|
CROWDFUNDING W POLSCE
PLUSZYŃSKA A. SZOPA A. RED. wydawnictwo: WYD UJ, 2018, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Crowdfunding w Polsce
Recenzowany tom podejmuje ważny i aktualny temat, jakim jest
crowdfunding – finansowanie społecznościowe. Od kilku lat crowdfunding jest
przedmiotem intensywnych badań prowadzonych z różnych perspektyw, przede wszystkim
ekonomicznych, prawnych i medioznawczych. Patrząc na analizy tego zjawiska z perspektywy
światowej, można stwierdzić, że wyniki badań publikowane są przede wszystkim w
czasopismach naukowych i raportach branżowych, mniej jest natomiast publikacji książkowych
o charakterze naukowym. Książki poświęcone crowdfundingowi ukazują się, ale mają
przede wszystkim charakter poradnikowy. W tym kontekście propozycję przygotowaną pod
redakcją Anny Pluszyńskiej i Anny Szopy należy oceniać jako publikację, która –
podejmując temat dyskutowany na całym świecie – wypełnia lukę na polskim rynku.
Włączenie do tomu zarówno ogólnych artykułów przeglądowych,
jak i tekstów empirycznych lub/i dogłębnie analizujących badane zjawisko jest atutem
recenzowanego materiału. Książka powinna zainteresować z jednej strony badaczy i
studentów, z drugiej zaś praktyków chcących poszerzyć wiedzę o finansowaniu społecznościowym.
Dla tych pierwszych publikacja stanowić będzie dobre wprowadzenie do tematu
crowdfundingu, pokazując kierunki badań i odsyłając do bogatej literatury przedmiotu.
Dla tych drugich może stanowić kompendium wiedzy oraz – dzięki zamieszczeniu studiów
przypadku – inspirację do rozwoju nowych kampanii crowdfundingowych.
Z recenzji dra hab. Patryka Gałuszki
Wstęp
CROWDFUNDING - ISTOTA ZJAWISKA
Anna Pluszyńska
Crowdfunding - historia i definiowanie
Anna Szopa
Charakterystyka modeli i platform crowdfundingowych w Polsce
Katarzyna Żukrowska
Crowdfunding w Polsce na tle doświadczeń Stanów Zjednoczonych i wybranych krajów
europejskich
Krystyna Mitręga-Niestrój
Crowdfunding w Polsce na tle doświadczeń wybranych krajów rozwijających się w Azji i
Afryce
Katarzyna Kozioł-Nadolna
Crowdfunding a model otwartej innowacji
Magdalena Gostkowska-Drzewicka
Perspektywy rozwoju rynku crowdfundingu w Polsce
CROWDFUNDING W ORGANIZACJACH
Magdalena Frańczuk
Instytucja crowdfundingu w świetle unijnych i polskich regulacji prawnych
Dariusz Gibasiewicz
Podatkowe aspekty crowdfundingu w Polsce
Aneta Ewa Waszkiewicz
Crowdfunding jako odpowiedź na potrzeby sektora MŚP w Polsce
Dominika Kordela
Wykorzystanie crowdfundingu w finansowaniu wczesnych faz rozwoju przedsiębiorstwa
RÓŻNE OBLICZA CROWDFUNDINGU
Blanka Brzozowska
Crowdfunding w Polsce w perspektywie kulturoznawczej
Katarzyna Golonka
Człowiek czy pieniądze - transformacja koncepcji crowdfundingu
Agnieszka Soból
"Siła tłumu" - crowdsourcing i crowdfunding w zrównoważonym rozwoju miast
CROWDFUNDING - STUDIA PRZYPADKÓW
Anna Pluszyńska, Agnieszka Konior
Festiwal Kultury i Mediów Polikultura jako przykład kampanii crowdfundingowej w kulturze
Maria Katarzyna Grzegorzewska, Gabriela Kuc-Stefaniuk
Crowdfunding jako zjawisko aktywizujące społeczności małych i średnich miast na
przykładzie Białej Podlaskiej
Urszula Mrzygłód, Marcin Skurczyński, Joanna Adamska-Mieruszewska
Charakterystyka inicjatyw crowdfundingowych w Polsce na przykładzie wybranych branż
sektora kreatywnego
Roman Wosiek
Nowoczesne usługi finansowe. Social lending w sektorze przedsiębiorstw
Biogramy
320 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|