach; charakterystyki metody CAF na tle innych metod implementacji i oceny stopnia dojrzałości TQM w szpitalach; opracowania przykładowej matrycy CAF do samooceny szpitala.

Książka składa się z czterech rozdziałów zawierających wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonych badań. Wyjaśniono w nich istotę jakości usług medycznych, opisano koncepcje zarządzania jakością usług, scharakteryzowano także pojęcie zarządzania jakością usług medycznych w szpitalach oraz metody implementacji i oceny TQM w tych placówkach.


Wykaz skrótów i symboli
Wstęp

Rozdział 1
Wprowadzenie do zagadnień z zakresu jakości usług medycznych
1.1. Istota, definicja i rola usług medycznych
1.2. Ewolucja pojęcia jakości usług
1.3. Interpretacja pojęcia jakości usług medycznych
1.4. Szpital jako świadczeniodawca usług medycznych w systemie opieki zdrowotnej w Polsce
1.5. Metody zapewniania jakości usług medycznych i jej prawne uwarunkowania
1.6. Etyka a jakość w usługach medycznych

Rozdział 2
Zarządzanie jakością
2.1. Istota i rozwój zarządzania jakością
2.2. Kluczowe aspekty zarządzania jakością w organizacji usługowej
2.3. Zasady, metody i narzędzia zarządzania jakością
2.4. Koncepcje zarządzania jakością
2.5. Kompleksowe zarządzanie jakością - TQM
2.6. Ewolucja zarządzania jakością - od TQM do doskonałości
2.7. Metody oceny dojrzałości systemu zarządzania jakością
2.7.1. Inwestowanie w ludzi (Investors inpeople)
2.7.2. Samoocena w zarządzaniu jakością
2.7.3. Inne metody oceny dojrzałości systemu

Rozdział 3
Zarządzanie jakością usług medycznych w szpitalu
3.1. Zarządzanie publiczne a zarządzanie jakością
3.2. Pojęcie zarządzania jakością usług medycznych
3.3. System zarządzania jakością w szpitalu
3.4. Metody implementacji i oceny TQM w szpitalu
3.4.1. Certyfikacja
3.4.2. Akredytacja
3.4.3. Pozostałe systemy oceny zewnętrznej stosowane w ochronie zdrowia
3.5. Modele doskonałości a samoocena w zarządzaniu jakością w szpitalu

Rozdział 4
Samoocena kompleksowego zarządzania jakością w szpitalu metodą CAF
4.1. Istota i znaczenie metody CAF
4.2. Związki CAF z TQM
4.3. CAF w sektorze usług medycznych w świetle dotychczasowych badań
4.4. Kryteria oceny CAF
4.5. Ocena poziomu dojrzałości TQM w szpitalach
4.6. Ocena uwarunkowań zastosowania CAF w szpitalach

Zakończenie
Bibliografia
Skorowidz


172 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022