Artyści uliczni polskich miast
Publikacja Marty Połeć Artyści uliczni polskich miast jest nie tylko
niezwykle interesującą i zajmującą opowieścią o ulicznych artystach Polski, lecz także
ważnym głosem nauk organizacji i zarządzania, podnoszącym tematykę sztuki popularnej,
organizowania, twórczości i ekonomicznego radzenia sobie ludzi z obrzeży głównych
nurtów działalności gospodarczej. Autorka ukazuje działalność kulturalną w
przestrzeni miejskiej polegającą na występach ulicznych jako formę przedsiębiorczości
artystycznej. Na podstawie długotrwałych i rygorystycznie przeprowadzonych badań
etnograficznych przedstawia sylwetki ulicznych artystów głównie z pięciu wielkich
miast Polski: Gdańska, Krakowa, Lublina, Warszawy i Wrocławia.
Książka podbudowana jest solidnie literaturą przedmiotu i
stanowi istotne oraz wartościowe wypełnienie luki w naukach humanistycznych i społecznych,
a szczególnie w zakresie nauk organizacji i zarządzania. Dla naukowca jest rzetelnym
zapisem interesujących i dogłębnych badań, dla praktyka – cennym przewodnikiem po
zjawisku występów artystycznych w przestrzeni miejskiej, a dla Czytelnika
zainteresowanego tematyką artystów ulicznych może być wciągającą lekturą, zawierającą
wiarygodny materiał przedstawiony w sposób przystępny (choć nie uproszczony), piękny
i zachęcający do lektury.
Z recenzji prof. dr hab. Moniki Kostery,
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Linneusza, Szwecja
Marta Połeć – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku
zarządzanie oraz etnologia i Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku zarządzanie
kulturą i mediami. Obecnie doktorantka na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej
UJ w dziedzinie nauk humanistycznych. Laureatka III edycji przyznawanego przez
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Diamentowego Grantu. W jego ramach od 2014 roku
realizuje czteroletni projekt badawczy pod nazwą „Etnografia nieformalnej organizacji
artystów ulicznych w Polsce”. Zainteresowania Autorki dotyczą przede wszystkim nauk o
organizacji, etnografii, sztuki ulicznej oraz antropologii przestrzeni miejskiej.
108 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka