wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 30.00 28,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODY ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ PUBLICZNĄ


ĆWIKLICKI M.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2019, wydanie I

cena netto: 30.00 Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metody zarządzania wartością publiczną


Wartość publiczna jest nową koncepcją, dopiero kształtującą się tak w teorii, jak i w praktyce zarządzania organizacjami publicznymi. Żeby wartość publiczną dostarczać społeczeństwu, niezbędne jest stosowanie odpowiednich narzędzi. Podstawową ich typologię omówiono w książce na konkretnych przykładach.

Niniejsza praca adresowana jest do wszystkich osób zajmujących się badaniami zarządzania publicznego, tak do menedżerów publicznych, jak i do odbiorców usług publicznych.

Problematyka wartości jest rzadko poruszana przez polskich autorów. A w tym przypadku mamy do czynienia z opracowaniem ujmującym tę problematykę całościowo – z punktu widzenia nauki o zarządzaniu. Tym samym książka stanowi kompendium wiedzy na temat tego ważnego i słabo opracowanego zagadnienia.
Autor dokonuje w niej wszechstronnego przeglądu dostępnej literatury, głównie anglojęzycznej. Wykazuje się przy tym nie tylko oczytaniem, ale też systematycznością i jasnością wywodu. To dobry przykład tzw. książki profesorskiej.

z recenzji prof. Jerzego Hausnera


Wstęp

Rozdział 1
Charakterystyka zarządzania wartością publiczną
1.1. Wprowadzenie do zarządzania wartością publiczną
1.2. Wartość jako koncept teoretyczny
1.3. Definicja wartości publicznej
1.4. Trójkąt strategiczny - podstawa koncepcji wartości publicznej
1.4.1. Wartość publiczna i otoczenie wykonawcze
1.4.2. Legitymizacja, poparcie i otoczenie wspierające
1.4.3. Zdolności operacyjne i organizacja
1.5. Operacjonalizacja wartości publicznej na potrzeby jej pomiaru
1.5.1. Model wartości konkurujących
1.5.2. Karta wyników wartości publicznej
1.5.3. System pomiaru wartości publicznej oparty na dokonaniach
1.5.4. Pomiar wartości publicznej Work Foundation
1.5.5. The Accenture Public Sector Value Model
1.6. Specyfika zarządzania wartością publiczną
1.7. Podsumowanie

Rozdział 2
Zarządzanie usługami publicznymi
2.1. Wprowadzenie
2.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania usługami publicznymi
2.3. Badanie oczekiwań klientów usług publicznych
2.3.1. Charakterystyka obszaru
2.3.2. Przegląd metod badania oczekiwań klientów
2.3.3. Przykładowa metoda: SERVQUAL
2.4. Współprodukcja
2.4.1. Charakterystyka obszaru
2.4.2. Przegląd metod współprodukcji wartości publicznej
2.4.3. Przykładowa metoda 1: budżet obywatelski
2.4.4. Przykładowa metoda 2: service blueprinting
2.5. Komunikacja zewnętrzna
2.5.1. Charakterystyka obszaru
2.5.2. Przegląd metod komunikacji zewnętrznej
2.5.3. Przykładowa metoda: strona internetowa organizacji
2.6. Zarządzanie operacyjne
2.6.1. Charakterystyka obszaru
2.6.2. Wybrane metody zarządzania operacyjnego
2.6.3. Przykładowa metoda: lean government
2.7. Podsumowanie

Rozdział 3
Zarządzanie ukierunkowane na otoczenie
3.1. Wprowadzenie
3.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania ukierunkowanych na otoczenie
3.3. Zarządzanie polityczne
3.3.1. Charakterystyka obszaru
3.3.2. Przegląd metod zarządzania politycznego
3.3.3. Przykładowa metoda: deliberacja
3.4. Organizacyjne politykowanie
3.4.1. Charakterystyka obszaru
3.4.2. Przegląd metod organizacyjnego politykowania
3.4.3. Przykładowe reguły wywierania wpływu w organizacji
3.5. Zarządzanie relacjami z interesariuszami
3.5.1. Charakterystyka obszaru
3.5.2. Przegląd metod zarządzania relacjami z interesariuszami
3.5.3. Przykładowa metoda: analiza interesariuszy
3.6. Podsumowanie

Rozdział 4
Zarządzanie ukierunkowane na rezultaty
4.1. Wprowadzenie
4.2. Charakterystyka dziedziny i rodzaje metod zarządzania ukierunkowanych na rezultaty
4.3. Planowanie dla rezultatów
4.3.1. Charakterystyka obszaru
4.3.2. Przegląd metod planowania dla rezultatów
4.3.3. Przykładowa metoda: foresight
4.4. Monitorowanie rezultatów
4.4.1. Charakterystyka obszaru
4.4.2. Przegląd metod monitorowania rezultatów
4.4.3. Przykładowa metoda: karta wyników wartości publicznej
4.5. Ewaluacja rezultatów
4.5.1. Charakterystyka obszaru
4.5.2. Przegląd metod ewaluacji rezultatów
4.5.3. Przykładowa metoda: analiza kosztów i korzyści
4.6. Podsumowanie

Rozdział 5
Typologie metod zarządzania wartością publiczną
5.1. Wprowadzenie
5.2. Założenia przeprowadzenia typologii metod zarządzania wartością publiczną
5.2. Typologia metod zarządzania wartością z perspektywy interdyscyplinarnej
5.2.1. Opis metody badawczej
5.2.2. Analiza grupy metod zarządzania usługami publicznymi
5.2.3. Analiza grupy metod zarządzania otoczeniem
5.2.4. Analiza grupy metod zarządzania rezultatami
5.2.5. Wnioski z typologii metod z perspektywy multidyscyplinarnej
5.3. Typologia metod zarządzania wartością ze względu na zakres, sposób i warunki stosowania
5.3.1. Przyjęta metoda i kryteria klasyfikacyjne
5.3.2. Typologia ze względu na zakres wykorzystania metod
5.3.3. Typologia ze względu na sposób stosowania metod
5.3.4. Typologia ze względu na warunki stosowania metod
5.3.5. Ogólna typologia metod
5.3.6. Wnioski z typologii metod zarządzania wartością publiczną
5.4. Podsumowanie

Zakończenie

Załącznik 1. Scenariusz badania
Załącznik 2. Zestawienie danych wejściowych do cząstkowych analiz MFA

Spis rycin
Spis tabel
Literatura
Indeks nazwisk


178 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022